  • Data: 2009-04-10 17:30:36
    Temat: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Od: "James" <n...@d...for.spam> szukaj wiadomości tego autora

    <alex> wrote...
    > Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,

    OK, czyli uznajemy, ze akumulator jest dobry. Pozostaje wiec uklad
    ladowania, ktory jest banalnie prosty ;)

    > A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie

    Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na
    pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym
    dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie
    podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te
    wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak
    wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo
    niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac
    jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby
    sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt,
    potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na
    przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow
    wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np
    3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez
    czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz
    zwarcie uzwojenia do masy.
    Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem.

    --
    pozdro
    James