eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingrasteryzacja malych kulekRe: rasteryzacja malych kulek
  • Data: 2013-07-16 07:47:23
    Temat: Re: rasteryzacja malych kulek
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-07-15 16:54, firr pisze:
    > chcialbym napisac jakas w miare poprawną
    > rasteryzacje malych kulek - problem z malymi
    > kólkami rysowanymi bressenhamem polega na tym
    > ze male kolka rysowane bressenhamem wygladają
    > tak
    >
    > #

    A jak inaczej ma wyglądać jednopikselowa kulka?

    >
    > albo tak
    >
    > #
    > ###
    > #



    >
    > jak sie ma cala hmare tekich kolek obracacnych w 3d
    > to to nie wyglada wtedy za dobrze
    >
    > w sumie wieksze kolka dla srednicy d < kilkanascie
    > tez nie wygladaja same z siebie za dobrze - potrzebny
    > jest blending brzegów by to jakos wygladało

    https://www.dropbox.com/s/sy9qmtxqx02eoex/kulki.png

    U mnie też brzydko wyglądają:(


    Za to jak jest ich 2500 mają >70fps,
    5000 kulek (zderzających się*) i 30fps.

    SFML jest całkiem przyjemne!
    Bawię się od paru h :)


    *) oczywiście nie n^2, ale też nie porządna miotła,
    kulki sortuję po jednej współrzędnej.

    >
    > jak to npisac ?

    Ja dopisałem dwie linijki
    sf::ContextSettings settings;
    settings.antialiasingLevel = 8;
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(W, H), "SFML works!",
    sf::Style::Default, settings);//ta już była

    https://www.dropbox.com/s/x0ugtvf7hd72q8l/kulki_AA.p
    ng



    > 1.
    >
    > dla kolka o srednicy 1 mozna by prawdopodobnie
    > obliczyc lub stablicowac jasnosci czterech pixeli w
    > zaleznosci od ulamkowego przesuniecie - na podobnej zasadzie jak z wu-pixel [czyli
    (1-fx)*(1-fy), (fx)*(1-fy), (1-fx)*(fy), (fx)*(fy) ] tylko ze dla kolka wzorek na te
    czesci bylby nieco inny - JAKI ?
    >
    > czy lepiej to tablicowac czy machnac jakis wzorek,

    Wzorek.

    > jaki ?

    proporcjonalnie do położenia.

    > 2. co zrobic dla d < 1 ? pomnozyc np wartosci
    > te z przypadku d==1 przez (d*d) - nie byloby
    > do konca scisle

    Zwiększ rozdzielczość do takiej, aby nikt nie gapił
    się na pojedyncze piksele;-)


    > 3. co zrobic w przypadku kulek wiekszych niz 1
    > albo co zrobic w przypadku wogole sporych kulek
    > gdzie mozna sie zajmowac tylko belndingiem brzegów


    Użyj bressenhamanopodobnych algorytmów, ale
    zamiast decydować, który piksel kolorować,
    podziel zaciemnienie proporcjonalnie do odległości
    (jeśli wyliczona wspolrzedna pokrywa się z pikselem,
    jest czarny, jeśli w połowie pomiedzy dwoma - szare)
    w przypadku okręgu (dla pełnego koła oczywiście tylko zewnatrzny
    jest cieniowany)


    pzdr
    bartekltg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: