    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przejechanie pieszego - nietypowe
    Date: Thu, 13 Jan 2011 16:33:45 +0100

    > Jeżdżąc po
    > naszych drogach, zauważyłeś pewnie całkowity brak
    > szacunku/zrozumienia
    > dla innych użytkowników:

    To prawda co mówisz. Może to co powiem nie spodoba się
    większości, ale uważam, że chamstwo na drodze powinno być
    zdecydowanie karane.

    > ...przejeżdżanie na "późno" pomarańczowym lub
    > "wczesno" czerwonym świetle, nieużywanie kierunkowskazów,
    > wyprzedzanie
    > na zakręcie, przed pasami itd -

    Szkoda słów. Generalnie można powtórzyć co napisałem wyżej
    :-). Dlaczego nie karze się kierowców którzy wprowadzają w
    błąd innych użytkowników drogi? Zwłaszcza że często gdyby
    zachowali się prawidłowo to inni mogliby szybciej opuścić
    newralgiczne miejsce.

    > więc może właśnie dzięki tylko temu
    > zapisowi w prawie nie traktujemy się jeszcze tak jak
    > traktujemy tego
    > psa?

    Myślisz? Aż tak bym nie wolbrzymiał znaczenia samych
    przepisów. Nie sądzę że gdyby przepisy zlikwidowano to nagle
    wszyscy by zchamieli :-). Pojawiłby się tylko większy chaos,
    ale nie podejrzewam że wzrosłaby ilość chamstwa. Chamem się
    po prostu jest albo nie, niezależnie od tego czy to zgodne z
    przepisami czy nie... To tak jakby samo istnienie kary za
    zabójstwo powstrzymywało Cię przed zarąbaniem sąsiada
    siekierą. Chyba tak nie jest?