  • 41. Data: 2008-10-14 07:32:52
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2008 18:17:11 +0200, Marcin Kulas wrote:

    > A banki czytają zwrotki, tak? ;)
    Ktos przynajmniej powinien :)

    Poza tym, wazne listy sa wysylane tez w tradycyjnej, papierowej formie...

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 42. Data: 2008-10-14 08:40:00
    Od: K <...@...c>

    Dylon pisze:

    > Ktos przynajmniej powinien :)
    >
    > Poza tym, wazne listy sa wysylane tez w tradycyjnej, papierowej formie...

    i tu dba o to niezawodny mta - poczta polska i jej ludziki ninja ze
    spamassassina przepasane torba na listy ;]

  • 43. Data: 2008-10-14 15:21:11
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 14.10.2008 K <...@...c> napisał/a:

    > i tu dba o to niezawodny mta - poczta polska i jej ludziki ninja ze
    > spamassassina przepasane torba na listy ;]
    czy ja wiem czy niezawodne...

    Biorąc pod uwagę ile maili "papierowych" i rachunków (!) w ostatnich
    miesiącach do mnie nie dociera (Poznań ;), albo dociera po terminie to
    jednak imho mda są bardziej niezawodne ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 44. Data: 2008-10-14 17:24:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Sunday, October 12, 2008, 4:30:27 PM, you wrote:

    [...]

    > A ja zapytam z pozycji zwykłego użytkownika konta na gmailu: jak
    > wyłączyć tam filtrowanie?

    To se ne da.

    > Szlag mnie trafia, gdy nie przychodzą mi ważne maile, a spam jest i
    > tak odsiewany przez spamassassina.

    Ale gmail ma dość sprawnego odsiewacza spamu i "uczy się", które maile
    nie są od spamerów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2008-10-14 19:08:03
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Lukasz Czarnowski wrote:

    > IMHO tu dobrze sprawdza się greylisting w połączeniu z RBL (patrząc na
    > statystyki - wraca jakieś 10% zombi).

    Ja tnę po prostu po RBL, wybrałem największe i te, którym można ufać.
    Nie jestem sadystyczne, z UCE Protect korzystam tylko z level 1 do
    cięcia. W sumie bym nie odbierał żadnych maili z AS 5617 :).

    wer

  • 46. Data: 2008-10-15 08:37:24
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl>

    "Mariusz 'Lesio' Leśnikowski" <3...@p...FyMy> wrote in message

    > A kolega wie co to jest spam i z czym to sie je ?

    a nie mozna tego rozwiazac tak jak na exchange czy gmailu gdzie taki mail
    wpada do odpowiedniego folderu z ktorego znika po 30 dniach, trzeba od razu
    kasowac?

  • 47. Data: 2008-10-15 12:47:36
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Stefan Burczymucha pisze:
> [...]
    >>

    > a nie mozna tego rozwiazac tak jak na exchange czy gmailu gdzie taki
    > mail wpada do odpowiedniego folderu z ktorego znika po 30 dniach, trzeba

    teoretycznie można. tylko dyski też nie są z gumy. tak jak mówię: mam
    ruch rzędu 100tys maili na dobę - maile spamerskie mają po
    kilkanaście/dziesiąt kilobajtów. to sobie pomnóż ile wyjdzie na dobę
    miejsca na serwerze. (podpowiedź: dla maila 50kB mamy 5GB). A przecież
    część maili jest normalnych, czyli z dużymi czasami załącznikami.
    Niemniej większość tych maili będzie leżeć na serwerze więcej niż
    dzień/tydzień/ ... ?

    Wojtek

  • 48. Data: 2008-10-15 12:55:29
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    > część maili jest normalnych, czyli z dużymi czasami załącznikami.
    > Niemniej większość tych maili będzie leżeć na serwerze więcej niż

    Dyski to są tanie, gorzej z mocą do przetwarzania przez filtry tych tysięcy maili.
    Jeśli nie byłoby
    spamu to zapewne 1/5 maszyn obsługujących w tej chwili mta by wystarczyła. Włączenie
    rbl-a na
    serwerze powoduje taki ładny zjazd load average w dół :)

    wer

  • 49. Data: 2008-10-15 19:21:06
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 15 Oct 2008 14:55:29 +0200, b...@n...pl napisał:

> [...]
    Włączenie rbl-a na
    > serwerze powoduje taki ładny zjazd load average w dół :)

    Popatrzcie ile to prądu !
    Może trzeba ekologami poszczuć spamerów :-)

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 50. Data: 2008-10-16 06:52:36

    Verox napisał(a):

    Jeśli nie byłoby
    Włączenie rbl-a na

    > Popatrzcie ile to prądu !
    > Może trzeba ekologami poszczuć spamerów :-)

    Ja bym jednak wykorzystał wściekłe psy.

    wer