  • 11. Data: 2013-02-13 12:27:40
    Temat: Re: procki AVR w obudowie DIL ale z JTAG
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 12 Feb 2013 14:13:18 +0100, "MiSter" <_...@w...pl>
    wrote:

    >Chcialem cos wyslac na priv....

    no to slij moricone1024 malpa gmail kropka com

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2013-02-13 12:38:51
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 12 Feb 2013 14:39:01 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    D=187864
    D=187860

    >Ciekawe są też stm32
    >
    >http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&product
    ID=180296
    >http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&product
    ID=177198

    hmmm, wlasnie wczoraj wieczorem dostalem bardzo podobna plytk od
    kolegi (dostaj ja kiedys na targach w DE), wiec moze kiedys sie za nia
    wezme. Jest tam procek STM F100R8 w ST-Linkiem (wiec nie potrzeba juz
    nic wiecej, aby zaczac cos pisac i testowac. Mowil cos o jakims
    srodowisku coocox.

    Wiec moze tedy droga, ale na poczatek pojdzie ARV ATmega32. Kolega juz
    cos lutuje do testow (JTAG) jest tez u niego.

    ThinkXtra

  • 13. Data: 2013-02-13 13:55:37
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-12 20:14, Mario wrote:
    D=187864
    D=187860

    > Można sobie łatwo zbudować z Eclipse albo ściągnąć jakieś gotowe.

    Raczysz zartowac. Zabawa z eclipse wymaga naprawde duzo wiedzy, po
    drugie co chwila pojawiaja sie jakies problemy, jak ktos ma duzo czasu i
    preferuje rozwijac srodowisko developerskie zamiast skupic sie nad tym
    co ma zrobic to eclipse + openocd jest idealnym wyborem. :-).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 14. Data: 2013-02-13 14:25:57
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:55, Marek Borowski pisze:
> [...]
    > preferuje rozwijac srodowisko developerskie zamiast skupic sie nad tym
    > co ma zrobic to eclipse + openocd jest idealnym wyborem. :-).

    Ja osobiście według ściągi Freddiego zainstalowałem w 2 godziny i przez
    3 lata nie zmieniałem.
    Ale są gotowe środowiska. Możesz ściągnąć ze stronki Lucjana Bryndzy
    (wersje linuksowe i windowsowe) - zalecane do pracy z systemem ISIX.
    Masz CooIde. Możesz pisać zwykły kod lub używać z CooCox.
    Jest jeszcze winarm. No i darmowe wersje komercyjnych programów - jak
    Atollic TrueStudio.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-02-13 14:35:30
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-13 14:25, Mario pisze:
> [...]
    > Masz CooIde. Możesz pisać zwykły kod lub używać z CooCox.
    > Jest jeszcze winarm. No i darmowe wersje komercyjnych programów - jak

    Atollic chyba już nie daje darmowego środowiska, ale atrakcyjny stał się
    pod tym względem Keil. Jak na początek 32k w zupełności wystarcza i
    nawet komercyjne programy można tworzyć darmową wersją z tym limitem
    kodu. ST daje multum przykładów między innymi z kompletnymi projektami
    dla Keila. Wystarczy wypakować z archiwum, otworzyć projekt Keila,
    skompilować i dalej załadować czy debugować wbudowanym w płytki
    Discovery st-linkiem. Na prawdę nie trzeba nic grzebać w środowisku,
    nawet st-link działa od razu.

    --
    Michał

  • 16. Data: 2013-02-13 15:13:58
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Poprawka, Atollic wygląda, że nadal darmowy. Do szybkich i prostych
    rzeczy używam Keila, w pracy Eclipse. Jednak jak na początek środowisko
    Keila jest znacznie łatwiejsze. Atollica nie próbowałem.

    --
    Michał

  • 17. Data: 2013-02-13 17:25:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):
    > Ja osobiście według ściągi Freddiego zainstalowałem w 2 godziny i przez 3
    > lata nie zmieniałem.

    Lepiej użyć środowiska, które instaluje się 2 minuty :) No może 10. Używałem
    IAR, nie jest jakieś super, ale daje radę.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2013-03-01 06:22:28
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Mario wrote:

    > Radziłbym nie szukać koniecznie procków z DIL bo strasznie ograniczasz
    > sobie wybór. Proponował zacząć od ARMów. Zaraz ktoś mnie napadnie ze
    > czemu 32-bitowce i czemu akurat ARMy. Bo są modne? Właśnie dlatego ze
    > modne i dzięki temu łatwo znaleźć w sieci porady i przykłady. A ARMy
    > często mają darmowe środowisko i tanie programatory czy zestawy
    > uruchomieniowe.

    Można mieć i arma i wygodną do prototypowania obudowę DIL. NXP robi dwa procki w
    takich obudowach: LPC1114FN28 i LPC810M021FN8 (8 pinów, w sam raz do mrugania diodką
    :) i z tego co widzę na
    octopart ceny są nawet całkiem rozsądne. Dawno temu chyba tez Luminary Micro robiło
    coś małego w DIP, ale to było na długo przed tym jak zostali wykupieni przez TI.

    pzdr.
    j.

  • 19. Data: 2013-03-01 11:46:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-01 06:22, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    :) i z tego co widzę na
    > octopart ceny są nawet całkiem rozsądne.

    Nie pisałem o nich, bo niby są, ale nie ma ich w sklepach, z których
    korzystam (TME/Farnell/RS). A seria M0+ to w ogóle chyba była
    zapowiadana na marzec 2013. Z Future i Avnet nie korzystałem ale im się
    przyjrzę. Chociaż widzę, że ci pierwsi oferują od 50 sztuk a i tak nie
    mają na stanie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2013-03-05 04:18:27
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Mario wrote:

> [...]
    > zapowiadana na marzec 2013. Z Future i Avnet nie korzystałem ale im się
    > przyjrzę. Chociaż widzę, że ci pierwsi oferują od 50 sztuk a i tak nie

    Avnet i Arrow mają na stanie LPC1114 i sprzedają od jednej sztuki. Arrow
    niezbyt lubię, bo o cenie za przesyłkę informują dopiero przy okazji obciążania
    karty, a szczególnie tanio sobie nie liczą. W Avnet zakupy robiłem tylko raz i
    było w miarę ok, ale pamiętam dyskusję na grupie że mieli kosmiczne ceny wysyłki
    do pl, więc lepiej się upewnij przed złożeniem zamówienia.

    pzdr.
    j.