-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr65.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: psychoza diesli
Date: Tue, 20 Feb 2024 12:36:00 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1...@4...net>
References: <X...@1...0.0.1>
<upj13j$gqe$1@mercurialis.man.poznan.pl>
<e...@4...net>
<1qesct9d771um.5ik5x69pj6g7$.dlg@40tude.net> <h...@m...org>
<1ex56993ws410$.1ujhm2dp8cecq.dlg@40tude.net> <e...@m...org>
<40v9qe59gn92$.qc2wlqfyj8ba$.dlg@40tude.net> <j...@m...org>
<1upe9cqsmiabm.189gh6y7j8m4z$.dlg@40tude.net> <3...@m...org>
<b...@4...net> <1su2lgo2dg0fo$.dlg@myjk.org>
<11y38ww7djusa$.446z054zvdd5.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
<x...@4...net> <45m9c4ggkpxt$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: aagr65.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagr65.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.65";
logging-data="20108";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:z56NEtom87stBGRXV0Etz3ky6rc=
sha256:tAdfdujAcz2Am4rNquw4zXGxGqfj9HTcloY90ZIcszs=
sha1:7lNWDlhx3R9sZ1K1TUZ74UtZqP4=
sha256:bUNGIvBTKjdxr9Xl2iCYP3YRVh8WCoCjaZxXU9OoQII=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719579
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 20 Feb 2024 11:25:19 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 16 Feb 2024 15:47:03 +0100, J.F
>> Warszawa, Syrena, Fiat 125, Fiat 126, Polonez ...
>>
>> A to resory są wyznacznikiem "ciężarówki" ?
>>
>> Tu masz ewolucje cieżarówki
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series
>>
>> ale czy to nadal "cięzarówka" ?
>
> Są, bo nikt w ciężarówce (szczególnie dla bagaży)
> komfortu nie wymaga, szczególnie że komfort kosztuje.
Komfort w prawdziwej cięzarówce ("tir") bardzo ważny, i się o niego
dba :-)
> Ale w US to w ogóle mają dziwne priorytety.
No wiesz - pierwsza seria to typowa cięzarówka. Cięzaroweczka w
zasadzie.
Ale te ostatnie? Wygodna kabina na 5 osób, wersja sport dla chętnych.
A z tyłu "przestrzeń ładunkowa". Nie za duża, bo tu juz nie transport
ciężarów chodzi. Aczolwiek coś cięzkiego chyba nadal mozna wsadzić.
>> A mniejsze?
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Maverick_(2022)
>>
>> tu nie ma 70+ lat historii :-)
>
> Nie ma to jak porównać Syrenę z nowoczesnym Fordem.
> Faktycznie, to tylko pół wieku różnicy.
Nie wiem skąd ta wiara w resory.
projektant wsadza to, co mu wygodniej :-)
>>>>>>> Dlatego w tej definicji
>>>>>>> nijak się taki Outlander, a tym bardziej Sx4 nie mieści.
>>>>>> No to nie mają prawa więcej palić niz moje kombi :-P
>>>>>
>>>>> Skoro są wyższe i mają większy wspóczynnik Cx
>>>>> to muszą palić więcej.
>>>>
>>>> Chcesz wyzsze, chcesz za to zapłacic - to OK, chcesz.
>>>> Ale chcesz gorszy Cx ? :-)
>>>
>>> Mi Cx nie przeszkadza, bo nie drę w kółko po autostradach 150+.
>>> Tak samo jak większość ludzi, łącznie z tobą.
>>
>> Ale żeby przy tej dbałości o srodowisko nie potrafili polepszyc Cx ..
>> suvów dbałość nie dotyczy, czy co?
>> Pardon, crossoverów :-)
>
> Potrafią, co nie znaczy że dla klienta to najważniejsze
> co spowoduje że pojazd się sprzeda. Dla przykałdu TMY
> ma dobry Cx, ale przez to wygląda jak kupa.
No, jak ich kiedys przycisnęło, to sie okazało, ze spalanie i w USA ma
znaczenie.
Ale może z prądem inaczej ... było :-)
> Dla mnie
> to nie problem, bo ja samochodu (podobnie jak innych
> rzeczy) nie kupuję dla wyglądu, podstawą dla mnie
> jest praktyczność (dlatego jeżdżę brzydkim jak śmierć
> Outlanderem,
Nie przesadzaj, taki znów brzydki to on nie jest.
