  • 31. Data: 2008-10-13 08:39:41
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    sunmoon napisał(a):

    > to na pewno, ale ja nie pisałem z pozycji firmy (choćby niepoważnej),
    > ale z perspektywy zwykłego obywatela, który chce porozmawiać ze zwykłym
    > obywatelem spoza Polski albo otrzymywać informacje zamawiane od firm.
    >
    > i to dla zwykłych obywateli była przestroga, że jeśli korzystają z usług
    > polskich dostawców, to się mogą poczty nie doczekać.

    Po pierwsze zawsze możesz wyłączyć filtrowanie spamu. Pstryk i już. Możesz zajrzeć
    też do katalogu
    spam. To nie jest czarna dziura, przez jakiś czas maile tam są. Poza tym można często
    ustawiać też
    poziom filtrowania, od mocnego po słaby. Zwykle mail, który został przyjęty przez
    system pocztowy
    trafia do filtrów, za pewne zwroty, cechy charakterystyczne dodawane są punkty.
    Później są sumowane
    i jeśli liczba punktów przekracza poziom określony dla danej skrzynki mail trafia do
    folderu spam. U
    mnie jest tak zrobione, że każdy użytkownik może sobie określić jaką chcę mieć
    ochronę: wysoką,
    normalną, niską czy brak ochrony. Oprócz tego może oczywiście dodawać określone
    skrzynki czy domeny
    do białej lub czarnej listy.

    Ustawienie odpowiednio filtrów to jest bardzo duży problem. To nie jest tak, że
    robisz pstryk i
    świat jest idealny. Spamerzy stosują tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie
    bardzo
    skomplikowane. Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

    Wymyśl lepszy sposób, który jest NIEZALEŻNY od innych serwerów. Taki zależny to można
    wprowadzić,
    ale wymaga on zmian na wszystkich serwerach pocztowych.

    wer

    p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.

    rozmowa z klientem:
    - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
    Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

  • 32. Data: 2008-10-13 09:27:49
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twoj dostawca poczty?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Verox wrote:

    > ONI chcą żebyś tak myślał.

    ...a szczerze powiedziawszy pieniądz nie śmierdzi, jak mi każdy nadawca
    będzie płacił za to, że mój serwer poczty przyjmuje jego przesyłki to
    polubię spamerów i mogę wpuszczać tysiące przesyłek dziennie :)

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net - zapraszamy do współpracy okolicznych operatorów

  • 33. Data: 2008-10-13 09:29:17
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 21:07:04 +0200, crazy bejbi wrote:

    > Oczywiście, będą tacy, co krzykną: SPF, greylist, sender callout itd.
    > Spamaasassin, rbl-e ... ale nie ma środków skutecznych w 100%.

    Ja tam wychodze z zalozenia, ze user sobie zrobi ze spam co chce.
    W sesji smtp jest odrzucane tylko to co nie spelnia rfc oraz host z
    popularnych rbl-i.
    Maile, ktore serwer uwaza za spam sa oznaczane [SPAM] i user sobie sam
    robi z nimi porzadek.

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 34. Data: 2008-10-13 09:51:36
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > Bo to jest prawda. Taka sama jak fakt, że z Polski do paru większych
    > ISP za granicą też nic nie dojdzie. Komu za taki stan rzeczy mamy
    > dziękować, no komu? Oczywiście, że spamerom.

    Właśnie. Ale nie zawsze jest to 'problem' strony odbierające. Np. FT
    filtruje na swoich routerach cały ruch na procie TCP/25 pochodzący od
    TP... I ani jedni ani drudzy nie mają zamiaru nic z tym robić.

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 35. Data: 2008-10-13 11:29:52
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Po pierwsze zawsze możesz wyłączyć filtrowanie spamu. Pstryk i już.

    O ile mozesz.
    IMHO problem lacza do serwera pocztowego dzis nie jest problemem dla
    klienta, wiec moze wystarczy oznaczanie spamu a filtry zbuduje sobie
    klient u siebie. Mozna co najwyzej filtrowac niechlujnych
    administratorow czyli listy z serwerow bez MX itd.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 36. Data: 2008-10-13 14:37:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Dylon pisze:

    > Ja tam wychodze z zalozenia, ze user sobie zrobi ze spam co chce.
    > W sesji smtp jest odrzucane tylko to co nie spelnia rfc oraz host z
    > popularnych rbl-i.

    not o wywalasz userowi to co on potencjalnie chce. cięcie wg rbli to
    masakra w przypadku spamolubnych klientów. a cięcie po rfc to mi kiedyś
    wycięło korespondencję z banku milenium - i wytłumacz teraz klientowi,
    że "to bank jest be!"

    Wojtek

  • 37. Data: 2008-10-13 14:48:07
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2008 16:37:39 +0200, crazy bejbi wrote:

> [...]
    > masakra w przypadku spamolubnych klientów. a cięcie po rfc to mi kiedyś
    > wycięło korespondencję z banku milenium - i wytłumacz teraz klientowi,

    Przy rbl-ach nadawca otrzymuje zwrotke, wiec wie dlaczego nie moze sie
    "dobic na miedzymiastowa" :) a jako ze ten test jest wykonywany na koncu
    to mala szansa ze akurat zwrotka pojdzie do jakiegos zombie...
    (przynajmniej mam taka nadzieje :D )

  • 38. Data: 2008-10-13 16:17:11
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Dylon wrote:
> [...]
    > "dobic na miedzymiastowa" :) a jako ze ten test jest wykonywany na koncu
    > to mala szansa ze akurat zwrotka pojdzie do jakiegos zombie...

    A banki czytają zwrotki, tak? ;)

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 39. Data: 2008-10-13 17:51:54
    Od: Lukasz Czarnowski <relaks@ciach_o2.pl>

    On Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200
    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie bardzo skomplikowane.
    > Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

    Jako ciekawostka - dane z CERN:

    https://mmmservices.web.cern[dot]ch/mmmservices/Defa
    ult.aspx

    """
    (yesterday)
    Incoming mails 1930307
    Rejected 1891656 (98%)
    Moved to Spam Folder 26108 (1%)
    Good mails 12543 (1%)
    Outgoing mails 30439

    Spam in Total + 99%
    """

    > p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
    >
    > rozmowa z klientem:
    > - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł
    > jeszcze!!!! Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

    IMHO tu dobrze sprawdza się greylisting w połączeniu z RBL (patrząc na
    statystyki - wraca jakieś 10% zombi).

    Lukasz Czarnowski
    relaks@ciach_o2.pl

  • 40. Data: 2008-10-13 19:37:25
    Od: "Spamcop" <s...@d...piachu>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, będą tacy, co krzykną: SPF, greylist, sender callout itd.
    > Spamaasassin, rbl-e ... ale nie ma środków skutecznych w 100%.
    >
    > Z tym, że pomimo, że problem jest nie bardzo widać rozwiązanie ...

    Wydaje mi sie ze czesciowo mi sie udalo rozwiazac problem u siebie:
    1. zestawy filtrow (systemowe/prywatne/po domenie/ip/rev/greylisting/biala
    lista)
    wlaczane indywidualnie przez samych userow (opcja)
    2. lista odrzuconych maili dostepna natychmiast w panelu
    3. kanal RSS dla kazdego konta z odrzuconymi mailami (opcja)
    4. raz na dobe raport odrzuconych z porpzedniego dnia na maila (opcja)

    Nikt sie nie skarży :)

    --
    s.