eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzetwwornica 3 fazowaRe: przetwwornica 3 fazowa
  • Data: 2011-12-27 21:24:55
    Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Z tym sfajczeniem, to chyba przesada.

    Nnnnnie?

    > Falowniki na ogół mają dobre zabezpieczenia przed przegrzaniem silnika -- same
    domagają się by im
    > nadusić jakiś guzik przy zimnym uzwojeniu, a później w czasie pracy
    > mierzą rezystancję rozgrzanej miedzi (czy to jest opatentowane, tego
    > nie wiem, ale chyba większość falowników tak ma).

    Nie spotkałem w tej klasie cenowej. Za to zawsze była liczona całeczka i
    na tej podstawie wnioskowana temperatura.

    > Jakby było mało, to można jeszcze dołożyć osobny termistor -- to też
    jest przewidziane.

    Tylko w serwach (zawsze) i dużych silnikach (czasmi). W drobnicy nigdy
    nie spotkałem.

    > Podłączyłem niedawno falownik do silnika 5,5kW. Kazałem mu się dostroić
    > do uzwojeń wdług procedury "stały moment obrotwy". Po ustawieniu
    > częstotliwości na 0,6Hz kręci wałem aż miło, zatrzymać się tego nie da.
    > Przy starcie silnik zabawnie mruczy na dość wysokich częstotliwościach.
    > Zakładam, że falownik nie puszcza w uzwojenia prawie stałego (0,6Hz)
    > prądu o napięciu 400V, wszystko robi jakoś sprytniej. Tak więc z tą
    > "miękką charakterystyką momentu", to też muszą być jakieś banialuki.

    Jarek, ja Cie bardzo prosze...
    Nawet jeżeli skonfigurujesz falownik tak, aby zawyżał napięcie (w
    stosunku do typowego silnika dobrze dobranego), czyli niejako
    skompensujesz większą ilość drutu w silniku, to i tak przyjdzie taka
    chwila - tj. częstotliwość, że napięcia Ci zabraknie. Tego nie
    przeskoczysz. Więc po części zgoda - da się pokręcić, w pewnym zakresie
    da się całkiem dobrze pokręcić, ale wykorzystać w pełni silnik - już nie.
    To samo zjawisko masz w serwonapędach. Dla danego napięcia zasilania
    można odczytać w katalogu maksymalne obroty silnika. Daleko dalej się
    nie da i już - brakuje napięcia i nie pomoże tutaj zmniejszenie momentu
    obciążenia. Po prostu nie pokręcisz więcej. (w uproszczeniu)

    > Już było wspomniane, że wzmiankowany falownik ATV12 ma w katalogach
    > wykonanie dedykowane do amerykańskiej sieci zasilającej i europejskich
    > silników. Czy jest droższy od wersji europejskiej, tego nie wiem, ale
    > nie sądzę.


    Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem kiedyś z półki (ATV11 to się
    wtedy nazywało).
    Podłączyłem, zaświecił, zadymił, zgasł. Zaniosłem do sklepu, odesłali do
    serwisu, serwis zadzwonił skąd toto się u mnie znalazło (zaprzyjaźniony
    wtedy serwis), bo nie miało prawa i odesłali nowy - poprawny.
    Dostałem z półki wersję okrętową jak mi serwisant wytłumaczył. Spoko,
    tylko ja w górach generalnie mieszkam :)

    Miłego.
    __
    Pzd, Irek.N.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: