  • 11. Data: 2010-03-13 11:06:33
    Temat: Re: przewod zasilajacy a detekcja zalaczenia
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    człowiek-spacja pisze tak:

    > Macie pomysla???

    mamy :)

    Kupić Fazer 777. Wyszabrować środek z obudowy.

    --
    mariusz

  • 12. Data: 2010-03-13 11:18:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010 01:35:45 +0100, Konop wrote:
    >Kiedyś w EdW było o wykrywaniu wyłączeniu czajnika... jednym z
    >testowanych pomysłów było nawinięcie JEDNEGO zwoju przewodu zasilającego
    >na cewce przekaźnika. Oczywiście nawinięta była jedna żyła przewodu
    >zasilającego, druga szła kawałek dalej. Ponoć napięcie, jakie pojawiało
    >sie na cewce przekaźnika (uzwojeniu wtórnym) wynosiło kilka V.

    Przekladnik pradowy. Znana sprawa, tylko ze wymaga nawiniecia
    jednego przewodu, a nie calego kabla.

    Albo rozcinamy kabel, albo robimy jakies pudelko miedzy wtyczka a
    gniazdkiem.

    J.

  • 13. Data: 2010-03-13 12:07:55
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ja dołożyłem pomysł - rozwinąłem Twoją myśl, o tym jak na dwóch
    > przewodach (a nawet może być trzy: faza, N, PE) założyć czujnik poboru
    > mocy.
    > Krótko mówiąc bierzemy przewód zasilający przykładamy do niego czujnik i
    > mierzymy.
    Aha, OK. Ja faktycznie mówiłem o tym, że potrzebny jest jeden przewód,
    ale nie trzeba go ROZCINAĆ ;)... i tu było nieporozumienie ;)...
    Tylko zastanawia mnie jak skutecznie wykrywać przepływ prądu przez
    przewód, w którym jedną żyłą prąd płynie "w te" a drugą "na zod"...
    A swoją drogą - jeśli jest dostęp do przewodu zasilającego, to zakładam,
    że można dodać "przelotkę" z jednej strony zakończoną "wtyczką", a z
    drugiej gniazdem ;)... I w tej przelotce umieścić mniej lub bardziej
    profesjonalny przekładnik....

    Konop

  • 14. Data: 2010-03-13 12:09:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Kupić Fazer 777. Wyszabrować środek z obudowy.

    Fazer 777 wykrywa pole elektryczne, czyli kable "pod napięciem"...
    *CHYBA* nie wykrywa przepływu prądu... a taki kabel do TV zawsze jest
    pod napięciem, różny jest tylko prąd nim płynący....

    Konop

  • 15. Data: 2010-03-13 17:47:20
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Tylko zastanawia mnie jak skutecznie wykrywać przepływ prądu przez
    > przewód, w którym jedną żyłą prąd płynie "w te" a drugą "na zod"...

    Jest jakiś patent na to miernik cęgowy do pomiaru prądu zakładany na dwie
    żyły.
    Kiedyś mi to przeleciało przed oczami. Nie wiem czy nie przyjęło się ze
    wzglęu na niedokładność czy inne cechy.
    Ten czujnik do pralki to cewka z przekaźnika przytsawiona do przewodu i
    owinięta kilkoma zwojami blachy. Podałem tylko tytuł artykułu, nikt nie
    pytał o cały artykuł, więc nie udostępniam.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2010-03-14 14:41:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > owinięta kilkoma zwojami blachy. Podałem tylko tytuł artykułu, nikt nie
    > pytał o cały artykuł, więc nie udostępniam.

    A jak masz i możesz udostępnić, to z chęcią zobaczę jak to jest zrobione
    ;)...

    Konop

  • 17. Data: 2010-03-14 15:44:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 15:41:59 +0100, Konop wrote:

    >A jak masz i możesz udostępnić, to z chęcią zobaczę jak to jest zrobione
    >;)...

    poszukac w patentach ?

    J.

  • 18. Data: 2010-03-14 16:48:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > poszukac w patentach ?

    Jeżeli chodzi o ten miernik cęgowy to bardzo możliwe że to gdzieś jest
    opatentowane.
    Artykuł "Sygnalizator zakończenia prania" pochodzi z Radioelektronika AV
    3/93
    Nie testowałem.

    http://80.54.179.82/Sygnalizator.pdf

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2010-03-14 18:37:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 17:48:48 +0100, Desoft wrote:
> [...]
    >opatentowane.
    >Artykuł "Sygnalizator zakończenia prania" pochodzi z Radioelektronika AV

    W tym ukladzie to nawet moze zadzialac, choc nie zawsze.

    Ale do miernika sie nie nadaje - zbyt niepewne.

    J.

  • 20. Data: 2010-03-15 08:43:24
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 14 Mar 2010 17:48:48 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    >Artykuł "Sygnalizator zakończenia prania" pochodzi z Radioelektronika AV
    >3/93
    >Nie testowałem.
    >
    >http://80.54.179.82/Sygnalizator.pdf

    a masz kompletny skan ?? Bo jest tylko 1 strona!!!

    --
    ThinkXtra