  • 1. Data: 2010-03-12 06:48:34
    Temat: DS18B20 pytanie
    Od: "heliosek" <q...@q...net>

    Czy coś daje zasilanie ich osobną żyłą w skrętce czy nie warto? Czy
    wystarczy używanie ich na magistrali z pasożytniczym zasilaniem?
    Czy przekłada się to jakoś na zasięg lub szybkość transmisji, na ilość sztuk
    na kablu (znacząco)?
    Czy ktoś ma praktyczne doświadczenia?

  • 2. Data: 2010-03-12 10:29:48
    Temat: Re: DS18B20 pytanie
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "heliosek" <q...@q...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczy używanie ich na magistrali z pasożytniczym zasilaniem?
    > Czy przekłada się to jakoś na zasięg lub szybkość transmisji, na ilość

    IMHO łatwiej jest zrobić odporne na zwarcie zasilanie "trzecią linią" niż
    kluczowane na linii danych.

  • 3. Data: 2010-03-12 20:23:18
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > wystarczy używanie ich na magistrali z pasożytniczym zasilaniem?
    > Czy przekłada się to jakoś na zasięg lub szybkość transmisji, na ilość

    Zależy jaką temperaturę chcesz mierzyć. Wtedy albo możesz albo musisz.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-03-13 12:57:10
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    heliosek pisze:
> [...]
    > wystarczy używanie ich na magistrali z pasożytniczym zasilaniem?
    > Czy przekłada się to jakoś na zasięg lub szybkość transmisji, na ilość sztuk

    Ja mam, Na pasożytniczym czasami szlag to trafiało, na zasilaniu osobnym
    wreszcie działa stabilnie.

  • 5. Data: 2010-03-13 17:36:57
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 12.03.2010 07:48, heliosek pisze:
> [...]
    > wystarczy używanie ich na magistrali z pasożytniczym zasilaniem?
    > Czy przekłada się to jakoś na zasięg lub szybkość transmisji, na ilość sztuk

    Zrobiłem układ sterowania piecem C.O. / C.W. na ATmega8.
    Cztery czujniki w układzie zasilania pasożytniczego na typowej
    dwużyłowej skrętce telefonicznej w topologi gwiazdy. Łącznie ponad 30m
    skrętki. Na kilkanaście tysięcy odczytów zdarza się jeden z błędną sumą
    CRC. Ze względu na pojemności kabli dałem mniejszą rezystancję
    podciągającą (chyba 2k2). Dla bezpieczeństwa magistrala jest podłączona
    do nogi procesora przez rezystor 47R. Jest to na tyle mało, że nie
    przeszkadza w zasilaniu czujników, a na tyle dużo, że nie upali tak
    szybko czujnika gdyby "pokłócił się" na magistrali z procesorem (ale to
    przydaje się w zasadzie tylko przy uruchamianiu procedur
    komunikacyjnych). Z początku też miałem dość sporą ilość błędów
    transmisji. Cała tajemnica, to siedzenie z oscyloskopem cyfrowym wpiętym
    do magistrali i dokładna kalibracja czasów w procedurze komunikacyjnej.
    Przy dłuższych kabelkach można by pomyśleć nad jakimś aktywnym układem
    podciągającym, bo rezystor z pojemnością kabli tworzy niezły układ
    całkujący (na oscyloskopie wyraźnie widać przebieg ładowania pojemności
    na zboczach narastających).

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-03-14 14:47:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:
> [...]
    > dwużyłowej skrętce telefonicznej w topologi gwiazdy. Łącznie ponad 30m
    > skrętki. Na kilkanaście tysięcy odczytów zdarza się jeden z błędną sumą

    P.S. Zapomniałem dopisać ważnej rzeczy. Środowisko domowe praktycznie
    bez źródeł silnych zakłóceń. Skrętka jednego z czujników na odcinku ok
    5m biegnie równolegle z przewodami zasilającymi pompy. Sporadyczne
    przekłamania zdarzają się w momencie włączania/wyłączania pompy (zwykłe
    przekaźniki).

    Pozdrawiam
    Grzegorz