  • 31. Data: 2009-11-18 15:50:18
    Temat: Re: pytanie o pelna klatke, canon'a itd
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Nov., 16:35, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kitowy obiektyw, który da ci na 18mm f/3.5, a jeśli dobrze pamiętam, to
    > masz Tamrona 17-50/2.8 (czy się mylę?). Tak więc ta ciemność w S10-20
    > jest mało problematyczna, bo f/4 przy 10mm to może nie tak jasno, ale
    > wrażliwość na poruszenie kadru, czy w kadrze znacznie mniejsza.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    pod tym wzgledem jestem konserwatysta.

    IS to fajna rzecz , ale jasny obiektyw co najmniej 2,8 jest jeszcze
    fajniejszy.

    mialem tego kita 18.55 i jak sam nazwa sugeruje, kit sluzy do
    utykania dziur. w tym wypadku jest ona adekwatna.

    ostal mi sie jeden jedyny obiektyw 5,6 to stary 35-135 /5,6 i
    uzywalem tylko pare razy w grecji. , w sloncu .

  • 32. Data: 2009-11-18 17:27:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > 10-22 -> 17-40
    > 17-55 -> 24-105/4L IS

    Może i tak być.

    > Ceny niby podobne jakbyś kupował nowe, ale sprzedaj swój używany (ale
    > sprawdzony) i kup czyjś używany. Bezstratnie i bezstresowo. :-)

    A to już inna para butów ; )

    > I po co?
    > Żeby się wałęsać z większym i droższym systemem? Jeśli mniejszy wystarcza?

    Bardziej profi ; )

    adam

  • 33. Data: 2009-11-18 18:43:05
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > witam mowi sie, ze canon 7d jest nastepca modelu 5d, jednak z tego co
    > czytam
    > to nigdzie nie ma informacji o tym, czy 7d jest pelna klatkowy.
    > wnioskuje z tego, ze nie, wiec o czym tu mowa? jakie to nastepstwo?
    > nie moge nawet znalezc informacji o mocowaniu.

    Mocowanie EF-S.
    Podchodza wszyskie szkla serii EF.
    Jesli jednak lubisz szerokie katy, to zdecydowanie wez 5 a nie 7D.

    > do tego pytanie od laika.
    > czy jezeli np mam pelna klatke z mocowanie to czy moge zamocowac
    > obiektywy nie-pelnoklatkowe? w sensie czy jest jakis reduktor czy cos ?

    Jak wyzej.

    > mam kilka obiektywow, ktorych nie chce sie wyzbywac

    Jakie?
    Bo wiekszosci starych mozna sie wyzbyc bez bolu,
    chyba, ze lubisz mydlane landszafty.
    ---

  • 34. Data: 2009-11-19 10:27:02
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    XX YY pisze:

    > przydalby mi sie .
    > lamie sie pomiedzy sigma 10 -20 a tym obiektywem.
    >
    > mozesz cos o nim napisac od strony praktycznej ?
    > moze byc szerzej i bardziej literacko.
    > Subiektywne odczucia sa mi wazne - liczby moge znalezc w testach .
    > .
    szerzej chyba nie umiem, więc musisz wybaczyć zwięzłość wypowiedzi :-)

    obiektyw jest rewelacyjny jak dla mnie. Musiałem się przyzwyczaić do tak
    szerokiego kąta i jego przerysowań (na początku wszystko takie malutkie
    w kadrze) ale teraz jest to jeden z moich ulubionych obiektywów. Nie
    jestem w stanie dać obiektywnej oceny, ale jak dla mnie ma rewelacyjną
    jakość optyczną, ostro, pięknie oddaje kolory i głębie tonów. fajnie ma
    zaznaczoną głębię ostrości : 0,24m 0,4m 1m i nieskończoność :)
    trzeba uważać przy zdjęciach architektury bo bardzo łatwo "pokrzywić" i
    "powywracać" mury i linie proste. Optycznie (z moim 400D) stawiam go na
    równi z 85 1.8 i lepiej od 24-105 L. Obiektyw rewelacyjny wyzwalający
    kreatywność i dający dużą radość fotografowania.