> nowy dom mam piętrowy czyt. bez skosów
> w części mieszkalnej, jest to kwadratowy kloc z małymi
> oknami od południa żeby się nie przegrzewał w lecie
> i w dupie mam że dla sąsiadów wygląda jak kupa,
> ja mieszkam W domu i mam w nim komfort, z zewnątrz
> praktycznie na niego nie patrzę).
Z samochodem jest podobnie :-)
Ale się ciesz, ze miejski architekt pozwolił w warunkach zabudowy,
bo to nie jest reguła :-)
>>>>>> Czyli outlander to co? Crossover? Kombi?
>>>>> Dla mnie to nadal crossover, tylko segmentu D.
>>>> A co na to producent ?
>>>
>>> Mitsu ma mniejszego eclipsa, to jest crosover,
>>> Outlandera więc mianowali SUVem, a formalnie to
>>
>> To producent wie lepiej co robi, czy Ty wiesz
>> lepiej co kupujesz? :-P Wiki twierdzi, ze to
>> "compact crossover SUV" :-)
>
> Może problem w tym że strasznie demonizujesz pojęcie
> (skrót) SUV.
A moze Wy demonizujecie, usprawiedliwiając co chwila, ze suvy tak mają
:-)
> Niby teoria jest taka że SUV to auto
> pozwalające wjechać na bezdroża, a dla przykładu
> Eclipse Cross(over) lepiej sobie radzi niż Outlander
> który niby jest SUVem.
Tymczasem mozna sie doczytac, ze po amerykansku to SUV to jest na
ramie, a crossover ma nadwozie samonośne :-P
>>> SUVem powinien być faktycznie Pajero.
>> A czym jest?
> Teraz to niczym, bo go nie produkują.
A jak był?
>> Ale przeciez nie ma obowiązku robic tylko jednego SUV :-)
> Ale to jest dobry przykład terenówki którą ucywilizowano.
widac takie czasy - ludzie chcą "terenówki", ale miejskiej :-)
A SUW to takie ni pies, ni wydra :-)
>>>> Po za tym poco co ci zwinnosc w kulturalnym
>>>> i zakorkowanym miescie? Maluch wystarczy, 20KM :-)
>>>
>>> Po to żeby ze świateł nie ruszać jak pizda w oleju
>>> i nie generować korków. Jak ruszam MOPem ze świateł
>>> na prądzie, to po 60/h jestem 100m z przodu w stosunku
>>> do gruzów spalinowych.
>>
>> Ale elektrycznie masz tam tylko 60kW, no chyba, ze przez chwilę moze
>> byc wiecej.
>
> 2x60kW.
Wow.
>> To sie nei zdziw, jak ktos kiedys pomysli, ze miejskiemu autku
>> wystarczy 40kW :-)
>
> Ja się nie dziwię, tylko nie porównuj spaliniaka który się musi
> wkręcić na obroty żeby taką moc uzyskać,
No chyba, ze diesel :-)
Ale benzyna sie jeszcze szybciej wkręca ... jak bieg jest prawidłowy
:-)
> zmienić w międzyczasie biegi)
Chyba ze automat, albo DSG, albo sprawny kierowca :-)
> do elektryka który reaguje natychmiast dając pełną moc
> i to ze sprawnością ogólną 2x lepszą niż spaliniak.
Sprawnosc ogolna moze i tak, ale przy pedale w podłodze
to juz niekoniecznie.
No i jak prąd z węgla, to sprawność ogólna spada ponizej ICE ....
>>>>>>>> I co tu winic - paliwo, silnik, formę ?
>>>>>>>> Bo przecież nie wymiary :-)
>>>>>>> Jedyne co trzeba winić, to brak twojego rozumienia,
>>>>>>> że samochód się dobiera do jego przeznaczenia, a nie:
>>>>>>> "kupię sobie diesla bo dwa razy w roku w trasę pojadę
>>>>>>> i wtedy się sprawdzi idealnie".
>>>>>>
>>>>>> A te dwa razy to co zrobić?
>>>>>> Wynając odpowiednie auto, czy samolot ?
>>>>>
>>>>> A co, nie dojechałeś tą benzyną?
