  • 1. Data: 2002-08-28 18:57:30
    Temat: problem z registrantem i domena.
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    Witam.
    Sprawa jest taka: jest sobie domena zarejestrowana
    w www.joker.com (nie polecam).
    W pewnym momencie register stwierdza, ze nie podobaja
    mu sie moje dane i blokuje domene zadajac ich skorygowania.
    nie odpowiada na zadne pytania, powtarzajac tylko, ze prosi
    o poprawne dane, a w pewnym momencie przestaje w ogole odpowiadac.
    domena jest oplacona. dane wyslalem (listem i formularzem tak jak
    chca). jestem pewien, ze dotarly do nich najpozniej we wtorek.
    Pisalem do nich maile czy dane teraz im sie podobaja itp. ale
    nie otrzymalem odpowiedzi.
    podejrzewam, ze maja zamiar mi domene po prostu ukrasc.
    co moge zrobic? ktos ma jakis pomysl?

    TIA

    Ever

    --
    Paweł Szymański
    p...@s...pl

  • 2. Data: 2002-08-29 06:15:28
    Temat: Re: problem z registrantem i domena.
    Od: u...@h...pl

    p...@n...pl (Pawel Szymanski) wrote in
    <s...@p...art.pl>:

    >Sprawa jest taka: jest sobie domena zarejestrowana
    >w www.joker.com (nie polecam).

    Eee... A czemu ?

    /ciach.../

    >podejrzewam, ze maja zamiar mi domene po prostu ukrasc.
    >co moge zrobic? ktos ma jakis pomysl?

    Trybunal Praw Czlowieka w Hadze ? ;-)

    Sprawa rzeczywiscie dziwna. Moze do nich zadzwon...
    Phone: +49 211 8676741

    Czy nazwa jest na tyle atrakcyjna, ze podejrzenie kradziezy naprawde
    istnieje ? Chyba wiedziales jakie ryzyko niesie ze soba rejestracja
    domeny na lewe dane. Moze oni tak po prostu pracuja ?

    W.

  • 3. Data: 2002-08-29 07:01:50
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    In article <9...@8...50.33.170>, u...@h...pl wrote:
    > p...@n...pl (Pawel Szymanski) wrote in

    > Eee... A czemu ?

    temu, że traktowanie klienta w ich wydaniu niezbyt mi odpowiada.
    do tego cokolwiek chcesz zrobić ze swoją domeną starają się
    utrudnić maksymalnie.

    > /ciach.../

    > Trybunal Praw Czlowieka w Hadze ? ;-)

    hehhe:)

    > Sprawa rzeczywiscie dziwna. Moze do nich zadzwon...
    > Phone: +49 211 8676741

    dzwoniłem.
    'we don't have a phone support. please use email'
    na moje stwierdzenie, że na maile nie odpowiadają pada odpowiedź j.w.
    w zasadzie na każde pytanie odpowiadają tak samo.

    > Czy nazwa jest na tyle atrakcyjna, ze podejrzenie kradziezy naprawde
    > istnieje ? Chyba wiedziales jakie ryzyko niesie ze soba rejestracja
    > domeny na lewe dane. Moze oni tak po prostu pracuja ?
    wiedziałem. ale wysłałem im w końcu zmienione dane tak jak chcieli, a
    oni to zignorowali.
    domena zaś jest dosyć atrakcyjna w tym sensie, że wiele osób/firm
    by sobie życzyło, zeby ona zniknęła.

    Ever

    --
    Paweł Szymański
    p...@s...pl

  • 4. Data: 2002-09-01 09:06:45
    Od: ajp <a...@s...com.waw.pl>

    Pawel Szymanski wrote:

    > ktos ma jakis pomysl?

    A czy nie jest najprościej (w swietle opisanych doswiadczen) przenieść
    się do innego registranta (przez wniesienie mu oplaty za kolejny rok)?

    Takie USA to na tyle duzy rynek, ze europejskie antypatie slabiej sie
    transformuja...

    AJP

  • 5. Data: 2002-09-02 14:35:27
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    In article <3...@s...com>, ajp wrote:

> [...]
    > się do innego registranta (przez wniesienie mu oplaty za kolejny rok)?
    >
    > Takie USA to na tyle duzy rynek, ze europejskie antypatie slabiej sie
    prosciej. problem w tym, ze zablokowano mi ta mozliwosc.
    nie moge nic zrobic z wlasna domena.

