    From: Pawel Szymanski <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: problem z registrantem i domena.
    Date: Thu, 5 Sep 2002 08:27:36 +0000 (UTC)

    In article <8...@f...games.pl>, s...@a...eu.org wrote:

    > AFAIK Ever podał bzdurny adres przy rejestracji domeny (przynajmniej
    > tak pokazuje whois), więc ewentualna skarga zostanie po prostu
    > wyśmiana. Skądinąd słusznie.

    Dobrze wiesz.
    Rzeczywiscie podalem bzdurne dane przy rejestracji domen (jeszcze przed
    rejestracja tej domeny) w zasadzie bezmyslnie.
    Po zorientowaniu sie, ze to moze nie byl jednak najlepszy pomysl,
    probowalem to zmnienic - bez skutecznie.
    okazalo sie, ze zmienic dane mozna jedynie poprzez zmiena wlasciciela
    co kosztuje. Probowalem to odejsc ale nie zdazylem niestety.

    > Przykre, bo to bardzo ważna domena.
    >
    > Nie wnikam, czy to rzeczywiście jakiś spammer zachęcił rejestratora do
    > ubicia domeny czy też sam rejestrator doszedł, że w Warszawie raczej
    > nie ma adresu "somestreet", to właściwie nie ma znaczenia. Dziwi mnie
    > natomiast, że Ever mocno narzeka na tego rejestratora chociaż powinien
    > był przeczytać jego regulamin, w którym wyraźnie napisano, że podanie
    > nieprawdziwych danych jest proszeniem się o kłopoty.

    Przeczytalem i probowalem to zmienic.
    Nie mam pretensji do jokera o zablokowanie domeny - bo tu ewidetnie
    jest moja wina, ale do sposobu w jaki zalatwil ta sprawe.
    Swoja droga jokera do ubicia domeny rzeczywiscie zachecil spamer.
    Do tego cala moja korespondencja z jokerem szla z CC: spamera
    (znaczy joker tak ustawil).

    > Na miejscu rejestratora w takiej sprawie powiedziałbym po prostu
    > "Podałeś fałszywy adres. Przeczytaj regulamin jeśli dotąd tego nie
    > zrobiłeś. Czyta się od lewej." I zakończył sprawę.

    Jak by joker tak zrobil to rzeczywiscie nie mial bym sie do czego
    przyczepic.

    > Na miejscu Evera popukałbym się w czółko i zaczął od przeproszenia
    > użytkowników projektu za nieodpowiedzialność dzięki której dobrze
    > rozpropagowany adres został zablokowany.
    Nie wiem za co mam sie pukac w czolko? za ignorancje? nikt nie jest
    doskonaly. rejestrujac swoja pierwsza domene w jokerze nie mialem
    za bardzo pojecia co i jak. potem niestety okazalo sie, ze zmienic
    dane nie jest tak prosto. Ci ktorzy powinni wiedzic, to wiedza,
    ze dane probowalem zmienic od paru miesiecy (cykl mniej wiecej
    2 tygodniowy - trzeba wyslac zwykly list) i, ze dostawalem wiele mowiace
    odpowiedziw stylu 'nie mozemy zmienic twoich danych, blad numer ""'.

    Zreszta... sprawa juz jest zalatwiona, domena powinna niedlugo sie znowu
    rozpropagowac. Do tego wszystkiego owemu projektowi wyszlo to na dobre
    bo jest lepiej zabezpieczony. A mi dalej sie nie podoba sposob
    w jaki joker mnie potraktowal. I akurat nie chodzi mi o to, ze zablokowali
    domene.

    Pomijajac zas ta konkretna sprawe to widze, ze w zasadzie nie ma
    zadnych mozliwosci wyegzekwowania swoich praw od ewentualnego
    nieuczciwego registranga. Co jest lekko chore.

    Ever
    --
    Paweł Szymański
    p...@s...pl