  • Data: 2009-06-17 09:18:55
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    awygo napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci

    > Sk?d wiesz, ?e jeszcze nie przepali?e?? W jaki sposób histogram informuje
    > Cie o tym? Przecie? to statystyka dotycz?ca CA?EGO zdjecia, a nie fragmentu,
    > który ma byae odpowiednio na?wietlony.

    Rzeczywiście, histogram dotyczy całego zdjęcia, i jest przydatny do jak
    najlepszego naświetlenia całego kadru. Jeżeli świadomie chcesz
    prześwietlać duże jego fragmenty, bardziej przydatny jest podgląd
    przepaleń na podglądzie zdjęcia (u mnie mruga obszar przepalony).

    > To naprawde jest nie fair. Udowodnij swoj? racje. Oto dwa histogramy:
    >
    > http://img4.imageshack.us/img4/6088/60388276.jpg
    >
    > http://img44.imageshack.us/img44/5114/51614734.jpg
    >
    > Ten sam motyw, ró?nie na?wietlone. Które zdjecie jest dobre?

    Za mało informacji.
    Czy to jest histogram surowego materiału przed obróbką?
    Jeśli tak, to z dużym prawdopodobieństwem mogę przypuszczać, że:
    a) pierwszy jest niedoświetlony (ale może nie dało się bardziej wydłużać
    czasu bez ryzyka poruszenia),
    b) drugi jest prześwietlony (krzywa oparła się o prawą krawędź). O ile?
    Trzeba by poznać aparat i poeksperymentować.

    Jeżeli to jest materiał docelowy, to naświetlanie zależy od preferencji
    fotografa i nic nie podpowiem. Jeden i drugi histogram może być prawidłowy.

    --
    Mirek