    Nie potrafię Ci doradzić pomiędzy nim a Sigmą, bo znam równie
    zachwyconych odbiorców Sigmy. Chyba oba są bardzo dobrymi obiektywami.

    Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem
    Andrzej

  • 35. Data: 2009-11-19 10:50:08
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    moze byc szerzej i bardziej literacko.
    Subiektywne odczucia sa mi wazne - liczby moge znalezc w testach .

    ------
    Miałem 2 sigmy 10-20. Pierwszy egzemplarz miał jedną stronę kadru nieco
    gorszą, a drugi był bardzo OK - powiedziałbym nawet, że dla 10mm ostrzejszy
    niż canon 10-22 (którego mam teraz). Mam wrażenie, że Sigma 10-20 4-5.6 ma
    mniejsze CA niż Canon 10-22 (który bynajmniej nie jest rewelacyjny pod tym
    względem w rogach).
    Podsumowując 10-20 4-5.6 to jest bardzo udany obiektyw (jeśli oczywiście nie
    trafi się jakiś egzemplarz z usterką). Oprócz tego Sigma ma w zestawie
    bardzo zgrabną osłonę przeciwsłoneczną (oraz solidny futerał).
    Za osłonę do Canona trzeba słono zapłacić (próba z zamiennikiem zakończyła
    sie u mnie niepowodzeniem) i ma wymiary, króre zwracaja uwagę
    fotografowanych (oprócz tego osłona zajmuje dużo miejsca).
    Dlaczego używam Canona? Wyłącznie z lenistwa - ponieważ używam DPP, mam
    możliwość łatwej redukcji CA w tym programie dla obiektywów Canona. Mniej
    leniwym polecam Sigmę - optycznie b. podobna do Canona, a zauważalnie
    tańsza.

    --
    Lol

  • 36. Data: 2009-11-19 10:54:14
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > możliwość łatwej redukcji CA w tym programie dla obiektywów Canona. Mniej
    > leniwym polecam Sigmę - optycznie b. podobna do Canona, a zauważalnie

    I jeszcze jedna rzecz - moje lenistwo ma też wpływ na niechęć do częstej
    zmiany obiektywów. Skutek jest taki, że często fotografuję Canonem 10-22
    przy 22mm (i o dziwo jestem bardzo zadowolony z tej ogniskowej w tym
    obiektywie). Mam dużą ochotę na Tokinę 11-16/2.8, ale odstręcz mnie bardzo
    wąski zakres (oczywiście dla innych może to nie być żaden argument).

    --
    Lol

  • 37. Data: 2009-11-19 23:29:52
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]

    10-22
    50 1.4
    24-70 2.8

    :(

  • 38. Data: 2009-11-19 23:34:40
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "greenman" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie?
    > Bo wiekszosci starych mozna sie wyzbyc bez bolu,
    > chyba, ze lubisz mydlane landszafty.

    tak, jak wspominalem wyzej
    10-22
    50mm 1.4
    24-70 2.8

    z tym, ze chcialbym stawiac przede wszystkim na jakosc,
    obecnie przy 40D i np iso800 cholera mnie bierze ze wzgledu na szumy

  • 39. Data: 2009-11-20 01:22:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dziadek69" napisał

    > 10-22
    > 50 1.4
    > 24-70 2.8
    >
    > :(

    Eeeee, to nie masz się czym martwić.
    EF-Sa to ja tu widzę jednego. Co prawda koledzy się wyrażali iż dość zacnego
    ale ja bym się na Twoim miejscu zastanowił czy 17-40 nie dałoby
    porównywalnej lub większej radości jeśli już rozważasz FF. Przy odrobinie
    farta zamiana 10-22 na 17-40 może nie być ani kosztowna ani skomplikowana, a
    jak się weźmie jedno i drugie do ręki to aż się miło na sercu od tego
    czerwonego paska robi ; )
    Ostatecznie możesz też wziąść kombinerki i...
    http://www.flickr.com/groups/canondslr/discuss/72157
    604422834954/ - uzyskać
    coś w okolicach 14-22 (w linku jest cropowe 1D i tam wychodzi 12-22) ; )))))

    adam