  • 1. Data: 2011-03-13 20:15:14
    Temat: prośba o pomoc w ocenie poprawności wydruku
    Od: M <n...@w...pl>

    Witam,

    mam problem - zamówiłem grafikę, która została wydrukowana i...
    kompletnie nie jest tym co chciałem. Czy moglibyście mi pomóc ocenić,
    czy poprawnie została wydrukowana? (pliki niestety spore, musicie wybaczyć)

    To, co miało być, widoczne jest tutaj
    http://dl.dropbox.com/u/6662740/grafika.pdf

    to co zostalo wydrukowane, widoczne jest na zdjeciach ponizej, pierwsze
    z ręki przy oświetleniu żarowym, drugie zrobione z lampą błyskową.

    http://dl.dropbox.com/u/6662740/fotka1.NEF
    http://dl.dropbox.com/u/6662740/fotka2.NEF

    specjalnie nie "wywoływałem" i umieściłem RAWy abyście mogli zerknąć na
    balans bieli. W kadrze umieściłem kartkę dodaną kiedyś do książki
    "fotografia cyfrowa" Scotta Kelby'ego z wartościami świateł, cieni i
    półcieni.

    Prośba o ocenę, czy dostałem wydruk tego, co widoczne w PDF czy nie.
    Generalnie na pewno to co otrzymałem jest dużo bardziej fioletowe niż
    to, co chciałem uzyskać - może to być kalibracja mojego monitora,
    aczkolwiek sprawdzałem na kilku, i ten PDF na żadnym nie był tak
    fioletowy jak wydruk

  • 2. Data: 2011-03-13 21:01:16
    Temat: Re: prośba o pomoc w ocenie poprawności wydruku
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 13/03/2011 20:15, M wrote:
    > Prośba o ocenę, czy dostałem wydruk tego, co widoczne w PDF czy nie.
    > Generalnie na pewno to co otrzymałem jest dużo bardziej fioletowe niż
    > to, co chciałem uzyskać - może to być kalibracja mojego monitora,

    zdjęcie które otrzymałeś na moim monitorze wygląda
    1. zbyt dużo niebieskiego i różowego
    2. za ciemne

    B.

  • 3. Data: 2011-03-13 21:15:05
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Szału nie ma, eufemistycznie rzecz ujmując. Solvent na pleksie?

  • 4. Data: 2011-03-13 21:49:13
    Od: M <n...@w...pl>

    W dniu 2011-03-13 22:01, Bronek Kozicki pisze:

    > zdjęcie które otrzymałeś na moim monitorze wygląda
    > 1. zbyt dużo niebieskiego i różowego
    > 2. za ciemne

    tzn firma twierdzi, ze wydrukowała tego PDFa, ktorego wrzucilem jako linka
    Wg mnie wydruk wyglada inaczej (jest po prostu fioletowy) i staram sie
    reklamowac - ale nie sa chetni (zrozumiałe), natomiast szukam podstaw,
    aby pokazac, ze to jednak nie to samo co zaakceptowałem (PDF)

  • 5. Data: 2011-03-13 21:50:55
    Od: M <n...@w...pl>

    W dniu 2011-03-13 22:15, Czornyj pisze:
    > Szału nie ma, eufemistycznie rzecz ujmując. Solvent na pleksie?

    dibond

  • 6. Data: 2011-03-13 22:14:01
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > dibond

    Pewnie nie mieli profilu dla dibonda - zlecenie wygląda na
    przygotowane w Fogrze 39, więc przestrzeń wejściowa nie była raczej
    problemem. Solvent to ogólnie wredne usrojstwo, szczególnie w rękach
    ignorantów - jeśli zależy nam na poprawnym odwzorowaniu barw to lepiej
    nie zlecać tego w ciemno.

  • 7. Data: 2011-03-13 22:18:34
    Od: M <n...@w...pl>

    W dniu 2011-03-13 23:14, Czornyj pisze:

> [...]
    > problemem. Solvent to ogólnie wredne usrojstwo, szczególnie w rękach
    > ignorantów - jeśli zależy nam na poprawnym odwzorowaniu barw to lepiej

    teraz to za pozno :) teraz to staram sie dociec, czy jest w miare
    odwzorowane, czy kompletnie nie (mnie sie wydaje, ze nie)

  • 8. Data: 2011-03-13 22:41:27
    Od: M <n...@w...pl>

    jeszcze wyjaśnie, o co mi chodzi
    bo nie o to, czy wydruk jest dobrej jakosci czy nie :-)

    jedynie o to, czy wydruk odzwierciedla to, co jest w PDF

    dostalem do akceptacji PDF, zaakceptowalem (moze leciutko wpada w
    fiolet, ale na pewno nie jest tak fioletowy jak wydruk) i dostalem to co
    sfotografowalem (RAWy)

    czy moja reklamacja jest zasadna? czy tez przez przypadek zaakceptowalem
    fioletowego PDFa np. przez wadliwie ustawiony monitor

  • 9. Data: 2011-03-14 09:15:35
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 13 Mar, 23:41, M <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > czy moja reklamacja jest zasadna? czy tez przez przypadek zaakceptowalem
    > fioletowego PDFa np. przez wadliwie ustawiony monitor

    Mz. źle skalibrowana/oprofilowana maszyna - światła mają ok. 10-15% w
    C i ok. 15% w M - w ISO Coated v2 jest to jasny, pastelowy, lekko
    lawendowy odcień i do fioletu jeszcze mu b. daleko.

  • 10. Data: 2011-03-14 20:24:36
    Od: M <n...@w...pl>

    W dniu 2011-03-14 10:15, Czornyj pisze:
    > Mz. źle skalibrowana/oprofilowana maszyna - światła mają ok. 10-15% w
    > C i ok. 15% w M - w ISO Coated v2 jest to jasny, pastelowy, lekko
    > lawendowy odcień i do fioletu jeszcze mu b. daleko.

    nie rozumiem, tzn wydruk wg ciebie jest za mało fioletowy względem PDFa?