    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Date: Tue, 21 Sep 2010 11:48:15 +0200

    On 21.09.2010 11:23, Michal Tyrala wrote:

    > Rozwiniesz?
    >
    > Owszem, *pomiar* matrycowy przy lekko innym kadrze moze skutkowac inna
    > *ekspozycja*, ale tutaj wg exifow ekspozycja jest b/z.

    Pomiar matrycowy to nie tylko obliczenie i uśrednienie. Są obliczenia
    dla określonych scen i aparat przeszukuje bibliotekę w celu znalezienia
    najbliższej odpowiedniej sceny. Przy scenach kontrastowych, a taką tu
    mamy można naświetlać na cienie lub światła. Tu mogło tak być, że w
    pierwszym przypadku na światła, a w drugim na cienie. Duży fragment
    czarnego dachu na dole. Algorytm mógł uznać, że najważniejszy jest
    pierwszy plan. Spróbowałbym jeszcze raz zrobić te zdjęcia. Tym razem ze
    statywu. 4 naświetlenia, 2 razy kadr taki jak na pierwszym i 2 razy jak
    na drugim. Po kadrze z różnymi przysłonami. To powinno dać jakieś dane
    do porównania.

    --
    http://szumofob.eu