>>>>
>>>> Na benzyne narzekam tylko na spalanie, duze jakie :-)
>>>> Ale jakbys mnie chciał namówic, zebym zwolnil na
>>>> trasie 1000km ... no tam 130 obowiązuje :-)
>>>
>>> Bo ty beton jesteś uparty, nie rozumiesz że mniejsza prędkość
>>> to znacznie mniejsze zużycie energii,
>>
>> W dieslu jakos nie :-)
>
> Fizyka ma na to inne zdanie.
A komputer pokładowy i rachunek ze stacji u mnie też mają inne zdanie
:-)
>>> ale też mniejsze zmęczenie
>>> wywołane hałasem. I co z tego że szybciej dojedziesz jak jesteś
>>> zjebany jakbyś jechał 2x dłużej.
>>
>> Od ciszy po kilkunastu h jazdy to zasnąc można
>> i bedzie jeszcze gorzej :-)
>
> Bzdury wypisujesz. Hałas bardziej męczy niż cisza, a to od zmęczenia się
> chce spać a nie że się od hałasu nie chce spać. Zresztą wolę kontrolowany
> hałas (np. muzykę) niż wycie silnika gdzieś podprogowo,
Tu sie z tobą zgadzam.
> dlatego w trasie
> jeżdżę w słuchawkach które mnie odcinają od hałąsu, dzięki temu mogę też
> ciszej słuchać podkastów etc.
Takie "noise cancellation"? Nie wycinają za dużo?
Ja tam w dodatku lubie słyszec pomruk silnika ... pomruk, nie ten
halas co mam. Ale silnik w tym to tylko ułamek ...
>>>>>Nie dojechałbyś elektrykiem?
>>>> Dojechalbym, ale jakim kosztem?
>>> Niższym.
>>>
>>>> Pamiętasz film Zmywaka?
>>> Nie oglądam zlewów.
>>>
>>>> No ale on był początkujący.
>>>> Fakt, ze przyzwoity elektryk nie jedzie juz jakos strasznie dłużej ...
>>>> jak ładowarki podpasują :-)
>>>
>>> W polskim ciemnogrodzie faktycznie jest słabo.
>>
>> Bedzie lepiej. Albo nie, bo prąd podrożał strasznie ...
>
> Ja ładuję cały czas za 0,9zł/kWh w 2T G12, a na publicznych
> nadal jest prąd < 2zł, szczególnie za granicą, bo u nas
> standardowo orają ludzi jak mogą.
Zmywak narzekał, ze UK to dopiero orają :-)
No ale prąd po 2zl ... to nie jest dobra oferta dla samochodu :-)
>>>> Te łądowarki IMO też muszą dorosnąc - czemu nie moze
>>>> być normalnie - przykladam karte bankową, ładuje, odjeżdzam.
>>>
>>> Masz apkę i nic nie musisz przykładać.
>>
>> Nie oglądałes jednak Zmywaka. Ani wczesniej Daniela.
>> Masz 10 apek, a jak trzeba, to żadna nie działa :-(
>
> Mnie wszystkie działają. Tzn. mniej więcej z taką samą
> częstotliwością nie zadziała mi karta albo terminal/bankomat.
No i nie wiem - pogratulować apek, pogratulować jazdy "w koło komina",
czy moze coś sie polepszyło na tych ładowarkach :-)
>>>>> Jakoś ja benzynowym Outlanderem z Wawy we włoskie Alpy dojechałem,
>>>>> ze średnim spalaniem z trasy 1400km na poziomie 7,8L/100.
>>>> Pamiętam.
>>> Zacząłeś coś łykać? Zazwyczaj nic z dyskusji nie pamiętasz.
>>
>> Rzeczy interesujące pamietam.
>> Reszty nie.
>
> To czemu w kółko pytasz o to samo i trzeba ci po 20x powtarzać?
Widac to rzeczy nieinteresujące, a dopytuję się z obowiązku :-P
>> I jak pisałes, oraz mozna wyczytac, powyzej 80km/h
>> silnik na stałe spięty z kołami,
>
> Powyżej 80/h dopiero może się zapiąć bezpośrednio,
> ale wcale nie musi. Do 140 może lecieć na samych
> elektrykach, a spaliniak może działać jako prądnica.
Strata mocy IMHO.
