eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleproblem z elektryką: Bandit rozladowuje aku › Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
  • Data: 2009-04-10 17:44:34
    Temat: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    a...@h...pl napisał(a):
    > "James" <n...@d...for.spam> writes:
    >>"Sherlock" wrote...
    >>On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:
    >>
    >>>>Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
    >>>>napięcie dostarcza alternator.
    >>>
    >>>a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator
    >>
    >>A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze
    >>dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje.
    >
    > Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,
    > wystarczy na różne kręcenia rozrusznikiem i potem jakieś 30-60 minut
    > jazdy (zależy jakiej),

    Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej
    jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;)

    > raz sobie pojeżdziłem i co jakiś czas
    > sprawdzałem napięcie na aku, i jak zaczęło się od 13,4 to sobie
    > zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, aż zjechało poniżej 12,5 kiedy motong
    > zaczął gasnąć.

    Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal,
    jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto.

    > A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie pożyczyłem aku od kumpla
    > i woziłem ze sobą, po włożeniu rezerwy dotarłem do domu a rezerwa byla
    > tak samo rozładowana jak mój. Później już za ktorymś razem z rezerwą w
    > plecaku pojechałem po odbiór motora z warsztatu.

    Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w
    podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na
    co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem
    ladowania.

    >>Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
    >>zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli
    >>jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie
    >>to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.
    >
    > A ile mniejwiecej powinno byc?

    OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle,
    a jest to mozliwe.

    > Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
    > ,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [---], ,,u nas
    > działa'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem),

    Dobre! Dzieki :)

    > jak nic nie zrobią do środy to odbiorę i sam się będę z tym pieprzyć.

    Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku
    motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob
    samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na
    biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem
    (wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy)
    Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub
    rozladowania) na postoju i podczas pracy.
    Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :)
    No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od
    zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego -
    mozna sie niezle zdziwic ;)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: