  • 1. Data: 2009-10-06 14:08:40
    Temat: problem z znikajacymi plikami RAW
    Od: "Paweł Goleman" <g...@u...pl>

    witam
    zauważyłem ostatnio, że część ( 1-3% ) plików RAW trzymanych na komputerze /
    nawet na różnych dyskach/ jest nieczytelna i niemozliwa do dalszego użytku
    w podglądzie na Picasie wygląda to mniej wiecej tak:
    http://www.tinyurl.pl/?jzh0u8fI
    o co może chodzic?

    pawel

  • 2. Data: 2009-10-06 14:23:55
    Temat: Re: problem z znikajacymi plikami RAW
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Paweł Goleman" <g...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalszego użytku
    > w podglądzie na Picasie wygląda to mniej wiecej tak:

    wyglada to na uszkodzone pliki, (wirusy, padajacy dysk, uszkodzona tablica
    alokacji itp.)

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 3. Data: 2009-10-06 16:17:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Sordyl wrote:
    > Użytkownik "Paweł Goleman" <g...@u...pl> napisał w
    > wiadomości news:hafjl3$gfg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > wyglada to na uszkodzone pliki, (wirusy, padajacy dysk, uszkodzona
    > tablica alokacji itp.)

    ja miałem kiedyś taki myk z rawami pogrzebanymi przez jakiś niefafuśny
    program do obróbki. rawy stawały sie nie obrabialne w normalnych programach.

  • 4. Data: 2009-10-07 08:36:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Okt., 16:08, "Paweł Goleman" <g...@u...pl> wrote:
> [...]
    > nawet na różnych dyskach/ jest nieczytelna i niemozliwa do dalszego użytku

    na roznych dyskach ?
    to znaczy ze nie jest to sprawa uszkodzenia konkretnego dysku.
    zobacz te rawy oryginalnym programem producenta aparatu

  • 5. Data: 2009-10-07 14:12:09
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > o co może chodzic?
    > pawel

    O, tez tak miałem czasami -
    IDENTYCZNE dokładnie wzorki.

    też dlugo nie mogłem dojść, o co chodzi,
    najpierw myslałem, że to wina karty pamięci,
    ale w końcu wydedukowałem jakoś,
    że to chyba USB, na drodze: kable - czytnik - dyski

    Przy jakichs kombinacjach kabli i dysków zewn. USB,
    przy zgrywaniu zdjęć tak mi własnie psuło częściej,
    niż na innych kombinacjach.
    Ale na 100% nie doszedłem co i jak.

    Jakiś czas temu efekt zniknął - między innymi
    wymieniłem czytnik kart na inny, bo stary padł sam z siebie.

    pozdrawiam
    Witek