  • 1. Data: 2012-02-08 19:32:17
    Temat: przymykanie przyslony a jakosc obrazu
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Widze w fotografiach krajobrazowych, ze ludzie przymykaja przyslone do
    11-13 a nawet wiecej.
    Jakie to ma uzsadnienie? Przeciez glebia ostrosci juz przy 8 jest
    wystarczajaco gleboka. A powyzej 10 to juz efekt dystrakcji sie
    pokazuje...
    TA

  • 2. Data: 2012-02-08 20:18:19
    Temat: Re: przymykanie przyslony a jakosc obrazu
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > A powyzej f10 to juz efekt dystrakcji sie
    > pokazuje...
    Ooops.
    _dyfrakcji_ - mialem na mysli.

    TA

  • 3. Data: 2012-02-08 20:30:59
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de2.news.atman.pl...

> [...]
    >Jakie to ma uzsadnienie? Przeciez glebia ostrosci juz przy 8 jest
    >wystarczajaco gleboka. A powyzej 10 to juz efekt dystrakcji sie

    Nie wiem jak ludzie, ale ja przy takich zdjęciach przymykam ze względu na
    jakość obrazu - max MTF i min AC.

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2012-02-08 20:43:51
    Od: JD <j...@g...com>

    On 8 Lut, 20:32, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Jakie to ma uzsadnienie? Przeciez glebia ostrosci juz przy 8 jest
    > wystarczajaco gleboka. A powyzej 10 to juz efekt dystrakcji sie

    Może wolą mieć równą ostrość we wszystkich planach?
    Może to wystarcza. Widziałeś jakieś niepokojące oznaki na zdjęciach,
    czy tylko EXIFy analizujesz?

    JD

  • 5. Data: 2012-02-08 20:44:27
    Od: " Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

> [...]

    Kiedys sie o to pytałem.
    Inaczej jest dla obiektywu 20 mm a innaczej dla 200 czy 300 mm.

  • 6. Data: 2012-02-08 20:59:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-08 20:32, T...@s...in.the.world pisze:
    > Widze w fotografiach krajobrazowych, ze ludzie przymykaja przyslone do
    > 11-13 a nawet wiecej.

    Nowe, małe matryce ciężko znoszą takie f=13. To głównie przyzwyczajenie.
    Najlepiej po prostu zrób sobie kilka ze statywu, wybierz najlepsze i
    taką przysłonę stosuj. Dla apsc zwykle dobre jest 8, w kompaktach
    znacznie mniej.

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

  • 7. Data: 2012-02-08 21:33:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze T...@s...in.the.world:

    > Widze w fotografiach krajobrazowych, ze ludzie przymykaja przyslone do
    > 11-13 a nawet wiecej.

    Bo bez LV można łatwo wyskoczyć za nieskończoność i hiperfokalna nic wtedy
    nie daje. Mocne domknięcie to maskuje nawet mimo utraty na dyfrakcji.

  • 8. Data: 2012-02-09 20:02:33
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    On 2012-02-08 22:33, Mateusz Ludwin wrote:
    > Bo bez LV można łatwo wyskoczyć za nieskończoność i hiperfokalna nic wtedy
    > nie daje. Mocne domknięcie to maskuje nawet mimo utraty na dyfrakcji.

    O w mordę jeża...!
    Co masz dokładnie na myśli w tym mocno skrótowym stylu?! :-)
    To taka moda teraz, czy tylko lans? :-)

    Innymi słowy:
    - co ma LV do nieskończoności i hiperfokalnej?
    - co znaczy że duża przysłona "maskuje nawet mimo utraty na
    dyfrakcji"? ;-)

    Kompresja jest dobra (ta w tekstach też), ale jak wszyscy wiemy -
    najlepsza jest ta BEZSTRATNA... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 9. Data: 2012-02-09 20:28:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

    > Innymi słowy:
    > - co ma LV do nieskończoności i hiperfokalnej?

    Mając LV możesz wyostrzyć w punkt patrząc na ekranik. Nie mając LV musisz
    zdać się na autofocus, który niekoniecznie trafi. Jeżeli ustawi przed
    nieskończonością, to pół biedy, jeżeli za, to leżysz. W wizjerze tego nie
    widać.

    > - co znaczy że duża przysłona "maskuje nawet mimo utraty na
    > dyfrakcji"? ;-)

    Normalnie, minimalizuje efekt nieostrości, który po przejechaniu
    nieskończoności może być dużo silniejszy od samej dyfrakcji.

  • 10. Data: 2012-02-09 21:13:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-08 21:33:42 +0000, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Rzecze T...@s...in.the.world:

    > Bo bez LV można łatwo wyskoczyć za nieskończoność i hiperfokalna nic wtedy
    > nie daje. Mocne domknięcie to maskuje nawet mimo utraty na dyfrakcji.

    Gdyby nie Syriusz (dzięki), to bym to przeoczył.
    Wiesz w ogóle co to jest hiperfokalna?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam