  • 11. Data: 2009-12-13 21:46:19
    Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    fly pisze:

    > Ok, wiec luzuje sruby i co dalej?

    Ustawiasz wg górnej półki, i skręcasz całość.

    Dobrym testem prostości jest wysunięcie osi przedniego koła - jak lagi
    są krzywe to os ani nie wyjdzie łatwo ani latwo nie wejdzie na miejsce.

    > Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
    > normy?

    Uwazam ze jest to mozliwe.

    KJ

  • 12. Data: 2009-12-13 23:22:34
    Od: fly <t...@g...com>

    On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
    > Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513@
    v30g2000yqm.googlegroups.com...

    > luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie
    > jest latwo cos pogiac

    Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
    zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
    Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
    wiekszy)?

    Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
    - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
    ponad znacznikiem.

    Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa?
    Pozdrawiam,
    mt

  • 13. Data: 2009-12-14 00:59:54
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
    > - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm

    Zastanow sie w druga strone: czy to, ze opona jest lysa z prawej nie
    jest skutkiem krzywego motura (lub zawieszenia). Jak zmienisz, mozesz
    miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama
    tak smiesznie wylysiala? A teraz zagadka: czy jak przednia opona jest
    lysa z prawej to jest to wynik znoszenia motura w lewo czy w prawo?

    PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
    jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 14. Data: 2009-12-14 04:48:02
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:
    > On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:

    > Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
    > wiekszy)?

    a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?

    scibor
    Helga VFR800FI

  • 15. Data: 2009-12-14 07:31:46
    Od: fly <t...@g...com>

    On 14 Dec, 00:59, Barnaba <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
    > jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.

    Mysle ze pierwszym krokiem bedzie wymiana opony na nowa. Ta jest mocno
    zdezelowana i nei wierze ze przeszedlby MOT na niej (ktory byl nota
    bene 2mce temu)
    Wiem ze synowie typa od ktorego kupilem scigaja sie w wyscigach
    motocyklowych moze sobie ktorys "podmienil".
    Dzis jeszcze wyjme oske przedniego kola to mi podpowie czy lagi sa ok.
    Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
    nie ma. Wszystko wyglada naprawde dobrze jak na wiek.

    Dam znac wieczorem co i jak z wyjeciem przedniej oski. Potem bede
    myslal dalej.

    Pozd,
    mt

  • 16. Data: 2009-12-14 07:32:09
    Od: fly <t...@g...com>

    On 14 Dec, 04:48, scibor1 <s...@e...pl> wrote:

    > a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?
    >
    > scibor
    > Helga VFR800FI

    Oba ciezarki sa takie same.
    Pozdr.
    mt

  • 17. Data: 2009-12-14 09:16:48
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > ponad znacznikiem.
    >
    > Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa?

    ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)

  • 18. Data: 2009-12-14 09:23:19
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    fly pisze:

    > Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
    > nie ma.

    Ktos mi pokazywal R1 wygladalo jak z katalogu a rozstaw kol mialo 3 cm
    rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic, ale rama to
    naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.

    KJ

  • 19. Data: 2009-12-14 09:36:37
    Od: Glub <g...@g...com>

    "maverik" <b...@o...pl> wrote:

    > ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)

    A ja niedawno wymienialem obie gumy, klocki hamulcowe, lozyska są Ok.
    Ciśnienie katalogowe a kiera leci w lewo. W trakcie jazdy shimmy...
    --
    Glub

  • 20. Data: 2009-12-14 09:43:40
    Od: fly <t...@g...com>

    On 14 Dec, 09:23, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

> [...]
    > rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic,  ale rama to
    > naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.

    Rowniez uwazam ze jest malo prawdopodobne ze to rama. Jeszcze zeby
    jakis plastik byl polamany czy cos w tym stylu.
    Poza tym koles ten motor normalnie uzywal (raczej turystycznie) przez
    poltora roku - sprawdzilem w bazie danych DVLA date ostatniej zmiany
    wlasciciela, rowniez jakiekolwiek potencjalne wypadki, zmiane koloru,
    to czy kradziony i pare innych rzeczy - wszystko ok. No chyba ze sie
    rozbil i nie zglosil nigdzie, zabral motor na przyczepke a potem
    odnowil zeby nie bylo znaku. Jakos w to nie wierze, tutaj nikomu by
    sie to nie oplacalo/nie chcialo w to bawic. Rozumiem jakby kupil
    miesiac temu (rozbity) i zaraz po pospawaniu do kupy sprzedawal.
    Dzis sprawdze oske, moze potem rozkrece wiecej przodu.
    Moze sie po prostu przesunelo cos na polkach po np. wpadnieciu w
    wieksza dziure.
    Nie wiem, ale mam nadzieje niedlugo sie dowiedziec.

    Pozd,
    mt