    Ever

    --
    Paweł Szymański
    p...@s...pl

  • 6. Data: 2002-09-04 07:26:27
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    On Mon, 2 Sep 2002, Pawel Szymanski wrote:

    > prosciej. problem w tym, ze zablokowano mi ta mozliwosc.
    > nie moge nic zrobic z wlasna domena.

    Hm, może warto spróbwać i napisać skargę do IANA ?

    pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >

  • 7. Data: 2002-09-05 06:57:14
    Od: s...@a...eu.org

    Lukasz Kozicki <R...@n...cy> wrote:
    > Hm, może warto spróbwać i napisać skargę do IANA ?

    AFAIK Ever podał bzdurny adres przy rejestracji domeny (przynajmniej
    tak pokazuje whois), więc ewentualna skarga zostanie po prostu
    wyśmiana. Skądinąd słusznie.

    Przykre, bo to bardzo ważna domena.

    Nie wnikam, czy to rzeczywiście jakiś spammer zachęcił rejestratora do
    ubicia domeny czy też sam rejestrator doszedł, że w Warszawie raczej
    nie ma adresu "somestreet", to właściwie nie ma znaczenia. Dziwi mnie
    natomiast, że Ever mocno narzeka na tego rejestratora chociaż powinien
    był przeczytać jego regulamin, w którym wyraźnie napisano, że podanie
    nieprawdziwych danych jest proszeniem się o kłopoty.

    Na miejscu rejestratora w takiej sprawie powiedziałbym po prostu
    "Podałeś fałszywy adres. Przeczytaj regulamin jeśli dotąd tego nie
    zrobiłeś. Czyta się od lewej." I zakończył sprawę.

    Na miejscu Evera popukałbym się w czółko i zaczął od przeproszenia
    użytkowników projektu za nieodpowiedzialność dzięki której dobrze
    rozpropagowany adres został zablokowany.

    Co innego jeśli rejestrator sfałszował absurdalny adres właściciela
    domeny... ale w to jakoś nie mogę uwierzyć.
    --
    *** smarkacz (s...@a...eu.org) -- Jacek P. Szymański
    ..można RFC udostępnić dla programistów: w win postaci OCXów a gdzie

  • 8. Data: 2002-09-05 08:27:36
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    In article <8...@f...games.pl>, s...@a...eu.org wrote:

    > AFAIK Ever podał bzdurny adres przy rejestracji domeny (przynajmniej
    > tak pokazuje whois), więc ewentualna skarga zostanie po prostu
    > wyśmiana. Skądinąd słusznie.

    Dobrze wiesz.
    Rzeczywiscie podalem bzdurne dane przy rejestracji domen (jeszcze przed
    rejestracja tej domeny) w zasadzie bezmyslnie.
    Po zorientowaniu sie, ze to moze nie byl jednak najlepszy pomysl,
    probowalem to zmnienic - bez skutecznie.
    okazalo sie, ze zmienic dane mozna jedynie poprzez zmiena wlasciciela
    co kosztuje. Probowalem to odejsc ale nie zdazylem niestety.

> [...]
    > był przeczytać jego regulamin, w którym wyraźnie napisano, że podanie
    > nieprawdziwych danych jest proszeniem się o kłopoty.

    Przeczytalem i probowalem to zmienic.
    Nie mam pretensji do jokera o zablokowanie domeny - bo tu ewidetnie
    jest moja wina, ale do sposobu w jaki zalatwil ta sprawe.
    Swoja droga jokera do ubicia domeny rzeczywiscie zachecil spamer.
    Do tego cala moja korespondencja z jokerem szla z CC: spamera
    (znaczy joker tak ustawil).

    > Na miejscu rejestratora w takiej sprawie powiedziałbym po prostu
    > "Podałeś fałszywy adres. Przeczytaj regulamin jeśli dotąd tego nie
    > zrobiłeś. Czyta się od lewej." I zakończył sprawę.

    Jak by joker tak zrobil to rzeczywiscie nie mial bym sie do czego
    przyczepic.

