  • 121. Data: 2013-05-16 15:33:54
    Temat: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 15:24, trolling tone pisze:

    > To jest właśnie ingerencja państwa w prywatny biznes. W "normalnym"
    > świecie quenta nie do przyjęcia, wszystko ma regulować rynek. Tak
    > samo jak restaurator ma mieć prawo do nieobsługiwania czarnych,
    > rudych, czy kogo tam nie lubi.

    Cóż, kradzieże też karzemy, nikt tutaj nie sugeruje braku jakiejkolwiek
    ingerencji państwa. Przede wszystkim państwo jest od pilnowania
    przestrzegania stanowionego przez siebie prawa.

    I o zakresie tego prawa dyskutujemy. Nie ma potrzeby nakazywać sprzedaży
    picia, bo odbywa się to bez regulacji. Tak samo jak i niesienie pomocy.

    Jednak różnica pomiędzy piciem a ratowaniem życia jest taka, że jak
    dojdzie do absurdalnej sytuacji, że ktoś komuś nie sprzeda picia, to nic
    się nie stanie. Jak ktoś komuś nie uratuje życia, to konsekwencje będą
    poważniejsze i post factum chcemy mieć możliwość ukarania takiej osoby,
    ponieważ jest to ciężkie przewinienie.

    Przypominam również, że "tylko dla Niemców", czy "nie dla żydów" to
    przykłady jak najbardziej PAŃSTWOWEJ ingerencji.

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2013-05-16 15:41:39
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 15:33, Liwiusz pisze:
    > Cóż, kradzieże też karzemy, nikt tutaj nie sugeruje braku jakiejkolwiek
    > ingerencji państwa.

    O to właśnie chodzi, że jeden taki sugeruje. Żeby można było napisać
    na knajpie "tylko dla białych" i państwu nic do tego.

  • 123. Data: 2013-05-16 15:44:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:29, Liwiusz pisze:

    > Pytasz się jak wyegzekwować prawo bez ingerencji państwa? Trzeba
    > zezwolić na tworzenie urzędu miejskiego szeryfa.

    Łaskawie śledź uważniej wątek.

    Zaczęło się od przepisu z KW, który "zmusza" przedsiębiorcę do
    obsługiwania klientów i narzekania na niego jako na "ingerencję państwa".

    Magiczny wolny rynek ma zmuszać ludzi do właściwego zachowania.

  • 124. Data: 2013-05-16 15:45:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 15:41, trolling tone pisze:

    > O to właśnie chodzi, że jeden taki sugeruje. Żeby można było napisać
    > na knajpie "tylko dla białych" i państwu nic do tego.

    I nie powinno być nic, bo ani biali ani czarni nie tracą, jeśli takie
    knajpy istnieją.

    Problem się zaczyna, jeśli niechęć do czarnych przybiera takie rozmiary,
    że są tylko knajpy dla białych, a knajpy dla czarnych są palone.
    Rozwiązaniem jednak nie jest nakaz sprzedaży, ani też nakaz taki nie
    zapobiegnie takim napięciom, a wręcz przeciwnie, może je eskalować.

    --
    Liwiusz

  • 125. Data: 2013-05-16 15:50:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 15:44, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > obsługiwania klientów i narzekania na niego jako na "ingerencję państwa".
    >
    > Magiczny wolny rynek ma zmuszać ludzi do właściwego zachowania.

    I zmusza. Nie znam żadnego prywatnego lekarza, który by twierdził, że
    rudych nie leczy, tudzież z równie innych absurdalnych powodów
    odmawiałby pomocy.

    --
    Liwiusz

  • 126. Data: 2013-05-16 15:57:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:33, Liwiusz pisze:

    > Cóż, kradzieże też karzemy, nikt tutaj nie sugeruje braku jakiejkolwiek
    > ingerencji państwa. Przede wszystkim państwo jest od pilnowania
    > przestrzegania stanowionego przez siebie prawa.

    I ustanowiło prawo: jak masz sklep, to każdy klient jest twój pan.

  • 127. Data: 2013-05-16 15:58:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:27, k...@w...pl pisze:

    > To nie istotne, ocena należy do funkcjonariusza.

    Twoja nieznajomość zasad pisowni "nie" z przymiotnikami stanowi
    zagrożenie bezpieczeństwa państwa! ;->

  • 128. Data: 2013-05-16 16:11:39
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 15:45, Liwiusz pisze:

    > I nie powinno być nic, bo ani biali ani czarni nie tracą, jeśli takie
    > knajpy istnieją.

    Naprawdę? Gdyby ci Niemiec powiedział "wypad stąd, Polaków i Cyganów nie
    obsługujemy" nic nie tracisz? To ja nie mam więcej pytań.

  • 129. Data: 2013-05-16 16:37:26
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 15:50, Liwiusz pisze:

    > I zmusza. Nie znam żadnego prywatnego lekarza, który by twierdził, że
    > rudych nie leczy, tudzież z równie innych absurdalnych powodów
    > odmawiałby pomocy.

    Prywatnych lekarzy również obowiązują regulacje ustawowe. Działają
    w warunkach urągających wolności rynkowej. Może nie lubią rudych,
    ale przepisy ich zmuszają do udzielania im pomocy? Tego nie wiesz.
    Dlaczego restaurator ma mieć większą wolność gospodarczą niż lekarz?
    Najwyższa pora zlikwidować te durne przepisy, rynek wszystko ustawi :D

  • 130. Data: 2013-05-16 17:08:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 15:57, Andrzej Lawa pisze:

    > I ustanowiło prawo: jak masz sklep, to każdy klient jest twój pan.

    Ojej, i o tym właśnie dyskutujemy, co wyciąłeś niepotrzebnie