-
Data: 2011-07-29 12:53:14
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam!
W liście od "Myjk" datowanym 29 lipca 2011 (12:34:58) napisano:
> Fri, 29 Jul 2011 10:00:45 +0200, Javelin
>> A czy ja gdzieś tak napisałem?
> Tak, na "klasycznym" rondzie zjeżdżając stwierdzasz skręt w prawo, ale na
> kierowanym już nie skręcasz, tylko jedziesz prosto. Konsekwencji trochę,
> tylko tyle wymagam.
Mówię o tym że zjazd znajduje się na prawo od osi jezdni na rondzie,
ten zjazd może być pod kątem 1 stopnia jak i 90 stopni. Nie mówię że
na rondzie skręcasz w prawo, tylko o tym że opuszczasz rondo po prawej
stronie osi jezdni na rondzie
>> Zjazd z ronda tylko z zewnętrznego pasa powoduje że na samym rondzie
>> nie powstają punkty kolizyjne w sytuacjach gdy ktoś próbuje skręcić w
>> zjazd z pasa wewnętrznego i ładuje się pod maskę pojazdu jadącego po
>> rondzie pasem zewnętrznym
> Na drogach co chwilę, w zasadzie to w każdym momencie, są jakieś punkty
> kolizyjne (np. przy każdej zmianie pasa ruchu, czy przy przejeździe przez
> "zwykłe" skrzyżowanie) -- czy to oznacza automatycznie, że trzeba zabronić
> zmiany pasów ruchu, albo w ogóle ruchu, bo dzięki temu wyeliminujemy punkty
> kolizyjne? :|
Ale na całym świecie stosuje się w miarę możliwości taką organizację
ruchu aby szlaki komunikacyjne przecinały się lub łączyły w sposób
bezkolizyjny (węzły komunikacyjne, światła, odpowiednie pasy do
skrętów). Dlatego też można przyjąć zasadę, że jeżdżąc samochodem
robimy wszystko aby unikać punktów kolizyjnych. W mojej opini zmiana
pasa przed zjazdem z ronda jest mniej kolizjogenna niż ładowanie się z
wewnętrznego pasa ronda w poprzek pasa zewnętrzengo do zjazdu, a
jeżeli nawet przy zmianie pasa dojdzie już do kolizji to w większości
wypadków będzie miała mniejsze konsekwencje niż postawienie komuś
przed maską samochodu w poprzek.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.11 12:53 Waldek Godel
- 29.07.11 12:55 Excite
- 29.07.11 13:00 Javelin
- 29.07.11 13:00 Waldek Godel
- 29.07.11 13:01 RoMan Mandziejewicz
- 29.07.11 13:02 Waldek Godel
- 29.07.11 13:06 Javelin
- 29.07.11 13:07 Javelin
- 29.07.11 13:09 Javelin
- 29.07.11 13:11 Waldek Godel
- 29.07.11 13:17 Waldek Godel
- 29.07.11 13:17 Myjk
- 29.07.11 13:21 Waldek Godel
- 29.07.11 13:21 Javelin
- 29.07.11 13:24 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=