-
11. Data: 2009-12-13 21:46:19
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
fly pisze:
> Ok, wiec luzuje sruby i co dalej?
Ustawiasz wg górnej półki, i skręcasz całość.
Dobrym testem prostości jest wysunięcie osi przedniego koła - jak lagi
są krzywe to os ani nie wyjdzie łatwo ani latwo nie wejdzie na miejsce.
> Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
> normy?
Uwazam ze jest to mozliwe.
KJ
-
12. Data: 2009-12-13 23:22:34
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: fly <t...@g...com>
On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
> Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w
wiadomoscinews:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513@
v30g2000yqm.googlegroups.com...
>
> luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie
> jest latwo cos pogiac
Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
wiekszy)?
Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
- jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
ponad znacznikiem.
Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa?
Pozdrawiam,
mt
-
13. Data: 2009-12-14 00:59:54
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: Barnaba <p...@g...com>
On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:
> Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
> zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
> Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
> wiekszy)?
>
> Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
> - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
> ponad znacznikiem.
Zastanow sie w druga strone: czy to, ze opona jest lysa z prawej nie
jest skutkiem krzywego motura (lub zawieszenia). Jak zmienisz, mozesz
miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama
tak smiesznie wylysiala? A teraz zagadka: czy jak przednia opona jest
lysa z prawej to jest to wynik znoszenia motura w lewo czy w prawo?
PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.
--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR
-
14. Data: 2009-12-14 04:48:02
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: scibor1 <s...@e...pl>
On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:
> On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
> Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
> wiekszy)?
a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?
scibor
Helga VFR800FI
-
15. Data: 2009-12-14 07:31:46
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: fly <t...@g...com>
On 14 Dec, 00:59, Barnaba <p...@g...com> wrote:
> On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:
>
> > Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
> > zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
> > Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
> > wiekszy)?
>
> > Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
> > - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
> > ponad znacznikiem.
>
> Zastanow sie w druga strone: czy to, ze opona jest lysa z prawej nie
> jest skutkiem krzywego motura (lub zawieszenia). Jak zmienisz, mozesz
> miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama
> tak smiesznie wylysiala? A teraz zagadka: czy jak przednia opona jest
> lysa z prawej to jest to wynik znoszenia motura w lewo czy w prawo?
>
> PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
> jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Barnaba
> VFR
Mysle ze pierwszym krokiem bedzie wymiana opony na nowa. Ta jest mocno
zdezelowana i nei wierze ze przeszedlby MOT na niej (ktory byl nota
bene 2mce temu)
Wiem ze synowie typa od ktorego kupilem scigaja sie w wyscigach
motocyklowych moze sobie ktorys "podmienil".
Dzis jeszcze wyjme oske przedniego kola to mi podpowie czy lagi sa ok.
Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
nie ma. Wszystko wyglada naprawde dobrze jak na wiek.
Dam znac wieczorem co i jak z wyjeciem przedniej oski. Potem bede
myslal dalej.
Pozd,
mt
-
16. Data: 2009-12-14 07:32:09
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: fly <t...@g...com>
On 14 Dec, 04:48, scibor1 <s...@e...pl> wrote:
> On 14 Gru, 00:22, fly <t...@g...com> wrote:
>
> > On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
> > Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
> > wiekszy)?
>
> a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?
>
> scibor
> Helga VFR800FI
Oba ciezarki sa takie same.
Pozdr.
mt
-
17. Data: 2009-12-14 09:16:48
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: "maverik" <b...@o...pl>
Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
news:5097e010-2c77-4a53-86b9-baf3016c3d84@r5g2000yqb
.googlegroups.com...
> On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
>> Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w
>> wiadomoscinews:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513@
v30g2000yqm.googlegroups.com...
>>
>> luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie
>> nie
>> jest latwo cos pogiac
>
> Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
> zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
> Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
> wiekszy)?
>
> Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
> - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
> ponad znacznikiem.
>
> Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa?
> Pozdrawiam,
ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)
-
18. Data: 2009-12-14 09:23:19
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
fly pisze:
> Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
> nie ma.
Ktos mi pokazywal R1 wygladalo jak z katalogu a rozstaw kol mialo 3 cm
rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic, ale rama to
naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.
KJ
-
19. Data: 2009-12-14 09:36:37
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: Glub <g...@g...com>
"maverik" <b...@o...pl> wrote:
> ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)
A ja niedawno wymienialem obie gumy, klocki hamulcowe, lozyska są Ok.
Ciśnienie katalogowe a kiera leci w lewo. W trakcie jazdy shimmy...
--
Glub
-
20. Data: 2009-12-14 09:43:40
Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Od: fly <t...@g...com>
On 14 Dec, 09:23, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
> fly pisze:
>
> > Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
> > nie ma.
>
> Ktos mi pokazywal R1 wygladalo jak z katalogu a rozstaw kol mialo 3 cm
> rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic, ale rama to
> naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.
>
> KJ
Rowniez uwazam ze jest malo prawdopodobne ze to rama. Jeszcze zeby
jakis plastik byl polamany czy cos w tym stylu.
Poza tym koles ten motor normalnie uzywal (raczej turystycznie) przez
poltora roku - sprawdzilem w bazie danych DVLA date ostatniej zmiany
wlasciciela, rowniez jakiekolwiek potencjalne wypadki, zmiane koloru,
to czy kradziony i pare innych rzeczy - wszystko ok. No chyba ze sie
rozbil i nie zglosil nigdzie, zabral motor na przyczepke a potem
odnowil zeby nie bylo znaku. Jakos w to nie wierze, tutaj nikomu by
sie to nie oplacalo/nie chcialo w to bawic. Rozumiem jakby kupil
miesiac temu (rozbity) i zaraz po pospawaniu do kupy sprzedawal.
Dzis sprawdze oske, moze potem rozkrece wiecej przodu.
Moze sie po prostu przesunelo cos na polkach po np. wpadnieciu w
wieksza dziure.
Nie wiem, ale mam nadzieje niedlugo sie dowiedziec.
Pozd,
mt