  • 1. Data: 2014-01-28 20:00:36
    Temat: przetwornica 48/12V 2A
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Niestety - taki moduł
    http://allegro.pl/modul-zasilacz-regulowany-lm2596-1
    -25v-30v-3a-48-i3845297342.html
    w wykonaniu HV - czyli niby do 60V - nie wytrzymuje - kończy się to
    eksplozją scalaka (6 na 10 przypadków). Napięcie zostało już zmniejszone
    do 36V (3 akumulatory 12V zamiast 4) - mimo to, po dłuższym czasie padły
    następne 2 (na 10 zainstalowanych). Dodatkowo w kilku przypadkach nagle
    z ustawionych 12V zrobiło się 6-9V (odbrze, że w tą steonę). W
    podmienianych już wstawialiśmy stałe rezystory zamiast tego
    potencjometru. Koszmar - tak działa jak i kosztuje.
    Czy ktoś ma jakiś sposób na ten wynalazek? Albo coś w zamian, ale
    budżetowego?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2014-01-28 20:55:50
    Temat: Re: przetwornica 48/12V 2A
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Mirek" <i...@z...adres> schrieb
    > w wykonaniu HV

    Co tam siedzi - scalak, dlawik?
    Jesli tez 33uH to mysle ze to to
    (za maly, za duze tetnienia)

    mw

  • 3. Data: 2014-01-28 21:15:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.01.2014 20:55, mw158979 wrote:

    > Co tam siedzi - scalak, dlawik?
    OIDP - 2596HV - w każdym razie szukałem gdzie taki kupić i nie
    znalazłem. Jeśli mam jeszcze jedną nieruszaną, to jutro zrobię zdjęcie.

    > Jesli tez 33uH to mysle ze to to
    > (za maly, za duze tetnienia)

    I przez to może padać?
    Z tego zasilamy oświetlacze podczerwone - w środku jest kolejna
    przetwornica zasilająca LED-y. Nominalnie oświetlacze są na 12V, 1,8A
    48V jest ze względu na długość przewodów (obecnie jest 36V - po bandzie)

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2014-01-28 21:33:27
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-01-28 20:00, Mirek pisze:
> [...]
    -25v-30v-3a-48-i3845297342.html

    > w wykonaniu HV - czyli niby do 60V - nie wytrzymuje - kończy się to

    A co za dioda tam siedzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2014-01-28 21:53:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > potencjometru. Koszmar - tak działa jak i kosztuje.
    > Czy ktoś ma jakiś sposób na ten wynalazek? Albo coś w zamian, ale

    Flyback na UC3843.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-01-29 16:24:27
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Mirek" <i...@z...adres> schrieb
    > I przez to moze padac?

    Mozliwe, bezposrednia przyczyna jest oczywiscie
    przegrzanie. Stosujesz tam radiator?

    Co do induktora nawet w pdf podaja wyzsze wartosci.
    Powinno byc 68uH dla Uin=30~40V, LM2596.
    Wersja HV nie wiem jaka jest...

    mw

  • 7. Data: 2014-01-29 19:57:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 29.01.2014 16:24, mw158979 wrote:
    > "Mirek" <i...@z...adres> schrieb
    >
    > Mozliwe, bezposrednia przyczyna jest oczywiscie
    > przegrzanie. Stosujesz tam radiator?

    Oczywiście. Przegrzanie raczej nie, bo ze dwie nam padły natychmiast po
    włączeniu (eksplozja), natomiast nie ma związku czas awarii z
    temperaturą otoczenia.

    > Co do induktora nawet w pdf podaja wyzsze wartosci.
    > Powinno byc 68uH dla Uin=30~40V, LM2596.
    > Wersja HV nie wiem jaka jest...

    http://postimg.org/image/rqe5ajk5z/

    Czyli LM2596HVS-ADJ i dławik 33uH.
    BTW -czy ktoś wie gdzie kupić taki scalak (w ilościach serwisowych -
    powiedzmy 10 sztuk)?

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2014-01-29 20:05:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.01.2014 21:53, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Mirek,

    > Flyback na UC3843.

    Ale to już będzie transformator, czyli cena idzie w górę.
    Kto nam coś takiego sprzeda / zrobi?
    Mógłbyś podać orientacyjną cenę przy zamówieniu 10 sztuk?

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2014-01-29 21:55:17
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 19:57, Mirek pisze:

    > http://postimg.org/image/rqe5ajk5z/

    Na zdjęciu jest szczotka na 40V.
    Dla 36V wejściowego to bym dał na 50V.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2014-01-29 22:42:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Ale to już będzie transformator, czyli cena idzie w górę.

    Ale bezpieczeństwo większe. Izolować się możesz...

    > Kto nam coś takiego sprzeda / zrobi?

    Wiesz kto :)

    > Mógłbyś podać orientacyjną cenę przy zamówieniu 10 sztuk?

    Nie. Ja projektuję a nie wyceniam. Ale 24W to nie będzie jakiś kosmos.
    Pisz na służbowy - coś wymyślimy na szybko.

    --
    Best regards,
    RoMan