  • Data: 2013-10-26 13:14:19
    Temat: Re: projektor przenosny - turystyczny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Oct 2013, Piotr Piesik wrote:

    > Trzeba brać pod uwagę duży apetyt na energię z USB. Przy największej jasności
    > (a tylko taka daje sensowny obraz) w małym netbooku nie każda para portów mi
    > wystarcza (!). Musiałem zastosować dłuższy kabel i pokombinować "który port
    > z którym". Zwykły "duży" laptop nie powinien mieć takich trudności

    Oj niekoniecznie.
    Do tego "chiński model" może w takiej próbie wyjść lepiej niż
    trzymający parametry.
    Wedle standardu, port USB może dawać pół ampera (nie więcej),
    ale dopiero po zażądaniu tego przez urządzenie.

    I w sumie mamy kilka wersji, co skomentuję aby obniżyć przekonanie
    że "z większym będzie lepiej działało" lub "z firmowym będzie
    lepiej działało" (przeciwnie!):
    - "chińska chińska" która daje tyle ile zdzierży źródło zasilania
    tudzież wytrzyma najcieńsza ścieżka lub drut; wszystko działa
    rewelacyjnie do pierwszego zwarcia
    - "uproszczona", dająca pół ampera z definicji, niezgodnie ze
    standardem, dodatkowo występuje w kombinacji z "oszczędną",
    ma duży plus, bo kabel USB ze zwykłym rozgałęzieniem zazwyczaj
    umie te pół apera po prostu "wziąć"
    - "oszczędna", dająca pół ampera, ale na "zestaw portów",
    najczęściej dwa porty mające wyjścia z tego samego scalaka,
    więc włączenie dwu energożernych urządzeń do dziurek tej
    samej pary USB skutkuje brakiem prądu
    - prawidłowa

    Z opisu wychodzi, że masz "oszczędną uproszczoną" (byle kabelek
    bez urządzenia na końcu dostanie pół ampera, ale pod warunkiem,
    że w drugim z gnieździe z pary nie ma poboru).

    pzdr, Gotfryd