  • 11. Data: 2013-11-03 17:16:27
    Temat: Re: rebailling i jak to użyć
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    news:l5319m$v5u$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > okazala się brakiem wymiany tylko kolejnym reflow (układ w tajny sposób
    > oznaczyłem przed oddaniem do serwisu). Oddali pieniądze a mi troche szkoda
    > się żegnać z tym kawalkiem złomu, w sadzie działa i jest całkiem
    > wystarczający. A przy okazji nauczę się kulkować BGA przez co może się
    > skuszę na FPGA w BGA w przyszłości. No i kulki wymieniam na Pb co mam
    > nadzieje da mi mniejsze szanse na zimne luty.
    >
    > Nie szkuaj tu logiki, to bardziej hobby i obserwacja, że w serwisach nic
    > ekstra nie robią czego ja nie mogę.
    >
    > [1] Tzn pomaga na kilka dni i pada znowu, dociskanie płyty głownej w tym

    A przepraszam, że sie podpinam troszkę pod temat.
    A podsuniesz pomysł jak sobie oznakować płytę
    aby móc "sprawdzić" serwis po rebalingu?
    Mam 2 laptopy, z którymi czekam na zlecenie komuś
    naprawy. Ale trochę nie mam zaufania (to znaczy nie zanim
    serwisu o którym wiedziałbym, że mogę im zaufać) do tego
    czy zamiast przyzwoicie zrobionego rebalingu nie otrzymam
    laptopów po reflow.

  • 12. Data: 2013-11-03 17:22:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-11-03 17:16, michalek napisał/a:

> [...]
    > serwisu o którym wiedziałbym, że mogę im zaufać) do tego
    > czy zamiast przyzwoicie zrobionego rebalingu nie otrzymam

    Wczytaj się dokładnie - oznaczył nie płytę a układ, który miał być
    wymieniony.
    Np. jakaś mała ryska w bezpiecznym miejscu na scalaczku i dobre zdjęcie
    dokumentujące układ i jego otoczenie?

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2013-11-03 20:44:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-03 17:22, Czarek wrote:
    > Np. jakaś mała ryska w bezpiecznym miejscu na scalaczku i dobre zdjęcie
    > dokumentujące układ i jego otoczenie?

    Nadpiłowana krawędź laminatu scalaka. Na narożniku. Praktycznie nie do
    znalezienia jesli nie wiesz czego szukać.

    Prościej było znaleźc numer seryjny chipsetu, ale jakoś nie widze do
    tego softu a na odpalenie go było za późno (juz nie wstawał).