  • 21. Data: 2012-02-15 08:46:20
    Temat: Re: przymykanie przyslony a jakosc obrazu
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Prawde mowiac wciaz nie rozumiem tlumaczen kolegi Ludwina.
    Jak robie 'widoczki', i zalezy mi max. glebi ostrosci, do horyzontu, to
    albo celuje na cos b. dalekiego i blokuje, albo przestawiam recznie
    odleglosc na konie skali, czyli na nieskonczonosc (jak jakis obiektyw
    tego nie umozliwia to wczesniej trzeba przestawic na MF). Przeciez nie
    moze byc wiekszej nieskonczonsci niz nieskononczonosc.

    TA

  • 22. Data: 2012-02-15 08:51:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze T...@s...in.the.world:

    > Przeciez nie
    > moze byc wiekszej nieskonczonsci niz nieskononczonosc.

    Może.

  • 23. Data: 2012-02-15 09:07:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.02.2012 09:46, T...@s...in.the.world pisze:

    > tego nie umozliwia to wczesniej trzeba przestawic na MF). Przeciez nie
    > moze byc wiekszej nieskonczonsci niz nieskononczonosc.

    Primo: może.
    Secundo: ta "nieskończoność" w optyce to "nieskończoność" a nie
    nieskończoność.... Obrazowo: nastawienie na "nieskończoność" do
    sfotografowania odległego parę kilometrów szczytu góry może nie być
    właściwe dla sfotografowania Księżyca.

  • 24. Data: 2012-02-15 09:39:22
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >Może.

    tak dwie nieskończoności. a Czak Norris nawet policzył do nieskończoności...
    trzy razy.

  • 25. Data: 2012-02-15 09:41:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.02.2012 10:39, TheGuru pisze:

    > tak dwie nieskończoności. a Czak Norris nawet policzył do
    > nieskończoności... trzy razy.

    Z innej branży, ale: moc zbioru liczb naturalnych a moc zbioru liczb
    rzeczywistych... obie nieskończone, a jednak nie są sobie równe ;)

  • 26. Data: 2012-02-15 10:30:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4f3b75b6$1@news.home.net.pl>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > nieskończoność.... Obrazowo: nastawienie na "nieskończoność" do
    > sfotografowania odległego parę kilometrów szczytu góry może nie być

    No, ja wlasne tego ne rozumiem. Jak dam wajche odleglosci do konca, na
    'nieskonczonosc' to czym to sie bedzie roznic?

    TA

  • 27. Data: 2012-02-15 11:00:36
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-15 11:30, T...@s...in.the.world pisze:
    > No, ja wlasne tego ne rozumiem. Jak dam wajche odleglosci do konca, na
    > 'nieskonczonosc' to czym to sie bedzie roznic?

    Chodzi o to, że ustawienie na nieskończoność w większości obiektywów AF jest tuż
    PRZED końcem skali, nie całkiem na końcu.
    Da się przesunąć dalej i wtedy jest problem.

    Po co tak się robi?
    a) aby obiektyw mógł wyczuć maksimum ostrości
    b) żeby dać trochę luzu dla nieprecyzyjnej mechaniki, w tym jej wrażliwości na zmiany
    temperatury
    c) ustawienie nieskończoności może potencjalnie różnić się dla poszczególnych
    ogniskowych zooma.

    --
    Mirek

  • 28. Data: 2012-02-15 17:28:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-09 21:44:17 +0000, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Rzecze JA:

    > A pokażesz mi aparat ustawiający automatycznie hiperfokalną w AF?
    EOS z funkcją DEP.

    > A potem jeszcze zastanów się, jakie zastosowanie ma hiperfokalna wyznaczana
    > dla prążka rozproszenia używanego przy oglądaniu zdjęcia w formacie A4 w
    > czasach, kedy ostrość zdjęć ocenia się lupą w ACR.
    "krążka".
    Jaki w ogóle ma sens tzw głębia ostrości w takim razie?
    Nie przyszło Ci do głowy, że po prostu piszesz o czymś czego nie ma?
    Głębia ostrości nie istnieje. To zjawisko fizjologiczne, które w fizyce
    nie występuje.
    Więc.
    Albo pisanie o nieskończoności i wyskakiwanie poza nią nie ma sensu,
    albo hipefokalna ma takie samo znaczenie jak miała zawsze.

    > Jak już się pozastanawiasz, to dojdziesz do wniosku, że żeby mieć ostre
    > zdjęcie na poziomie pikseli, musisz praktycznie trafić w nieskończoność.
    I vice versa. Jak mi powiesz gdzie dla konkretnego szkła jest
    nieskończoność, to możemy zacząć dalej rozmawiać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2012-02-15 17:29:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-15 08:51:02 +0000, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Może.

    hiperprzestrzeń.

  • 30. Data: 2012-02-15 17:57:43
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 12-02-09 22:44, Mateusz Ludwin pisze:
    > A pokażesz mi aparat ustawiający automatycznie hiperfokalną w AF?

    Canony mają to od bardzo dawna.

    > A potem jeszcze zastanów się, jakie zastosowanie ma hiperfokalna wyznaczana
    > dla prążka rozproszenia używanego przy oglądaniu zdjęcia w formacie A4 w
    > czasach, kedy ostrość zdjęć ocenia się lupą w ACR.

    Hiperfokalna jest taka sama, niezależnie od przyjętego krążka
    rozproszenia. Różna jest przysłona.

    > Jak już się pozastanawiasz, to dojdziesz do wniosku, że żeby mieć ostre
    > zdjęcie na poziomie pikseli, musisz praktycznie trafić w nieskończoność.

    Jeśli ustawisz dokładnie na nieskończoność, teoretycznie nic nie będzie
    idealnie ostre, bo nie ma obiektów "w nieskończoności".
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates