  • 71. Data: 2024-08-19 20:50:47
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2024 o 11:55, io pisze:

    > Ale zrozum, praktyczniej jest pociągiem. Pociąg jest tańszy, szybszy i
    > bardziej komfortowy. Tylko uprzedzenia powodują, że ludzie przylepili
    > się do tych swoich samochodów. Opisałem Ci to na przykładzie tego
    > przejazdu. Nie, że zawsze, ale Ty kwestionujesz właśnie to, co
    > ewidentnie takie jest.

    Kurwa, nie bredź.
    https://www.money.pl/gospodarka/jazda-elektrykiem-si
    e-nie-oplaca-rzad-pokazal-dane-7059964412439360a.htm

    "Przejechanie 100 km samochodem napędzanym olejem napędowym kosztuje
    średnio 30,41 zł. Taki sam dystans pokonany autem elektrycznym to
    wydatek 42,22 zł. Takie liczby wyłaniają się z cyklicznego rządowego
    opracowania, które przygotowuje Ministerstwo Przemysłu. Wynika z niego,
    że w II kwartale najtańsze były samochody napędzane LPG - w ich
    przypadku koszt pokonania 100 km to 22,12 zł."

    Ostatnio pisałem, że to sprawdziłem. Pokaż mi bilet na pociąg, który
    kosztuje 60zł i mogę przejechać 300km. Pamiętaj też, że do auta wejdą 4
    osoby.

    --
    Pixel(R)??

  • 72. Data: 2024-08-20 07:12:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.08.2024 o 20:50, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    >
    > Ostatnio pisałem, że to sprawdziłem. Pokaż mi bilet na pociąg, który
    > kosztuje 60zł i mogę przejechać 300km. Pamiętaj też, że do auta wejdą 4

    Weź się puknij chłopie!

    Opisałem wszystko i do kogoś jednak dotarło, że dokładnie tak jest, jak
    piszę.

  • 73. Data: 2024-08-20 18:09:03
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.08.2024 o 07:12, io pisze:

    > Weź się puknij chłopie!
    >
    > Opisałem wszystko i do kogoś jednak dotarło, że dokładnie tak jest, jak
    > piszę.

    No czytałem, cyt:
    " podjechałem mikrokarem na najbliższy miejski dworzec, 10km 20min
    890Wh, czyli .. z 1zł i pozostawiłem go na dworcowym parkingu. Koszt
    0zł. Teraz jadę już pociągiem 228km, 2h 23min, 60zł. Intercity, 2 klasa.
    U celu będzie jeszcze 1,4km, przejdę to pieszo bo blisko i nie spieszy
    mi się. I to właściwie tyle."

    Czyli Ty zrobiłeś 228km za 60zł a ja robię 300km za 60zł w LPG i jeszcze
    mam 4 miejsca wolne. Jeśli bym wziął pasażera to koszt wyjdzie 30zł za
    300km a przy 4 pasażerach 12zł za 300km.
    Jebać PKP :)

    --
    Pixel(R)??

  • 74. Data: 2024-08-21 11:04:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2024 o 18:09, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > mam 4 miejsca wolne. Jeśli bym wziął pasażera to koszt wyjdzie 30zł za
    > 300km a przy 4 pasażerach 12zł za 300km.

    Nic dotąd nie pisałeś o LPG. Pisałeś, że 7/100, to policzyłem ile
    kosztuje benzyna lub olej napędowy bo tego zwykle ludzie używają. To
    jest 2x tyle ile na LPG. Czyli 2 osoby w samochodzie a nie jedna. No ale
    musiałbyś tym samochodem nie jechać by koszt ograniczał się do paliwa.
    Inaczej dojadą koszty samego samochodu. Musiałeś go za coś kupić i
    utrzymywać. To są bardzo konkretne pieniądze, których nie policzyłeś a
    które w pociągu są w cenie biletu. Czyli 4 osoby w samochodzie a nie
    dwie. Nie uwzględniłeś też, że musisz ten samochód prowadzić co w
    zasadzie należałoby przeliczyć na pieniądze, ale nawet gdyby tego nie
    zrobić to fakt prowadzenia uniemożliwia zajęcie się czymś innym, tak jak
    w pociągu. Może tego nie ogarniasz bo jeździsz tym samochodem i 'świata
    poza nim nie widzisz', ale ja sobie coś mogłem zjeść, popracować na
    kompie w ciągu całego podróży. Twierdziłeś też, że zajedziesz w 1/2
    czasu, gdy nie jesteś w stanie zbliżyć się do średniej prędkości jazdy
    pociągu. Więc doprawdy nie ogarniam dlaczego ciągle wracasz do
    twierdzenia, że samochodem jest lepiej? Co jest lepiej, że d..ę
    posadzisz we własnym fotelu? To jest jakiś atut, ale nic nie ma do
    opłacalności podróży czy jej komfortu.

