    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: raport automatyczny gru-09
    Date: Tue, 12 Jan 2010 23:57:01 +0100

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale wyniki mnie bardzo dziwia. Tak bardzo ze az powatpiewam w
    > rzetelnosc. Przy tym nasyceniu komorkami jeszcze ktos korzysta z budki
    > poza funkcja parkingowa :-)
    > 3.3 raza w miesiacu ? Ja nie korzystam, rodzina nie korzysta, znajmi
    > nie korzystaja .. to kto korzysta dwa razy dziennie :-)
    > Niepelnosprawnym latwiej sie przespacerowac do automatu niz
    > pelnosprawnym ?
    >
    > A nie, przepraszam - to srednia w grupie korzystajacych.
    > Korzystajacych jest 8% wsrod sprawnych :-)

    Moje luźne wnioski.

    Jak wynika z powyższego, na 100 osób dorosłych przypada miesięcznie 26,4
    rozmowy z automatu. Gdyby uwzględnić małolatów, którzy teoretycznie ze
    względu na wzrost i umiejętności byliby w stanie zadzwonić z automatu,
    ta liczba pewnie byłaby jeszcze niższa.
    Ponieważ AFAIK wg obecnego stanu prawnego 1 automat powinien przypadać
    (no i chyba circabout przypada) na 950 osób (w dowolnym wieku) więc
    oszacowanie górne to 250,8 rozmowy na automat miesięczne czyli nieco
    ponad 8 dziennie. Ciekawe jak powyższe ma się do billingów &tp.

    > Niepelnosprawny korzysta 2.2 raza miesiecznie, o ile nie jest wsrod
    > tych 80% ktory nie korzysta wcale :-)
    >
    > No to ciekaw jestem rzeczywistej wielkosci probki .. 2000 osob
    > badanych, z czego 160 moze cos powiedziec :-)
    >
    > Ciekawe jaki wplyw mialy np telefony w szpitalach.

    Dlaczego ten wpływ jest istotny - odsetek nieukomórkowionych chorych
    jest znacznie wyższy od odsetka dla ogółu populacji?

    > Dlaczego pominieto mlodziez ponizej 18 lat w badaniu ?

    Bo zabiliby śmiechem pytających :-P?

    > Duzo liczb, niektore trudno sobie uzmyslowic na co odpowiadaja ... tak
    > sie marnuje nasze pieniadze - ciekawe ile kosztowalo badanie :-(
    >
    > A nie wystarczylo zaczac od ilosci sprzedanych kart TP do automatow ?

    Sprzedane karty przekładają się na przychody TP z tytułu sprzedaży kart,
    ale nie na faktyczne wykorzystanie. Ile z nich jest kupowanych na
    wsiakoj pożarnyj słuczaj (taka przenośnia, skoro 998 i tak jest za darmo
    :-)) a potem ekspiruje niewykorzystane.

    Poza tym, domniemywam, że w niektórych lokalizacjach znaczna część ruchu
    może być generowana przez numery dostępowe 800 do zdrapek typu
    telebzdecik. Jeżeli ten ruch jest generowany przez cudzoziemców, to
    raczej się nie załapali na reprezentatywną próbę ;-).

    Podsumowując, IMHO jedyna nadzieja dla automatów to postawić na każdym
    hotspota i za impulsa sprzedawać solidną porcyjkę MB w nie za krótkim
    czasie :-)

    Przemek