Toyota też chyba miała z tym problem, i rozwiązała inaczej.
> Dopiero powyżej 140 musi się zapiąć i jest tylko
> wspomagany elektrykami przy gwałtownym przyśpieszaniu.
To ostatnie akurat fajne ... ale co - jechales te 1400km do Włoch,
i silnik raz sobie pracował, a raz nie ?
>> przez przekładnie jednak, stała.
> Ale zapominasz że ma jeszcze dwa silniki elektryczne,
> które ten ew. niedobór uzupełniają.
Niedoboru to ja tu nie bardzo widzę.
>> Wiec gdzie ta lepsza sprawnosc na 1400km odcinku autostrady?
> Silnik zapięty na koła i jeszce na prądnice, dzięki czemu
> jest wykorzystana cała optymalna moc i sprawność jest najwyższa.
No i naładujesz bateryjkę, a do celu jeszcze 1300km.
I co dalej?
Nawiasem mówiąc, tu mogłby być tryb, ze prądnica ładuje tylko wtedy,
jak hamujesz silnikiem. Pewnie by się troche okazji uzbierało.
>>>> To na pewno ten sam silnik, czy hybryda ma jakis lepszy?
>>> Outlander PHEV po lifcie ma silnik 2.4L w cyklu Atkinsona.
>>> Wcześniej było 2.0 praktycznie takie same, ale i wtedy PHEV
>>> palił mniej przy 120/h. Dopiero powyżej 130 się róznica
>>> zacierała.
>>
>> Ale Ty pisałes o tym 2.0, jak rozumiem.
>> Praktycznie takie same ... to i spalanie
>> w długiej trasie powinno być takie same.
>
> Ale nie jest, plugin vel hybryda pali mniej.
Co uwazam za dziwaczne, więc nie bardzo dowierzam :-)
Gdzies widziałem niedawno porównanie hybrydy i zwykłego w trasie ...
mniej nie było. Ale to jakies fordy były ...
>> Chyba, ze skrzynia biegów duze straty wnosi (cos tam wnosi), albo
>> przełozenia jakies nieoptymalne ... dla twojej prędkosci :-)
>> Z tego co pisałes, to jeszcze przy wyzszych prędkosciach obroty
>> silnika większe, bo skrzyni biegów brak ...
>
> Dlatego PHEV ma maksymalną 180/h. I dlatego powyżej 140/h
> już się zaciera, a poniżej w trybie HEV pali mniej.
A ja bym chciał 140 :-(
Na pewno na trasie 1400km, a nie np 140km, gdzie moze kawałek
przejechac na prądzie z gniazdka ?
>> Tylko czasem te 2*1400km :-)
>
> W ciągu ostatnich 3 lat, raz. Wcześniej jeździłem raz w roku,
> i mam nadzieję że już nie będzie takiej dziury, bo się odumiałem
> jeździć na deskach i się dwa razy potłukłem przy ~85/h. ;P
>
> Jakbym jechał elektrykiem to też bym przeżył ładowania na takiej
> trasie, wręcz jak teraz jechałem, a śmigałem w nocy żeby młody
> większość trasy przespał, to chętnie bym sobie odpoczął te parę
> razy, ale nie było "motywacji" bo przecież tankowałem w 3 minuty
> i "szkoda było czas marnować". ;P
No bo szkoda czasu :-)
Jakby sie można było przy tym przespac, to może bym nawet poparł,
ale w samochodzie niewygodnie :-(
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.24 15:32 J.F
- 20.02.24 22:59 Budzik
- 21.02.24 01:19 LordBluzg(R)??
- 21.02.24 07:44 Cavallino
- 21.02.24 07:47 Cavallino
- 21.02.24 09:41 Myjk
- 21.02.24 15:43 J.F
- 21.02.24 15:55 J.F
- 22.02.24 07:11 Cavallino
- 22.02.24 10:26 J.F
- 22.02.24 10:38 Cavallino
- 22.02.24 11:17 J.F
- 22.02.24 11:22 J.F
- 22.02.24 11:31 Cavallino
- 22.02.24 11:36 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-04 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-04 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-12-04 Re: Zadrży rząd Tuski przed "zniesławianym"/zniesławianym "ruskim szpiegiem"? [Oleinychenko wydalony]
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=