  • Data: 2009-06-17 09:28:19
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jun 2009 11:00:57 +0200, "awygo" <a...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomo?ci

    >Sk?d wiesz, że jeszcze nie przepaliłe?? W jaki sposób histogram informuje
    >Cię o tym? Przecież to statystyka dotycz?ca CAŁEGO zdjęcia, a nie fragmentu,
    >który ma być odpowiednio na?wietlony.

    Najważniejsza dla Ciebie jest prawa strona histogramu, dokładniej jego
    skraj - im wyższy jest ostatni prążek tym większa część zdjęcia ma
    kolor 255,255,255 czyli maksymalnie biały. Otwartą sprawą jest
    kryterium selekcji - jak dużo takiej bieli (lub bieli w każdym kanale)
    daje w efekcie przepalenie, a kiedy nie ma to znaczenia - tego nie
    wyczytasz z histogramu wprost, a dopiero podglądając zdjęcie. Kompakty
    na podstawie analizy histogramu dobierają ekspozycję: mają ustawiony
    jakiś poziom udziału pikseli o maksymalnych wartościach i tak regulują
    ekspozycją, aby ten udział był jak najbliższy założonemu.
    Podsumowując, histogram nie służy do poprawnego naświetlenia zdjęcia z
    punku widzenia kompozycji a z punktu wykorzystania możliwości matrycy.

    >To naprawdę jest nie fair. Udowodnij swoj? rację. Oto dwa histogramy:
    >
    >http://img4.imageshack.us/img4/6088/60388276.jpg
    >
    >http://img44.imageshack.us/img44/5114/51614734.jpg
    >
    >Ten sam motyw, różnie na?wietlone. Które zdjęcie jest dobre? Ewentualnie co
    >zrobić, żeby poprawić? Nie ukrywam, że chętnie zapoznałbym się również z
    >inerpretacj? Janka Muzykanta.
    >
    >P.S.
    >Czytałem, czytałem, choćby to:
    >http://www.algorytm.org/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=132&Itemid=28&PHPSESSID=855bef7210599
    e245e45e037d30ea0f4

    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish