  • 1. Data: 2013-11-02 10:06:54
    Temat: rebailling i jak to użyć
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Muszę naprawić laptopa. Bo mogę :)

    Wylutowałem, cyna wyczyszczona, płytka i GPU jak nowe. Teraz chce
    postawić kulki.

    Zerkam na net i pomyślalem sobie "może bym kupił już coś do tego celu, w
    końcu za chwile uC będą w BGA więc ...".

    No i widzę takie coś na przykład:

    http://www.abelo.pl/allegro_image/show/7_1381786183.
    jpg

    Jak się w tym stawia kulki? Do tej pory wydawalo mi się że dolna część
    ktora trzyma układ powinna byc ruchoma i pozwolić na wyjęcie układu z
    sita jednym ruchem. W ogole w takich urządzeniach grzeje się kulki z
    sitem? Bo wizę też że niektórzy potrafią wyjąc kulki przyklejone do
    topnika i grzać później bez sita.

    Prawdę mówić chcę zabakę do pracy hobbystycznej więc na jakości mi nie
    zależy ,ale z drugiej strony może się okazać że lepiej stawiać kulki
    pensetą :)

  • 2. Data: 2013-11-02 12:28:57
    Temat: Re: rebailling i jak to użyć
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > Prawdę mówić chcę zabakę do pracy hobbystycznej więc na jakości mi nie
    > zależy ,ale z drugiej strony może się okazać że lepiej stawiać kulki
    A to widział?
    https://www.youtube.com/watch?v=VTAU647jzzk

  • 3. Data: 2013-11-02 14:21:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-02 12:28, Kukus Minipalus wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=VTAU647jzzk

    No to jest dokładnie to o czym mówie - zdjęcie sita jednym ruchem.

    Zaś w "tańszej wersji" z allegro nie da się tego zrobić. Więc albo sito
    stygnie z kulkami i przykleja się do nich albo się w nim kulek nie
    grzeje tylko słuzy do ich pozycjonowania i zdjęcia na zimno (co też jest
    diabelnie trudne, jeden fałszywy ruch i po zabawie).

    Mam sito "szerokie" z otworami do takich ramek i teraz rozglądam się za
    czymś gdzie to sito będzie wypozycjonowane wzgledem scalaka.

  • 4. Data: 2013-11-02 14:41:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Nov 2013 10:06:54 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Muszę naprawić laptopa. Bo mogę :)
    >
    > Wylutowałem, cyna wyczyszczona, płytka i GPU jak nowe. Teraz chce
    > postawić kulki.

    Proszę wybaczyc pytanie laika ale po co usuwać stary lut i w pocie czoła
    nanosić nowy skoro wystarczy przetopić stary i połączenia się odnowią?
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2013-11-02 15:09:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę wybaczyc pytanie laika ale po co usuwać stary lut i w pocie czoła
    > nanosić nowy skoro wystarczy przetopić stary i połączenia się odnowią?

    Nie wiem. Zmyślam.
    Może stary jest ROHS a nowy jak trzeba.
    P.G.

  • 6. Data: 2013-11-02 15:13:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-02 14:41, Jacek Maciejewski wrote:
    > Proszę wybaczyc pytanie laika ale po co usuwać stary lut i w pocie czoła
    > nanosić nowy skoro wystarczy przetopić stary i połączenia się odnowią?

    Masz na mysli reflow? Nie działa [1]. Probowalem. GPU jest po dwoch
    nieudanych naprawach w serwisie, w drugim wypadku "wymiana na nowy"
    okazala się brakiem wymiany tylko kolejnym reflow (układ w tajny sposób
    oznaczyłem przed oddaniem do serwisu). Oddali pieniądze a mi troche
    szkoda się żegnać z tym kawalkiem złomu, w sadzie działa i jest całkiem
    wystarczający. A przy okazji nauczę się kulkować BGA przez co może się
    skuszę na FPGA w BGA w przyszłości. No i kulki wymieniam na Pb co mam
    nadzieje da mi mniejsze szanse na zimne luty.

    Nie szkuaj tu logiki, to bardziej hobby i obserwacja, że w serwisach nic
    ekstra nie robią czego ja nie mogę.

    [1] Tzn pomaga na kilka dni i pada znowu, dociskanie płyty głownej w tym
    miejscu powoduje zadziałanie.

  • 7. Data: 2013-11-02 15:14:20
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 02/11/13 10:06, Sebastian Biały wrote:> Muszę naprawić laptopa. Bo
    mogę :)

    > Wylutowałem, cyna wyczyszczona, płytka i GPU jak nowe. Teraz chce
    > postawić kulki.

    Orientuje się ktoś może jak jest z lutami bezołowiowymi poza UE? Czy
    laptopy w USA, Indiach czy Chinach też są zgodne z RoHS?

    pozdr.
    w.

  • 8. Data: 2013-11-02 15:54:14
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > A przy okazji nauczę się kulkować BGA przez co może się
    > skuszę na FPGA w BGA w przyszłości.

    Nowe układy mają już kulki.
    Dla mnie podstawowy problem to jak pozycjonować taki układ na płytce.
    Jak radzicie sobie z tym w przypadku montowania serii prototypowej ?

    Paweł

  • 9. Data: 2013-11-02 16:02:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-02 15:54, Pawel2420 wrote:
    > Nowe układy mają już kulki.

    A kto mówi o nowych :) ? W łapy wpadły mi ostatnio 4 sztuki "czegoś" z
    układami Xilinxa. Czekające tylko na wylut, za 5% ceny nowych ukladów.
    Darowałem sobie, ale teraz widzę ze byłem głupi - wylutowanie i
    oczyszczenie jest trywialne, rebailling jeszcze nie wiem, ale chyba też.

    > Dla mnie podstawowy problem to jak pozycjonować taki układ na płytce.
    > Jak radzicie sobie z tym w przypadku montowania serii prototypowej ?

    A nie układa się zamoczynnie prawidłowo na płytce w wyniku napięcia
    powierzchnowego ?

  • 10. Data: 2013-11-02 16:33:21
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > A nie układa się zamoczynnie prawidłowo na płytce w wyniku napięcia
    > powierzchnowego ?

    Ja używam układów z rastrem 0.65mm. Lutują się dobrze jeśli je
    prawidłowo postawię. Prawidłowo to niestety znaczy idealnie na polach.

    Paweł