  • 1. Data: 2010-03-12 16:46:08
    Temat: mały problem z adm232
    Od: "alex" <k...@i...pl>

    Witam
    mam w pewnym interfejsie mały problem z układem
    jest to odpowiednik max232 w obudowie smd szerokiej SO16
    w jedna strone transmisja śmiga normalnie TXrs232 ->adm232->urządzonko
    ale w drugą stronę urządzonko ->adm232->RXrs232
    od strony rs232 ze scalaka impulsy wychodzą 5V zamiast 12 V
    co może byc przyczyną sam scalak padł czy kondensatory od pompy ładunku?
    wszystko w smd więc narazien ie mam czym podmienić
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-12 17:13:43
    Temat: Re: ma?y problem z adm232
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    alex wrote:
    > od strony rs232 ze scalaka impulsy wychodz? 5V zamiast 12 V
    > co mo?e byc przyczyn? sam scalak pad? czy kondensatory od pompy ?adunku?

    A jakie są napięcia na tych kondensatorach względem masy ?

  • 3. Data: 2010-03-12 18:55:46
    Temat: Re: mały problem z adm232
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 12 mar 2010 17:46:08 in article
    alex wrote:
    > ale w drugą stronę urządzonko ->adm232->RXrs232
    > od strony rs232 ze scalaka impulsy wychodzą 5V zamiast 12 V

    Jest w granicach tolerancji producenta:
    Output Voltage Swing min:+/-5 typ:+/-9 V

  • 4. Data: 2010-03-12 20:31:04
    Od: "alex" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hne2ni$glo$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On pią, 12 mar 2010 17:46:08 in article
    >
    > Jest w granicach tolerancji producenta:
    > Output Voltage Swing min:+/-5 typ:+/-9 V

    może i jest tylko układ w PC nie może rozpoznać danych
    a może kolega powiedzieć jakie napięcia powinny byc na kondensatorach w
    poprawnie pracującym układzie
    dodam jeszcze że kondki to 0,47uF
    a problem zaczął się stopniowo interfejs zaczął być humorzasty raz działał
    raz nie teraz już wogóle nie chodzi

  • 5. Data: 2010-03-12 22:02:05
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 12 mar 2010 21:31:04 in article news:<hne8vu$7ks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    alex wrote:

    > może i jest tylko układ w PC nie może rozpoznać danych

    Łaski nie robi - odbiorniki rs232 powinny akceptować w zakresie
    3-18V. Czyżbyś uszkodził interfejs w PC?

    > a może kolega powiedzieć jakie napięcia powinny byc na
    > kondensatorach w poprawnie pracującym układzie dodam jeszcze
    > że kondki to 0,47uF

    Na końcówkach C1,C2 pi*drzwi napięcie zasilania, a na c3,c4
    napięcie podwojone. Czy przypadkiem nie zasilasz z 3.3V?

    A jaka konkretnia wersja+producent tego adm232. Jednym
    wystarcza 0.1uF, a inne wymagają 1uF.

    > a problem zaczął się stopniowo interfejs zaczął być
    > humorzasty raz działał raz nie teraz już wogóle nie chodzi

    Wygląda jakbyś pracował na granicach tolerancji. Jaka prędkość?
    Jaka długość kabla?