  • Data: 2009-06-19 07:02:34
    Temat: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Hm, ja mowie o "zwyklym trafie". Ma spora rezystancje, ktora powoduje
    > ze nawet przy duzym przepieciu prad nie rosnie gwaltownie, a i cale
    > uzwojenie to jednak kawalek miedzi.
    > No i jak dobrze zrobione to sie nie degraduje tak latwo.

    Takim zwykłym, co ma rdzeń z blachy, szpulkę z drutem spsiukaną jakimś
    lakierem albo czymś zalaną, takim co ma moc kilku, kilkudziesięciu czy
    nawet kilkuset watów? No to racja, jak dobrze zrobić, to może długo
    pożyć. Ale ja nie zmieniłem tematu i piszę wciąż o tym samym. O nawijce
    zrobionej drutem wyliczonym do znamionowego obciążenia 2 mA. Nawet nie
    wiem czy da się zrobić tak cienkie, ale jest to z pewnością najcieńsze
    z możliwych, bo tam o wielkość chodzi. Ile razy większy prąd trzeba
    puścić żeby to spalić? Dziesięć razy? Przepalają się przede wszystkim
    odprowadzenia uzwijeń, tam gdzie nie ma "kawałka miedzi", tylko odcinak
    drutu puszczony swobodnie. To zdarza się nawet w "zwykłych trafaczh",
    gdzie drut można zobaczyć gołym okiem. Bezwładność cieplna takiego
    drucika jest dużo mniejsza nawet od najmniejszej struktury tranzystora.

    > No coz - naprawa bywa czasem drozsza niz tylko koszt elementow.

    No jasne. Te prawa mówią też o tym, że jak się zepsuje, to się okaże,
    że właśnie przestali nawijać takie, które pasują.

    --
    Jarek