  • Data: 2011-01-13 11:42:28
    Temat: Re: problem z kamerą CANON MV500i...
    Od: "Damian G." <d...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-13 01:31, sundayman pisze:
    > Mam problem z tą kamerką, a niestety moje doświadczenie serwisowe z
    > branży video jest nikłe...
    > Problem jest taki, że przy przewijaniu wstecz, w momencie w którym
    > kasetka "rozpędza się", wyskakuje mi komunikat "REMOVE CASSETTE".
    > I w dodatku często przy próbie wyjęcia kaset okazuje się , że tasma nie
    > jest schowana - i klapka mi ją przytrzaskuje.

    Mam identyczną kamerę i jakiś czas temu pojawił się identyczny objaw.
    Z tego co googlałem to "ten typ tak ma" przy czym nie chodzi o konkretny
    model, ale większość kamer Canona (łącznie z półprofesjonalnymi) -
    wcześniej czy później taka usterka jest prawdopodobna. Niektórym problem
    pojawiał się parę dni po zakupie, innym po wielu miesiącach. Niektórzy
    twierdzą że to od trzymania kasety w kamerze albo od przewijania. W
    Stanach serwis w takim przypadku wymienia mechanizm - za darmo na
    gwarancji, albo za jakąś symboliczną kwotę po gwarancji. I zdaje się że
    tylko wymiana mechanizmu jest skutecznym rozwiązaniem. Oczywiście do
    czasu aż się nowy mechanizm nie zużyje.

    > Poza tym wszystko działa ok - przewijanie wstecz na "podglądzie też". No
    > ale tak kasety nie przewinę :)

    Są przewijaki do kaset ale zakup się raczej nie kalkuluje. Można
    przewinąć u kogoś kto ma dowolną kamerę DV.

    > Może wystarczy coś nasmarować (mechanika chodzi lekko "podejrzanie" -
    > znaczy niby wszystko ok, ale jakby z wysiłkiem...) ?

    Z tego co kiedyś znalazłem, to raczej radzili przeczyścić chyba rolki. U
    mnie nie pomogło.

    Bardzo jestem ciekawy jak rozwiązać taki problem...

    --
    Damian