-
31. Data: 2010-01-12 19:04:50
Temat: Re: quattro snieg
Od: Olleo <o...@t...pl>
> I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do
> polowy felg na letnich oponach pod gorke bez wielkich problemow (oczywiscie
> delikatnie z gazem, bo tylek ucieka szybko), kolega w civicu musial zawrocic
> i poszukac innej drogi. Podejrzewam, ze wiekszosc haldexow itp tez by
> odpadla.
Niekoniecznie. Haldex sprawdza sie przy ruszaniu raczej. Gorzej jest
przy dynamicznym pokonywaniu zakretow.
--
Olleo
-
32. Data: 2010-01-12 19:28:55
Temat: Re: quattro snieg
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
mw wydusił z siebie te słowy:
> On 11 Sty, 20:02, "daro" <d...@u...ue> wrote:
>>> Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby
>>> jak najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym
>>> sniegu?? Czy wylaczac ESP??
>>
>> Z moich obserwacji wynika e "wy czenie ESP" najcz ciej powoduje
>> zatrzymanie samochodu w kopnym niegu.
> ?
> Przecież ESP to jest bardzo prosty system który hamuje tylne koła gdy
> zaistnieją warunki wskazujące że tył ma zamiar przód wyprzedzić.
sam jestes prosty system.
ESP potrafi hamować pojedyncze koła ze wszytskich czterech, a nie tylko
tylne.
Poza tym ESP stanowi jednocześnie kontrole trakcji TC wiec pilnuje też
momentu obrotowego kół i tracenia przez nie przyczepności.
Nie dosć więc, ze pilnuje przyspieszeń bocznych, to i zdłużnych oraz
momentów na kołach.
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
http://wykręćnumer.pl/
-
33. Data: 2010-01-12 22:18:21
Temat: Re: quattro snieg
Od: "daro" <d...@u...ue>
Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5372b789-6a48-42a2-a5b9-4c872defaf70@35
g2000yqa.googlegroups.com...
>> W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu
>> auto zbierało sie coraz wolniej, uciekało na boki, musiałem majstrować
>> pedałem gazu ale i tak w pewnym momencie koła już straciły przyczepność
>> i pod górkę nie ruszył. Po lekkim cofnięciu i włączeniu trakcji jako
>> tako sie wyzbierał. Opony zimowe, nowe.
>
> Naped na ile kol? Jak zrealizowany? Do tej pory nie sprecyzowales, a
> my tu gadamy o stalym napedzie AWD
Rozmawiamy cały czas o quattro.
--
d.
-
34. Data: 2010-01-12 23:12:48
Temat: Re: quattro snieg
Od: "Hektor" <z...@w...pl>
Użytkownik "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał
> Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował problemów
> z ASB?
Wyjąć wtyczkę ze sterownika. Drobny minus, to komputer może gębę drzeć i
wyświetlać komunikaty na display'u.
Zbigniew Kordan
-
35. Data: 2010-01-12 23:37:27
Temat: Re: quattro snieg
Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>
Użytkownik "Hektor" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hiis9p$50r$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał
>> Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował
>> problemów z ASB?
> Wyjąć wtyczkę ze sterownika. Drobny minus, to komputer może gębę drzeć i
> wyświetlać komunikaty na display'u.
> Zbigniew Kordan
To akurat najmniejszy problem ze wyświetli bład ABS, byle skrzynia nie
zwariowała, która mierzy prędkość auta za pomocą czujników ABS.
Dzięki zobacze co ASB na taki myk powie.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)
-
36. Data: 2010-01-12 23:51:08
Temat: Re: quattro snieg
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-01-12 13:51, Lewis pisze:
> Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował
> problemów z ASB?
A wypiąć mu pompę? Będzie "chciał zadziałać" ale nie będzie miał
ciśnienia i nic nie zrobi.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
37. Data: 2010-01-13 07:54:52
Temat: Re: quattro snieg
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Rozmawiamy cały czas o quattro.
No naped porzadny, moze kierowca do dupy? ;)
--
Olleo
-
38. Data: 2010-01-13 09:11:22
Temat: Re: quattro snieg
Od: daro <d...@o...pl>
Olleo pisze:
>> Rozmawiamy cały czas o quattro.
>
> No naped porzadny, moze kierowca do dupy? ;)
Hehehe no może, dopiero pierwsza zima z quattro ;)
--
d.
-
39. Data: 2010-01-13 11:02:07
Temat: Re: quattro snieg
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 12 Sty, 13:18, Olleo <o...@t...pl> wrote:
> > W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC
> > (podobno pod tym skrótem kryje się więcej jest niż tylko kontrola
> > trakcji:).
>
> Albo masz automatyczna skrzynie, albo znacznie nowszy model?
6 biegowy manual, diesel, 2008 :)
-
40. Data: 2010-01-13 11:04:21
Temat: Re: quattro snieg
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Olleo" <o...@t...pl> wrote in message
news:970c3279-1d9d-481d-b058-89eadd9292d1@g25g2000yq
d.googlegroups.com...
>> I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do
>> polowy felg na letnich oponach pod gorke bez wielkich problemow
>> (oczywiscie
>> delikatnie z gazem, bo tylek ucieka szybko), kolega w civicu musial
>> zawrocic
>> i poszukac innej drogi. Podejrzewam, ze wiekszosc haldexow itp tez by
>> odpadla.
>
> Niekoniecznie. Haldex sprawdza sie przy ruszaniu raczej. Gorzej jest
> przy dynamicznym pokonywaniu zakretow.
Wlasnie nad tym zawsze sie zastanawialem, na pewno jest wesolo, kiedy tylek
raz stwierdzi ze pojedzie, innym razem ze nie.
Ze stalym napedem na sliskim jest za to inny problem - trzeba uwazac przy
zdejmowaniu nogi z gazu w zakretach, bo hamowanie silnikiem tylnej osi
potrafi zarzucic. Lepiej pocwiczyc jazde bokiem kilka godzin na pustym
placu, niz zdziwic sie na drodze..
Pozdrawiam
Kamil