    > Na miejscu Evera popukałbym się w czółko i zaczął od przeproszenia
    > użytkowników projektu za nieodpowiedzialność dzięki której dobrze
    > rozpropagowany adres został zablokowany.
    Nie wiem za co mam sie pukac w czolko? za ignorancje? nikt nie jest
    doskonaly. rejestrujac swoja pierwsza domene w jokerze nie mialem
    za bardzo pojecia co i jak. potem niestety okazalo sie, ze zmienic
    dane nie jest tak prosto. Ci ktorzy powinni wiedzic, to wiedza,
    ze dane probowalem zmienic od paru miesiecy (cykl mniej wiecej
    2 tygodniowy - trzeba wyslac zwykly list) i, ze dostawalem wiele mowiace
    odpowiedziw stylu 'nie mozemy zmienic twoich danych, blad numer ""'.

    Zreszta... sprawa juz jest zalatwiona, domena powinna niedlugo sie znowu
    rozpropagowac. Do tego wszystkiego owemu projektowi wyszlo to na dobre
    bo jest lepiej zabezpieczony. A mi dalej sie nie podoba sposob
    w jaki joker mnie potraktowal. I akurat nie chodzi mi o to, ze zablokowali
    domene.

    Pomijajac zas ta konkretna sprawe to widze, ze w zasadzie nie ma
    zadnych mozliwosci wyegzekwowania swoich praw od ewentualnego
    nieuczciwego registranga. Co jest lekko chore.

    Ever
    --
    Paweł Szymański
    p...@s...pl

  • 9. Data: 2002-09-05 22:12:37
    Od: "Rejestrator" <d...@n...info>

    > Pomijajac zas ta konkretna sprawe to widze, ze w zasadzie nie ma
    > zadnych mozliwosci wyegzekwowania swoich praw od ewentualnego
    > nieuczciwego registranga. Co jest lekko chore.

    I tutaj sie mylisz. Jezeli dzialasz zgodnie z regulaminem akredytowanego
    rejestratora i uwazasz ze rejestrator postepuje nieuczciwie zawsze mozesz na
    stronie Internic'a zlozyc skarge
    http://www.internic.net/cgi/registrars/problem-repor
    t.cgi
    Sami zajmujemy sie rejestracja domen. Nie jako akredytowany rejestrator ale
    jako reseller jednego z rejestratorow. Przed nawiazaniem wspolpracy
    przejzelismy chyba wszystkie oferty akredytowanych rejestratorow. Wszystkie
    regulaminy rejestracji sa bardzo do siebie podobne. We wszystkich jest
    informacja o koniecznosci podawania prawdziwych danych. I nie sa to
    informacje wymagane przez danego rejestratora ale przez ICANN. W
    regulaminach tez opisane sa konsekwencje podania nieprawdziwych danych,
    sposoby platnosci, odnowienia rejestracji domeny itp. Oprocz regulaminow sa
    cenniki, FAQ w ktorych opisane jest za co sie placi, jakie sa dodatkowe
    oplaty.
    Niestety malo kto czyta regulaminy. Za to po rejestracji domeny Klient
    natychmiast zmienia swoje dane w bazie WHOIS. Moglbym podac wiele nazw domen
    aby sprawdzic w bazie WHOIS wpisy.
    I tylko czekac az w slady joker.com pojda inni rejestratorzy. A w zwiazku
    z krytyka poczynan ICANN oraz Verisign - operatora domen com, net, org -
    zaczyna sie robic porzadki.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-09-05 22:14:03
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Pawel Szymanski wrote:

    > Zreszta... sprawa juz jest zalatwiona, domena powinna niedlugo sie znowu
    > rozpropagowac.

    super

    > Pomijajac zas ta konkretna sprawe to widze, ze w zasadzie nie ma
    > zadnych mozliwosci wyegzekwowania swoich praw od ewentualnego
    > nieuczciwego registranga. Co jest lekko chore.

    powiedz czy firmy, ktore stracily troche czasu na maile serwisowe, zwiazane z
    niedzialaniem
    waszego adresu powinny probowac egzekwowac cos od ewidentnie bezmyslnej osoby ?

    pzdr, Marcin Krakowiak
    http://www.fiber.net.pl