  • 11. Data: 2012-02-04 21:48:23
    Temat: Re: rejestrowanie samochodów RHD w PL
    Od: " Flyte" <f...@g...pl>

    Witam,

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):
    > "Minister Transportu ma zamiar umożliwić rejestrowanie w Polsce
    pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

    Ciekaw jestem czy ktos z bliskich ministra nie sprowadzil samochodu z UK i
    nie podrucil mu pomyslu. Pomysl chory, ciezki i ryzykowny do wprowadzenia, a
    pozniej niemozliwy do 'odkrecenia'.

    Idac dalej mysla ministra, proponuje zeby ci co maja kiere po lewej stronie,
    niech jezdza jak dotychczas. A ci co po prawej, zgodnie z ruchem w UK.
    Slowem: pojdzmy na kompromis i badzmy tolerancyjni dla siebie.

    F.

  • 12. Data: 2012-02-04 21:49:52
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:jgk3vl$hc9

    > Oj tam. Dopuści się rejestrację. Nikt nie mówi o przejściu z automatu
    > przeglądu przez auto RHD. Że o stawkach OC nie wspomnę. :)

    Może warto wspomnieć ile osób jeździ w ogóle bez OC... :(

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 13. Data: 2012-02-04 21:57:56
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    LEPEK wrote:
    > Witam
    >
    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Min-Nowak-tak-dl
    a-samochodow-z-Wysp-n55142.html

    > "Minister Transportu ma zamiar umożliwić rejestrowanie w Polsce
    > pojazdów z kierownicą po prawej stronie.
    > - Rozpoczynamy pracę nad możliwością rejestrowania aut z kierownicą po
    > prawej stronie. Zbyt długo utrzymujemy tę niepotrzebną barierę -
    > napisał na Twitterze Sławomir Nowak, minister Transportu, Budownictwa
    > i Gospodarki Morskiej."

    To chyba jakas kaczka dziennikarska? Przestaje wtedy jedzic takimi drogami jak
    krajowa 5ka. Masakra.

    PS
    No a kontynentalni w UK powoduja wiecej wypadkow przy wyprzedzaniu od
    miejscowych czy nie?

    W ogole glupki w tej Anglii, przez nich duza czesc swiata jedzi po zlej
    stronie, Szwedzi w jeden dzien zmienili swoj system, poki sie dalo. Na przyklad
    lewarek skrzyni biegow, wole prawa reka obslugiwac bo wiekszosc ludzi jest
    praworeczna (to samo przyciski, pokretla itd)!

    Auta bylby tansze gdyby nie trzeba bylo robic dwoch linii produkcji czy
    projektu P/L itd.

  • 14. Data: 2012-02-04 22:11:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-04 21:49, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:jgk3vl$hc9

    > Może warto wspomnieć ile osób jeździ w ogóle bez OC... :(

    Wystarczy zwiększyć kontrolę zarejestrowanych i nieubezpieczonych
    pojazdów. Da się to zrealizować tanio i sprawnie. No i kara za brak OC
    powinna być większa. Zdecydowanie większa.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 15. Data: 2012-02-04 22:27:02
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:jgk6ua$isa$1@news.dialog.net.pl...

    > Wystarczy zwiększyć kontrolę zarejestrowanych i nieubezpieczonych
    > pojazdów. Da się to zrealizować tanio i sprawnie. No i kara za brak OC
    > powinna być większa. Zdecydowanie większa.

    Ja myślę, że to nie wielkość kary tylko świadomość jej 99% wykonywalności
    jest kluczem do sukcesu. Zobacz co jest z pijakami: ciągle o tym gadają a
    liczba pijanych "kierowców" wcale się nie zmniejsza :(

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2012-02-04 22:46:51
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    to wrote:

    > begin kamil/Endurorider.pl

    > Łatwo sobie wyobrazić, wystarczy spojrzeć na ceny starych wózków 200+
    > KM w UK. :>

    Jak bedzie zwiekszony popyt, to podrozej. Brytyjczycy beda zachwyceni ;P

    Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli, ktore
    nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 17. Data: 2012-02-04 22:53:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 4 Feb 2012 21:46:51 +0000 (UTC), Rafał Grzelak wrote:

    > Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli, ktore
    > nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

    To się zaraz okaże że np. Vauxhalle nie są dostępne w wersji LHD i można je
    rejestrować...

  • 18. Data: 2012-02-04 22:58:19
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    > Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym
    > ministrze ;) )?

    Po pierwsze rząd i PO po serii niepowodzeń - pluja na nich kibice, kierowcy,
    wędkarze i wszyscy ktorym się ich rzady nie podobają - chce znowu obiecać
    coś (czego i tak nie zrobi) dla uspokojenia atmosfery spolecznej i poprawy
    sondazy. Niestety nikt im w tej chwili nie wierzy i opowieści o jakichś
    zaskakujacych zmianach mozna włożyć między bajki.
    Po drugie piszecie jak to źle będzie jak beda dopuszczone do ruchu samochody
    z kierownica po prawej stronie. Zapytam ilu z was jeździlo takim samochodem
    (w ruchu prawostronnym/lewostronnym) tak trochę dlużej - nie po parkingu. I
    nie interesuje mnie opinia "szwagier tak mowi...", "tak slyszalem...", "brat
    jest we wojsku...", "ksiadz proboszcz, to..." - chcialbym uslyszec glos tych
    co jezdzili a nie wyrażaja i powtarzaja zaslyszane opinie.
    Po trzecie we wszystkich znanych mi krajach, gdzie obowiazuje ruch
    lewostronny (oprocz Malty chyba) dopuszcza sie rejestrację samochodu z
    kierownicą po lewej stronie - oczywiście obowiazuje przerobka swiatel itp.
    Co prawda dochodzą kwestie ubezpieczenia i inne niedogodności w uzytkowaniu
    takiego samochodu - wszelkie szlabany, domofony do wjazdow itp.
    Po czwarte gdybym mial wybierać jeżdzenie w naszym chorym kraju oryginalnym
    samochodem z kierownicą po prawej stronie, a jeżdzenie samochodem
    przerobionym to wolałbym jeździć oryginałem niz podejrzanym przekładańcem.

    hk

  • 19. Data: 2012-02-04 23:17:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:57:56 +0100, Papkin napisał(a):

    > To chyba jakas kaczka dziennikarska? Przestaje wtedy jedzic takimi drogami jak
    > krajowa 5ka. Masakra.

    Niby czemu? Ja jakoś nie zauważyłem, jak byłem w UK większych problemów
    przy wyprzedzaniu.

    --
    ___________ (R)

  • 20. Data: 2012-02-04 23:43:13
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-04 22:58, Heinzkalter wrote:
> [...]
    > oryginalnym samochodem z kierownicą po prawej stronie, a jeżdzenie
    > samochodem przerobionym to wolałbym jeździć oryginałem niz podejrzanym

    Aż dziwne, że mimo wszystko nie możesz w tym kraju wybrać auta z
    kierownicą po lewej stronie fabrycznie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564