  • 41. Data: 2013-05-16 10:04:00
    Temat: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 09:32, k...@w...pl pisze:
    > Urzędnik tak, to był funkcjonariusz, co by to nie znaczyło.

    Masz na myśli policję?
    Oni także mogą działać tylko w ramach obowiązującego prawa, ani kroku
    dalej. Muszą wiedzieć na jakiej podstawie zabraniają mu robić zdjęcia w
    miejscu publicznym.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 42. Data: 2013-05-16 10:07:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 09:34, Andrzej Lawa pisze:
    > A właśnie że nie mógłby. Pomijając zapisy Konstytucji i Kodeksu Karnego
    > istnieje jeszcze dość oczywisty zapis w Kodeksie Wykroczeń wyznaczający
    > grzywnę za odmowę obsługi bez legalnego uzasadnienia.

    Racja, tak *niestety* jest :-/
    Co to jest za własność prywatna skoro musisz obsługiwać tych, których
    nie chcesz.

  • 43. Data: 2013-05-16 10:09:31
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 10:01, quent pisze:

    > Wszystko ok tylko jaka jest analogia w Twoim przykładzie?

    "-Co pan tu robi?
    -Mowie, ze przeciez widzi ze robie zdjecia."

    Kluczem do sprawy była odpowiedź na pierwsze pytanie.
    Z mojej strony kończę bicie piany.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 44. Data: 2013-05-16 10:14:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 10:09, jurski pisze:
    > "-Co pan tu robi?

    Kluczem do sprawy było zadanie pytania w *taki* prostacki sposób.
    Szkoda, że tego nie czujesz.
    IMO nie mogła tu paść inna odpowiedź.

  • 45. Data: 2013-05-16 10:25:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 10:07, quent pisze:

    > Racja, tak *niestety* jest :-/

    A właśnie że bardzo dobrze.

    > Co to jest za własność prywatna skoro musisz obsługiwać tych,
    > których nie chcesz.

    Żeby jakiś lokalny pieprzony faszysta nie mógł sobie klientami pomiatać.

    Chcesz otworzyć na swojej prywatnej własności sklep? Musi spełniać
    odpowiednie warunki.

  • 46. Data: 2013-05-16 10:29:33
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 16-05-2013 10:04, quent pisze:

    > Masz na myśli policję?
    > Oni także mogą działać tylko w ramach obowiązującego prawa, ani kroku
    > dalej. Muszą wiedzieć na jakiej podstawie zabraniają mu robić zdjęcia
    > w miejscu publicznym.

    BOR to też funkcjonariusze nie urzędnicy.
    Co do prawa - ochraniał budynek specjalnego znaczenia - ktoś podawał
    podstawę prawną na jakiej działał, a jeżeli chodzi o zdarzenie, to
    Policja mogła go zamknąć na 48 za twarz (bo im się nie podobała), lub za
    nie podporządkowanie się do wyjaśnienia i nic im za to by nie zrobiono w
    dodatku nie można byłoby tego podciągnąć (prawnie) pod nadgorliwość i we
    wszystkich cywilizowanych krajach tak jest.

  • 47. Data: 2013-05-16 10:39:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 10:25, Andrzej Lawa pisze:
    > Żeby jakiś lokalny pieprzony faszysta nie mógł sobie klientami pomiatać.

    Powinien móc pomiatać do woli, kim chce! Pomiatać w sensie - nie
    obsłużyć. Każdy właściciel np. restauracji powinien móc zabronić wstępu
    komu tylko chce itp.
    Oczywiście gdy jest wolność gospodarcza to taki właściciel ma na karku
    sporą konkurencję i normą jest, że o klienta się dba.
    Tak wygląda normalność.

    Jednak u nas państwo powstawaniu konkurencji kładzie pod nogi kłody,
    stad w wielu dziedzinach konkurencja jest na tyle mała, że klient ma
    drogo i obsługiwany jest kiepsko.

    A faszyzm jest wtedy gdy państwo łamie prawo własności... wtedy gdy
    istnieje możliwość, że państwo w każdej chwili, najgłupszemu pomysłowi
    *może* nadać rangę obowiązującego prawa.

    > Chcesz otworzyć na swojej prywatnej własności sklep? Musi spełniać
    > odpowiednie warunki.

    To nie jest "własność prywatna". Używanie tego zwrotu w tym kontekście
    jest groteskowe.

  • 48. Data: 2013-05-16 10:41:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 10:29, k...@w...pl pisze:
    > BOR to też funkcjonariusze nie urzędnicy.

    Ale działają na podstawie...

    > a jeżeli chodzi o zdarzenie, to
    > Policja mogła go zamknąć na 48 za twarz

    I o tym właśnie pisał Tytus - nadużycie władzy.

  • 49. Data: 2013-05-16 10:56:38
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.05.2013 10:14, quent wrote:

    > Kluczem do sprawy było zadanie pytania w *taki* prostacki sposób.

    a jak mieli zapytac?

    szanowny panie, zwazywszy na czas i miejsce wielce chcielibysmy zadac
    panu byc moze niestosowne pytanie, czo Pan tu robisz, w tym pieknym
    miejscu w srodkuwarszawy

    ??

    zen.aspx

  • 50. Data: 2013-05-16 11:06:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-16 10:56, hiki o! pisze:
    > szanowny panie, zwazywszy na czas i miejsce wielce chcielibysmy zadac
    > panu byc moze niestosowne pytanie, czo Pan tu robisz, w tym pieknym
    > miejscu w srodkuwarszawy

    Mogli zapytać jeśli nie wolno robić zdjęć.
    Jeśli wolno to takie pytanie jest oczywiście sugestią aby się oddalić.