    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Date: Wed, 21 Aug 2024 11:04:57 +0200

    W dniu 20.08.2024 o 18:09, Pixel(R)?? pisze:

    > No czytałem, cyt:
    > " podjechałem mikrokarem na najbliższy miejski dworzec, 10km 20min
    > 890Wh, czyli .. z 1zł i pozostawiłem go na dworcowym parkingu. Koszt
    > 0zł. Teraz jadę już pociągiem 228km, 2h 23min, 60zł. Intercity, 2 klasa.
    > U celu będzie jeszcze 1,4km, przejdę to pieszo bo blisko i nie spieszy
    > mi się. I to właściwie tyle."
    >
    > Czyli Ty zrobiłeś 228km za 60zł a ja robię 300km za 60zł w LPG i jeszcze
    > mam 4 miejsca wolne. Jeśli bym wziął pasażera to koszt wyjdzie 30zł za
    > 300km a przy 4 pasażerach 12zł za 300km.

    Nic dotąd nie pisałeś o LPG. Pisałeś, że 7/100, to policzyłem ile
    kosztuje benzyna lub olej napędowy bo tego zwykle ludzie używają. To
    jest 2x tyle ile na LPG. Czyli 2 osoby w samochodzie a nie jedna. No ale
    musiałbyś tym samochodem nie jechać by koszt ograniczał się do paliwa.
    Inaczej dojadą koszty samego samochodu. Musiałeś go za coś kupić i
    utrzymywać. To są bardzo konkretne pieniądze, których nie policzyłeś a
    które w pociągu są w cenie biletu. Czyli 4 osoby w samochodzie a nie
    dwie. Nie uwzględniłeś też, że musisz ten samochód prowadzić co w
    zasadzie należałoby przeliczyć na pieniądze, ale nawet gdyby tego nie
    zrobić to fakt prowadzenia uniemożliwia zajęcie się czymś innym, tak jak
    w pociągu. Może tego nie ogarniasz bo jeździsz tym samochodem i 'świata
    poza nim nie widzisz', ale ja sobie coś mogłem zjeść, popracować na
    kompie w ciągu całego podróży. Twierdziłeś też, że zajedziesz w 1/2
    czasu, gdy nie jesteś w stanie zbliżyć się do średniej prędkości jazdy
    pociągu. Więc doprawdy nie ogarniam dlaczego ciągle wracasz do
    twierdzenia, że samochodem jest lepiej? Co jest lepiej, że d..ę
    posadzisz we własnym fotelu? To jest jakiś atut, ale nic nie ma do
    opłacalności podróży czy jej komfortu.

    > Jebać PKP :)

    Jaki sens ma takie pisanie.