  • Data: 2009-06-17 08:00:19
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: "awygo" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h18vka$chh$1@news.wp.pl...

    > Żeby mieć lepszej jakości sygnał, mniej zaszumiony, z lepszym oddaniem
    > kolorów w cieniach. Bo taka jest teoria pracy aparatów cyfrowych. Reszty
    > poszukaj w archiwum.

    > Jeśli będziesz patrzeć na histogram, to nie.

    Zakładając, że masz prawidłowo działający światłomierz, jakiś tam pomysł na
    zdjęcie, naświetlasz mocniej, bo histogram pokazał Ci OGÓLNIE ZBYT MAŁO
    JASNYCH PIKSELI?! To sfotografuj tę samą twarz na jasnym tle. Przy tej samej
    ekspozycji histogram pokaże więcej jasnych punktów. I co, możliwości matrycy
    będą lepiej wykorzystane? A zdjęcie będzie zgodne z tym, co zaplanowałeś?

    W jednym z "prawdziwych" aparatów mam taką funkcję wyświetlania wartości
    ekspozycji w poszczególnych partiach obrazu. Minolta Dynax 7 si ma na tylnej
    ściance wyświetlacz, na którym pokazuje kadr podzielony na kilkanaście
    fragmentów i informację o wartości ekspozycji na każdym z nich.

    > Umożliwia właśnie owo odpowiednie naświetlenie.

    W jaki sposób?

    >Reszty poszukaj w archiwum.

    To nie fair. Może ktoś oprócz mnie chciałby się czegoś nauczyć. Jak ustalasz
    ekspozycję na podstawie histogramu? Ja polegam na światłomierzu i własnym
    doświadczeniu. Dzięki temu wiem, czy mogę (albo powinienem) "dorzucić" 1EV.
    A może ująć? A może 2EV?

    >Dokładnie odwrotnie - po naświetleniu nie jest już do niczego potrzebny.

    Moim (i nie tylko moim) zdaniem, dopiero "PO" zaczyna być przydatny:
    http://www.algorytm.org/index.php?option=com_content
    &task=view&id=132&Itemid=28&PHPSESSID=855bef7210599e
    245e45e037d30ea0f4
    .