  • Data: 2014-01-30 01:42:07
    Temat: Re: przetwornica 48/12V 2A
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    news:lc8uoe$k9n$1@node1.news.atman.pl...
    > Niestety - taki moduł
    > http://allegro.pl/modul-zasilacz-regulowany-lm2596-1
    -25v-30v-3a-48-i3845297342.html
    > w wykonaniu HV - czyli niby do 60V - nie wytrzymuje - kończy się to
    > eksplozją scalaka (6 na 10 przypadków). Napięcie zostało już zmniejszone
    > do 36V (3 akumulatory 12V zamiast 4) - mimo to, po dłuższym czasie padły
    > następne 2 (na 10 zainstalowanych).

    Dużo się można o tym module dowiedzieć z obrazka udostępnionego na aukcji
    :-)

    W datasheet scalaka LM2596 od Texas Instruments czytasz że ma Vin max = 40V.
    Sam scalak więc nie może dostać więcej... http://www.ti.com/product/lm2596

    Do tego masz Vr diody Schottky'go, jak widze na obrazku, jest to SK54B,
    czyli też 40V.
    http://www.smc-diodes.com/products/data/SK54B%20N010
    5%20REV.-.pdf

    Oba kondensatory elektrolityczne 220uF (ten na wejściu i ten na wyjściu)
    mają kod VFK, gdzie V jest literą oznaczającą maksymalne napięcie pracy:
    35V.
    http://www.mouser.com/ds/2/315/pic_fk_series-183378.
    pdf

    Na mój gust, najwyższe napięcie standardowe jakie można bezpiecznie
    na wejście tego modułu podać aby pracował z jakimś marginesem
    bezpieczeństwa to będą dwa aku po 12-14V, czyli 24-28V DC.