eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyproblem z zaciskiem tarczyRe: problem z zaciskiem tarczy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: problem z zaciskiem tarczy
    Date: Wed, 24 Mar 2010 18:49:25 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 37
    Message-ID: <hodjes$14ht$1@news.mm.pl>
    References: <6...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1269453084 37437 81.190.86.247 (24 Mar 2010 17:51:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Mar 2010 17:51:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <6...@k...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267059
    [ ukryj nagłówki ]

    Mateusz pisze:
    > Witam po raz kolejny...
    >
    > Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
    > sprawdzić stan klocków (zgroza) i przy okazji zerknąć na zacisk.
    > Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten duży
    > jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem że
    > było powietrze na uszczelkach gumowych.

    Jakie powietrze?
    I jakie dwa mniejsze tloczki?
    Moze chodzi Ci o prowadnice?

    > Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
    > tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy (nie
    > wiem czy dobrze rozumuję).
    >
    > Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte jest
    > to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
    > klockami trze o tarczę ? Klocki i tak czy tak są do wymiany, tylko nie
    > wiem czy ich wymiana pomoże ? Może poprostu rewitalizacja nie załatwia
    > sprawy i trzeba poprostu wymienić te tłoczki - uszczelki gumowe są w
    > bardzo dobrym stanie, jak wyjmowałem tłoczki to nie było w środku
    > żadnego syfu.

    Kup zestaw naprawczy zacisku hamulcowego (groszowa sprawa) i wyciagnij
    tloczek, sprawdz czy gladz cylindra jest rowna (czy nie ma progow,
    wzerow itp.), jak sa jakies nierownosci to mozesz drobnym papierkiem
    sciernym lekko wyrownac, potem zakladasz nowa gumke, smarujesz plynem
    hamulcowym i skladasz.
    Wyczysc tez dokladnie prowadnice zacisku (z rdzy i innego syfu) i naloz
    nowego smaru, wyczysc jarzmo w miejscach gdzie wkladasz klocki
    hamulcowe, tak zeby luzno sie przesuwaly, a nie klinowaly w zacisku.
    Po tych operacjach powinno poprawnie pracowac.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: