  • 71. Data: 2015-01-09 12:56:17
    Temat: Re: python...
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 12:25:58 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Kurcze.... ale ja nie o tym cały czas piszę, że chcę zostać przy
    > jakimś języku, jeśli ludzkość pójdzie w innym kierunku. Ludzkość
    > czasami idzie w złym kierunku, ale nie o tym piszę. Chcę
    > porównywać języki, obiektywnie.

    Chociaz wzgledy ekonomiczne i spoleczne sa niewatpliwie istotne,
    swego czasu Mathias Felleisen pracowal nad frameworkiem do porownywania
    ekspresywnosci jezykow programowania (pojetej czysto formalnie,
    w oderwaniu od kwestii praktycznych). Moze kogos zainteresuje:

    http://www.ccs.neu.edu/racket/pubs/scp91-felleisen.p
    s.gz

  • 72. Data: 2015-01-09 13:24:34
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 12:47:22 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Nie wiem, może tak będzie. Na pewno nie widzę innego sensownego
    > sposobu prowadzenia sporu. Jakie jest moje widzi-mi-się to już
    > każdy powiedział.
    > Pozdrawiam

    szczerze mowiac to problem jest w tym ze cizko zgadnac co ty wlasciwie twierdzisz ;\
    - z tego powodu ciezko kontynuowac dyskusje

    co do mnie to pozniej jeszcze chyba odniose sie do pythona i ew ogolnie do mojej
    wlasnej teorii nt "jezykow rozciagliwych"

  • 73. Data: 2015-01-09 14:23:35
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 9, 2015 at 1:24:35 PM UTC+1, firr wrote:
    > szczerze mowiac to problem jest w tym ze cizko zgadnac co ty
    > wlasciwie twierdzisz ;\ - z tego powodu ciezko kontynuowac dyskusje
    Bo niewiele twierdzę, większość to tylko moje zdanie. Mnie np.
    brakuje języka który jest pomiędzy javą a C++. Żeby w tym języku
    pisało się przyjemnie jak w javie, żeby biblioteki były duże i
    uporządkowane, żeby struktury danych były natywne (tablice, listy,
    wektory, drzewa), żeby się kompilował do kodu maszynowego i wykonywał
    szybko jak C++... Z tego co wiem, Python taki nie jest.
    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2015-01-09 14:26:41
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 05:23:35 -0800 (PST), M.M. napisał(a):

> [...]
    > wektory, drzewa), żeby się kompilował do kodu maszynowego i wykonywał
    > szybko jak C++... Z tego co wiem, Python taki nie jest.

    Delphi :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 75. Data: 2015-01-09 14:41:25
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 9, 2015 at 2:26:43 PM UTC+1, R.e.m.e.K wrote:

    > Delphi :-)
    Całkiem blisko, gdy w tym kiedyś programowałem, to ceniłem sobie.
    Wkurza brak klamerek i średnik który rozdziela instrukcje, ale
    można wytrzymać. Nie wiem czy ma duże wsparcie? Czy są dobre
    kompilatory/optymalizatory? Czy jest przenośny, można skompilować
    program na linuxa i androida? Czy za kilka lat stare programy będą
    się nadal kompilowały i uruchamiały? C++ i QT dobrze przetrwało próbę
    czasu i w miarę dobrze próbę różnorodnych platform sprzętowych / programowych.

    Kiedyś napiszę swój język ;-)

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2015-01-09 15:00:08
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 05:41:25 -0800 (PST), M.M. napisał(a):

    > Całkiem blisko, gdy w tym kiedyś programowałem, to ceniłem sobie.
    > Wkurza brak klamerek i średnik który rozdziela instrukcje, ale
    > można wytrzymać.

    Detal

    > Nie wiem czy ma duże wsparcie?

    Wystarczajace, choc zapewne nie takie jak Java czy C++

    > Czy są dobre kompilatory/optymalizatory?

    W Delphi jest kilka kompilatorow: win32, win64, iOS, Android ARM, OSX :-)
    Zapowiedziano
    juz w road mapie kompilator na linuxa.
    Jest tez opensourcowy FPC, ktory kompiluje chyba na wszystkuie mozliwe platformy.
    Jest jeszcze seria komercyjnych kompilatorow od RemObjects, wspieraja takze Androida
    OSXa, oraz .NET.

    > Czy jest przenośny, można skompilować program na linuxa i androida?

    Jak widzisz mozna.

    > Czy za kilka lat stare programy będą
    > się nadal kompilowały i uruchamiały?

    Do dzis bez wiekszych problemow da sie skompilowac prawidlowa napisana aplikacje w
    Delphi
    2 ('96 lub '97). Chyba nawet z Delphi 1, choc nie jestem tego pewien, bo ono bylo 15
    bitowe i na Windows 3.x.

    > C++ i QT dobrze przetrwało próbę
    > czasu i w miarę dobrze próbę różnorodnych platform sprzętowych / programowych.

