    From: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica o szerokim zakresie napięć wejściowych
    Date: Thu, 8 Sep 2011 18:14:08 +0200

    > Ale temat jest zbyt obszerny, żeby go załatwić Elektrodą. Wymaga
    > pewnego minimum wiedzy a prawa Ohma naprawdę na Elektrodzie nie ma
    > nikt ochoty uczyć. Mi w każdym razie mocno znudziło się tolerowanie
    > pytań o elementarz.

    Po pierwsze, to co dla jednego jest elementarzem, dla innego niekoniecznie.
    Po drugie, to że akurat komuś się nie chce, nie znaczy że komuś innemu by
    się nie mogło chcieć.
    Zwłaszcza, że to działa w dwie strony. Może się okazać, że moja wiedza w
    innym miejscu może się dla kogoś okazać równie cenna.
    Ale moderator zawsze wie lepiej, prawda ?

    > Czyli co? Mam Cię za darmo nauczyć projektowania przetwornic, którego
    > sam się uczyłem latami?

    Oczywiście, że nie. Czasem jednak do rozwiązania problemu wystarcza o wiele
    mniej, niż przekazywanie
    swoje wieloletniej wiedzy. Czy akurat tak jest w typ przypadku - nie wiem.

    Ja znalazłem PI expert z Power Integrations, i to jest chyba dla mnie
    rozwiązanie.
    Dość prosto można sobie zaprojektować przetwornicę, w dodatku z użyciem
    elementów z Ferystera.
    Co prawda układy PI nie są najtańsze, ale w tym przypadku nie robi mi
    różnicy czy zasilacz będzie kosztował 10 czy 30 zł.
    Bardziej szkoda mi czasu, który musiałbym poświęcić na naukę n/t
    przetwornic, głównie dlatego, że w mojej praktyce
    mam z tym do czynienia rzadziej niż sporadycznie... A może nawet nie tyle mi
    szkoda, bo na naukę nigdy nie szkoda czasu,
    ile go po prostu nie mam.

    Tak czy owak, dzięki za sugestię dot. flybacka (sam powieniem na to wpaść
    pewnie, no ale jakoś nie wpadłem :)