  • 11. Data: 2011-10-20 21:09:25
    Temat: Re: pytanie o podrecznik
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >> no to mi nawrzucałeś ;-)
    >
    > Jak tak to odebrałeś to przepraszam.

    emotikona widział? :-)

    chodziło mi o tematy do przemyślenia :-)
    dzięki,

    brat

  • 12. Data: 2011-10-21 17:54:30
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-20 21:39, marek augustynski wrote:

    > Pytasz o skansen. Ikony, loga, nazwiska, marki... skończyły się.

    Marku pozwolę sobie jeszcze pociągnąć ten watek.
    Faktycznie po części masz racje że pewna epoka się skończyła, ale stąd
    wynika moje wcześniejsze nawiązanie do jazzu.
    Przyznasz że tam jest dość analogiczna sytuacja, wszystko już dosłownie
    było i pozostały do realizacji wariacje na dany temat, bądź dalsza droga
    na bazie tradycji.
    W fotografii jest podobnie i zupełnie nie ma sensu na siłę torpedować
    ikon, log, nazwisk, marek...
    Szczególnie tylko by podkreślić swój indywidualizm :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 13. Data: 2011-10-21 18:10:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-21 17:54:30 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

    > i zupełnie nie ma sensu na siłę torpedować
    > ikon, log, nazwisk, marek...
    marka warto...

    ;-)

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-10-21 18:11:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-20 23:09, bratPit wrote:
    > emotikona widział? :-)

    Przeoczyłem ;)

    > chodziło mi o tematy do przemyślenia :-)

    Jeszcze garść linków.

    Trochę o sprzęcie i technikach klasyka portretu Yousuf Karsh:
    http://www.sciencetech.technomuses.ca/english/collec
    tion/karsh.cfm

    No i zawsze coś jest na szerokim kadrze:
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/rozne_twa
    rze_portretu#/strona/1
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/swiatlo_s
    tudyjne_rodzaje_zrodel_swiatla_czesc_1
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/swiatlo_s
    tudyjne_modelowanie_swiatlem_czesc_2
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/swiatlo_s
    tudyjne_technika_czesc_3
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/portret
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/fotografi
    a_portretowa

    Na forum Olympusa też coś się znajdzie:
    http://forum.olympusclub.pl/forums/35-Studio

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 15. Data: 2011-10-21 20:58:58
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Marku pozwol sobie jeszcze pociagnac ten watek.
    > Faktycznie po czesci masz racje ze pewna epoka sie skonczyla, ale stad
    > wynika moje wczesniejsze nawiazanie do jazzu.
    > Przyznasz ze tam jest dosc analogiczna sytuacja, wszystko juz doslownie
    > by o i pozostaly do realizacji wariacje na dany temat, badz dalsza droga
    > na bazie tradycji.
    > W fotografii jest podobnie i zupelnie nie ma sensu na sile torpedowa
    > ikon, log, nazwisk, marek...
    > Szczegolnie tylko by podkreslic swoj indywidualizm :).

    Nie wnikam dlaczego piszesz o podkreslaniu indywidualizmu ale jesli
    juz mam sie do tego odnosic powiem tak.
    Każdy indywidualizm podkresla się sam dokladnie dlatego, ze w
    swiadomosci ludzi indywidualizm funkcjonuje jako cos nienaturalnego.
    Naturalny jest brak indywidualizmu. I na to zwracam uwage jako zywy
    czlowiek z którym rozmawiasz. Bez znaczenia sa ikony, osobowosci znane
    nam z, "niewiadomo skad". Gdybys np. był wybitnym filozofem i
    rozmawial z ludzmi, którzy cie otaczaja to zaraz dowiedzialbys się od
    nich, ze do prawdziwego filozofa jest ci daleko i w ogole przestan
    bredzic. Co ciekawe, ci ludzie mieliby racje, ponieważ postrzgaja
    filozofie jako "cos" z czym ewentualnie mamy do czynienia w naszej
    zbiorowej świadomości ale czego nie można przypisywac konkretnej
    osobie.
    Nie nadawaj znaczeń ludziom tylko zjawiskom. Nie walcz z ludzmi tylko
    ze zjawiskami.
    Poszukujac ikony ograniczasz się. Ja rozumiem, chciałes na podstawie
    fotografii wyczuc mniej wiecej zainteresowania pytajacego. Tylko do
    tego nie jest ci potrzebne żadne nazwisko. Ono jest zbedne.

    Myslisz ze ja podkreslam swój indywidualizm? Ja mam w nosie siebie. I
    dlatego jestem w stanie mylsec elastycznie i nowoczesnie, zmieniac
    poglady. W ogole jestem w stanie mowic tak aby wywolac w ludziach
    uklon niski.. falszu bliski. Historia się nie skonczyla i nie zanosi
    się.

    marek

  • 16. Data: 2011-10-21 21:50:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-21 20:58:58 +0000, marek augustynski
    <m...@g...com> said:

> [...]
    > Każdy indywidualizm podkresla się sam dokladnie dlatego, ze w
    > swiadomosci ludzi indywidualizm funkcjonuje jako cos nienaturalnego.

    Siur.
    "każdy" szynkarz, chce żeby go geslerowa obśmiała.

  • 17. Data: 2011-10-22 00:58:04
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    On 21 Paź, 23:50, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Siur.
    > "każdy" szynkarz, chce żeby go geslerowa obśmiała.

    O. I to jest dobra riposta.
    Daj szanse Bartkowi.

    marek

  • 18. Data: 2011-10-22 10:20:52
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-21 22:58, marek augustynski wrote:

> [...]
    > Każdy indywidualizm podkresla się sam dokladnie dlatego, ze w
    > swiadomosci ludzi indywidualizm funkcjonuje jako cos nienaturalnego.

    Spokojnie :).
    Indywidualizm fajna sprawa ale żeby go wyrazić potrzebny jest warsztat.
    W przypadku jego braku i ograniczonego budżetu z jakąś tam wiedzą można
    szukać i szukać.
    Dlatego i w fotografii nierzadkie jest zjawisko które znów poruszył JA.
    Ludzie coś tam wiedzą i działają aż pewnego dnia szukają takiej
    "Geslerowej" po forach i branżowych portalach. Potem wydają masę kasy na
    wszelkiej maści kursy i szkolenia gdzie przez pierwsze półtorej godziny
    pan mówi to jest softbox a to blenda ;).
    Ale przyznaje Ci rację nie ma jednej, jedynej słusznej drogi do ciekawej
    fotografii.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 19. Data: 2011-10-22 11:33:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 18:25, "bratPit" <k...@o...pl> wrote:
    > Witajcie,
    > mam prośbę, czy możecie mi polecić jakąś sensowną Waszym zdaniem publikację
    > dotyczącą fotografii portretowej? Lub inną książkę z dobrym rozdziałem
    > traktującym o tejże.

    http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotografowania-ksiazk
    a-on-line/41384-portret-studyjny-maly-poradnik.htm

  • 20. Data: 2011-10-22 11:37:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    http://helion.pl/ksiazki/cialo-profesjonalne-oswietl
    enie-i-retusz-w-fotografii-portretowej-lee-varis,osc
    era.htm