    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przewod zasilajacy a detekcja zalaczenia
    Date: Sat, 13 Mar 2010 18:47:20 +0100

    > Aha, OK. Ja faktycznie mówiłem o tym, że potrzebny jest jeden przewód, ale
    > nie trzeba go ROZCINAĆ ;)... i tu było nieporozumienie ;)...
    > Tylko zastanawia mnie jak skutecznie wykrywać przepływ prądu przez
    > przewód, w którym jedną żyłą prąd płynie "w te" a drugą "na zod"...

    Jest jakiś patent na to miernik cęgowy do pomiaru prądu zakładany na dwie
    żyły.
    Kiedyś mi to przeleciało przed oczami. Nie wiem czy nie przyjęło się ze
    wzglęu na niedokładność czy inne cechy.
    Ten czujnik do pralki to cewka z przekaźnika przytsawiona do przewodu i
    owinięta kilkoma zwojami blachy. Podałem tylko tytuł artykułu, nikt nie
    pytał o cały artykuł, więc nie udostępniam.

    --
    Desoft