  • Data: 2011-09-08 17:20:27
    Temat: Re: przetwornica o szerokim zakresie napięć wejściowych
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy nie lepiej by było w Twoim przypadku mu to po prostu zlecić.

    Dla kilku sztuk, które robię niestety zapewne przekroczyłoby to mój budżet
    :)
    Gdyby tego było więcej, to oczywiście byłoby to sensowne, i opłacalne nawet
    (bo taka przetworniczka byłaby najtańsza pewnie).
    No ale jak pisałem wcześniej, użyję układów Powerint. Na oko koszt zasilacza
    wychodzi jakieś 40 zł, więc ok.
    Zakres 20-75V Vin, 12V/2A. Rdzenie jak już wspomniałem z ferystera.

    Do moich "jednostkowych" zastosowań to jest chyba całkiem wystarczające.
    Sam program PI polecam szczerze, bo jest wszystko łopatologicznie pokazane;
    łącznie z sugestiami co do PCB, nawinięciem
    trafo itp. Sama przyjemność.

    > Po stronie uC ustawiasz analog watchdog i jakiś timer, włączasz PWM na
    > 30..150kHz (zależnie od dławika i częstotliwości uC). Potem w przerwaniu
    > od aw zależnie od tego, który limit zaskoczył zwiększasz/zmniejszasz
    > wypełnienie - ot i cała filozofia. Jak dasz dostateczny kondensator na
    > wyjściu to nawet za bardzo się nie musisz groźbą oscylacji martwić.

    To też jest pewnie akceptowalne rozwiązanie - ale będę czuł się pewniej
    "zlecając" robotę "fachowcowi" (DPA425).
    Ale będę musiał to rozwiązanie, o którym piszesz przetestować też kiedyś, bo
    parę razy się spotkałem
    z takim rozwiązaniem (znaczy czytałem o tym), i pewnie często-gęsto to by
    się świetnie sprawdziło.