    > Jebać PKP :)

    Jaki sens ma takie pisanie.

  • 75. Data: 2024-08-21 17:34:57
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.08.2024 o 11:04, io pisze:

    > Nic dotąd nie pisałeś o LPG.

    Kurwa, linka dałem. Masz kurwa jeszcze raz:

> [...]

    > Pisałeś, że 7/100, to policzyłem ile
    > kosztuje benzyna lub olej napędowy bo tego zwykle ludzie używają. To

    Nie pierdol. Był wątek Pitera, gdzie napisałem,że za cenę 2kzł kupiłem
    Skodę Fabię w stanie IDEALNYM z rocznym LPG. Sprawdziłem już kilka razy.
    31L wystarcza na przejechanie 450km, se policz.

> [...]
    > musiałbyś tym samochodem nie jechać by koszt ograniczał się do paliwa.
    > Inaczej dojadą koszty samego samochodu. Musiałeś go za coś kupić i

    Mam go za darmo, skoro instalacja LPG kosztowała 3kzł w 2023 i mam
    fakturę a samochód z tą instalacją kupiłem za 2kzł. Są takie jeszcze w
    ofertach, wystarczy poszukać. Utrzymać takie auto to nie jest jakiś
    wielki wydatek ale się zwraca, szczególnie w miescie czy pod miastem, bo
    pociag w mieście raczej niebardzo a zbiorkom też kosztuje. Znam wiele
    osób, które składają się na paliwo i jadą jednym samochodem do pracy.
    Nie dość, że mają więcej czasu dla siebie, to jeszcze tanio/megatanio.

    > To są bardzo konkretne pieniądze, których nie policzyłeś a
    > które w pociągu są w cenie biletu.

    Właśnie Ci policzyłem.

> [...]
    > zasadzie należałoby przeliczyć na pieniądze, ale nawet gdyby tego nie
    > zrobić to fakt prowadzenia uniemożliwia zajęcie się czymś innym, tak jak

    Mogę jechać jako pasażer i dzielić się kosztem. W pociagu sobie nie
    zrobisz postoju, nie pojedziesz do lasu z trasy czy cokolwiek.
    Megaograniczenie w zakresie wolności/wyboru. Tylko z A do B i koniec.

    > Twierdziłeś też, że zajedziesz w 1/2
    > czasu, gdy nie jesteś w stanie zbliżyć się do średniej prędkości jazdy
    > pociągu.

    Pierdolisz jak chuj. Właśnie jestem na wakacjach, które są oddalone od
    mojego domu o 350km i jechałem tam 4h. Pociągiem jechałbym 6 godzin z
    przesiadkami i dojazdem autobusem. Na koniec mam auto przy sobie, bo
    lubię zwiedzać a pociągi po górach nie jeżdżą :)

> [...]
    > twierdzenia, że samochodem jest lepiej? Co jest lepiej, że d..ę
    > posadzisz we własnym fotelu? To jest jakiś atut, ale nic nie ma do

    Właśnie Ci wyjaśniłem. To, że jesteś sam jak kołek i nie masz
    znajomych/rodziny i pilnujesz tylko własnej dupy (nawet psa nie masz) to
    takie masz później wymagania. Ja się nie ograniczam i po prostu wybieram
    opcję tanią i nie dorabiam do tego ideologii.

    --
    Pixel(R)??

  • 76. Data: 2024-08-21 18:46:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2024 o 17:34, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > takie masz później wymagania. Ja się nie ograniczam i po prostu wybieram
    > opcję tanią i nie dorabiam do tego ideologii.

    A i tak jesteś kołkiem :-)