    Delphi ma od kilku lat nowa biblioteke graficzna (poza windowsowym VCLem) o nazwie
    FireUI,
    ktora dziala na wszystkich obecnie wspieranych platformach (Win, OSX, iOS i Android).

    > Kiedyś napiszę swój język ;-)

    Powodzenia :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 77. Data: 2015-01-09 15:05:09
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 9, 2015 at 3:00:13 PM UTC+1, R.e.m.e.K wrote:

> [...]
    > Jest jeszcze seria komercyjnych kompilatorow od RemObjects, wspieraja takze
    Androida i
> [...]
    FireUI,
    > ktora dziala na wszystkich obecnie wspieranych platformach (Win, OSX, iOS i

    Dzięki za przybliżenie.

  • 78. Data: 2015-01-09 16:13:45
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 14:23:36 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > wektory, drzewa), żeby się kompilował do kodu maszynowego i wykonywał
    > szybko jak C++... Z tego co wiem, Python taki nie jest.

    tym samym potwierdzasz zapotrzebowanie na wiecej jezykow;
    bazujac na tych wytycznych mozna zrobic taki jezyk, nie widze problemu, aczkolwiek
    bylby to chyba kolejny pewnie z 10-ty z klonów c
    Ja jak mowilame uwazam ze c raczej nic nie zdetronizuje za to chyba przeydalby sie
    bardziej wysokopoziomowy chyba rozny od c
    (bardziej rozciagliwy, pewnie z anstrakcją
    od surowych tablic i innymi abstrakcjami) jezyk aczkolwiek tez byc moze kompilowany
    (kiedys pewnie napisze wiecej jak to sobie wyobrazam ale nie jest to chyba taki
    calkiem lekki temat)

  • 79. Data: 2015-01-09 17:24:52
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 9, 2015 at 4:13:46 PM UTC+1, firr wrote:
    > tym samym potwierdzasz zapotrzebowanie na wiecej jezykow;
    Słowo potrzeba ma wiele znaczeń. W tamtym poście tylko wyraziłem
    swoje osobiste preferencje. Moje preferencje w jakimś
    sensie też się przekładają na (moje) zapotrzebowanie. Jednak
    zwykle gdy używam określenia: (nie)potrzeby, to mam na myśli
    cechy języka, które pośrednio lub bezpośrednio przekładają
    się na to, co wszystkim potrzebne, np. na:
    1) szybsze tworzenie oprogramowania
    2) mniej czasu na debugowanie
    3) łatwiejsze tworzenie narzędzi i bibliotek do języka,
    4) tańsza kadra,
    5) łatwiejsze znalezienie pracy jako programista w danym języku,
    6) mniej czasu na naukę składni języka,
    7) łatwiejsza komunikacja z innym oprogramowaniem,
    8) itd.

    > bazujac na tych wytycznych mozna zrobic taki jezyk, nie widze problemu,
    > aczkolwiek bylby to chyba kolejny pewnie z 10-ty z klonów c
    Można, ale raczej warto :) Byłby to język najbardziej podobny do
    Javy kompilowanej do kodu maszynowego (albo kompilowanej do C/C++),
    bez kolektora, bez dynamicznego polimorfizmu, bez refleksji.

    > Ja jak mowilame uwazam ze c raczej nic nie zdetronizuje
    Skąd się bierze taka ogromna popularność języka C? Może z
    jego prostej składni? Java swego czasu też zyskiwała rzesze
    wyznawców i miała prostą składnię. C++ to kolos który nadal
    się rozrasta i którego szczegółów nie chcę się ludziom
    uczyć.

    > za
    > to chyba przeydalby sie
    > bardziej wysokopoziomowy chyba rozny od c
    Moim zdaniem C jest zbyt wysokopoziomowy, a C++ zbyt niskopoziomowy.

> [...]
    (kiedys pewnie napisze wiecej jak to sobie wyobrazam ale nie jest to chyba taki
    O swoich preferencjach pisze się lekko. Trudno jest zebrać cechy
    języka które ułatwiłyby życie każdemu programiście. Ja też nie
    potrafię.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2015-01-09 17:43:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 17:24:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > C++ to kolos który nadal
    > się rozrasta i którego szczegółów nie chcę się ludziom
    > uczyć.

    Już to podsyałem, kiedyś, ale łądnie tu pasuje.
    https://www.youtube.com/watch?v=ltCgzYcpFUI
    Uwaga, koszmarnie długie.

    > Moim zdaniem C jest zbyt wysokopoziomowy, a C++ zbyt niskopoziomowy.

    Słucham?

    > O swoich preferencjach pisze się lekko. Trudno jest zebrać cechy
    > języka które ułatwiłyby życie każdemu programiście. Ja też nie
    > potrafię.

    Po to masz języki wieloparadygmatowe. Używasz tego, co umiesz
    i lubisz.

    pzdr
    bartekltg