  • 21. Data: 2011-04-11 16:15:32
    Temat: Re: przejsciowka HDMI <----> ETH
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Zakarm" inum2g$u4j$...@n...onet.pl

    > Ty chyba naprawdę jesteś ,,zmęczony''. (pijany lub naćpany)
    > Chodzi o coś na kształt routera kierującego strumień z HDMI na Ethernet.
    >
    > Można zbudować komputer, który to uczyni? Oczywiście tak!
    no ja bym taki pewny nie był. przynajmniej taniej niż drugi komputer.
    jak kolega ma jakiś pomysł jak taki komputer zbudować to ja proszę o
    informacje. tzn procek płyta itd - to ja wiem. tylko co "łyknie" hdmi w
    kompie?
    ToMasz

  • 22. Data: 2011-04-11 21:01:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" inv9f4$icf$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > jak kolega ma jakiś pomysł jak taki komputer zbudować to ja proszę o
    > informacje. tzn procek płyta itd - to ja wiem. tylko co "łyknie" hdmi

    Jam nie sprzętowiec. Ale co jest trudnego w HDMI? Jedyną trudnością
    może być prawo zabraniające wykorzystywania tego, co podaje HDMI.
    Innej przeciwności nie widzę -- skoro karta (czyli komputer) daje
    na HDMI, inny komputer może to odczytać. I nawet odczytuje -- na
    przykład telewizor, który już (w dobie TV cyfrowej) jest raczej
    komputerem niż telewizorem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2011-04-11 21:07:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kell a" 5...@4...com

    > No tak, slowo przejsciowka, rj45 rzeczywiscie nic nie sugeruje.

    Chciałeś zakląć HDMI nie w RJ45 -- ale w Ethernet. :)
    W szczególności -- Ethernet niekoniecznie idzie po RJ45. :)

    > A nawet jesli nie, to nie mozna dopytac? Zwrocic uwage?

    Twoje pytanie było jednoznaczne. Nie było potrzeby dopytywania.
    (i jednoznacznie prowadziło na manowce -- źle zapytałeś)

    > Juz lece trenowac.

    Uważaj na (za przeproszeni) mgłę. ;)

    Ja też lecę -- do sracza. :) Latanie mam opanowane do perfekcji!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2011-04-12 11:49:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jam nie sprzętowiec. Ale co jest trudnego w HDMI? Jedyną trudnością
    > może być prawo zabraniające wykorzystywania tego, co podaje HDMI.

    martwilbym sie hdcp (mimo, ze ktos ponoc to juz zlamal)
    a jak nawet to hdmi ma byc bez hdcp to jak przeslac
    te gigabity na sekunde - czy i do jakiej jakosci obrazu
    starczy standardowy lan :|

  • 25. Data: 2011-04-12 11:51:52
    Od: "Q" <n...@s...pl>

  • 26. Data: 2011-04-12 11:58:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > www.lerem.pl/zlacza_i_przejsciowki/przedluzacz_hdmi_
    extender_adapter_na_rj_45_cat5e_6_lindy_38001_do_35m

    cos mi tu nie gra - niby przejsciowka aktywna / zasilana
    a dziala "tylko" do 35m ?
    do 15m powinno pojsc standardowo - bez zasilania;

  • 27. Data: 2011-04-12 13:34:03
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Q" <n...@s...pl> napisał(a):

    >do 15m powinno pojsc standardowo - bez zasilania;

    Skad wiesz? To nie jest kabel hdmi.

  • 28. Data: 2011-04-12 19:40:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Q" io1e6g$6hf$...@n...net.icm.edu.pl

    > martwilbym sie hdcp (mimo, ze ktos ponoc to juz zlamal)

    Dlaczego? :)

    > a jak nawet to hdmi ma byc bez hdcp to jak przeslac
    > te gigabity na sekunde - czy i do jakiej jakosci obrazu
    > starczy standardowy lan :|

    Chinale ślą 10 terbitów per sekundę. :)

    Ile tych bitów na sekundę jest w HDMI?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2011-04-13 10:17:39
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2011 12:44:08 +0200, Kell a napisał(a):

> [...]
    hdmi (stad w
    > nawiasie rj45), ale oczywiscie masz racje - napisalem niejednoznacznie i niektorych

    Pytanie, które zadałeś w pierwszym poście (przynajmniej ja) odebrałem jako
    kompletnie kuriozalne, i cisnęła mi się od razu krótka odpowiedź: "nie da
    się". Sugerowało, że albo sobie robisz jaja, albo nie wiesz, o czym piszesz
    :)

    --
    Yakhub

  • 30. Data: 2011-04-13 11:23:34
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 21:40:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Q" io1e6g$6hf$...@n...net.icm.edu.pl

    > Dlaczego? :)

    > Chinale ślą 10 terbitów per sekundę. :)
    >
    > Ile tych bitów na sekundę jest w HDMI?

    Pojedynczy kanał DVI to:
    1920*1200*32*60 =~ 4,4GBit/s
    (nieskompresowany sygnał w rozdzielczości WUXGA przy 32-bitowej głębi
    kolorów i odświeżaniu 60Hz).

    HDMI to DVI + cyfrowy wielokanałowy dźwięk.

    --
    Yakhub