  • 1. Data: 2010-03-11 22:50:12
    Temat: Bramka NOR w Active-Cad
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Witam

    Mam problem, mam zrealizować funkcje na bramkach NAND i NOR. O ile układ
    na bramkach NAND działa dobrze to mam problem z układem na NOR-ach.
    Muszę "spiąć" 7 NOR-ów. Jak to zrobić skoro nie ma, aż tylu wejściowej
    bramki NOR?

  • 2. Data: 2010-03-11 23:07:38
    Temat: Re: Bramka NOR w Active-Cad
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > na bramkach NAND działa dobrze to mam problem z układem na NOR-ach.
    > Muszę "spiąć" 7 NOR-ów. Jak to zrobić skoro nie ma, aż tylu wejściowej

    Na wiele sposobów: NOR -> NOT -> kolejne bramki NOR (pamiętaj, że bramka NOR
    to w zasadzie także bramka NOT), kilka bramek OR spinasz ze sobą w dowolnych
    konfiguracjach i na koniec dajesz NOT.

  • 3. Data: 2010-03-11 23:09:38
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-03-12 00:07, Marcin Wasilewski pisze:

    > Na wiele sposobów: NOR -> NOT -> kolejne bramki NOR (pamiętaj, że bramka NOR
    > to w zasadzie także bramka NOT), kilka bramek OR spinasz ze sobą w dowolnych
    > konfiguracjach i na koniec dajesz NOT.

    Dzięki.
    W sumie prosta sprawa, dziwne że sam nie wpadłem na to :)

  • 4. Data: 2010-03-12 08:11:09
    Od: SERG <m...@p...fm>

    A z NAND-ami się tak da?

    NAND->NOT-> Kolejne NAND-y ?

  • 5. Data: 2010-03-12 09:56:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SERG,

    Thursday, March 11, 2010, 11:50:12 PM, you wrote:

> [...]

    > na bramkach NAND działa dobrze to mam problem z układem na NOR-ach.
    > Muszę "spiąć" 7 NOR-ów. Jak to zrobić skoro nie ma, aż tylu wejściowej

    Użyć ekspanderów?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-03-12 12:19:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A z NAND-ami się tak da?
    > NAND->NOT-> Kolejne NAND-y ?

    Da się da.

  • 7. Data: 2010-03-12 13:01:19
    Od: SERG <m...@p...fm>

    > Użyć ekspanderów?

    Nie bardzo wiem o co chodzi. Możesz rozwinąć?

  • 8. Data: 2010-03-12 13:18:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SERG,

    Friday, March 12, 2010, 2:01:19 PM, you wrote:

    > Nie bardzo wiem o co chodzi. Możesz rozwinąć?

    Dla bramek AOI (and-or-inverter), które dają się stosować jako NOR
    wymyslono możliwość ich rozszerzania ekspanderami - na przykład 7455 +
    7460 lub 7462. Ale Ty nie potrzebujesz wejściowych AND.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl