  • Data: 2009-04-10 17:09:18
    Temat: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Od: KLOSZ <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@h...pl pisze:

    > A ile mniejwiecej powinno byc?

    Generalnie test uzwojen nie jest jakis wybujale skomplikowany.
    Rozlaczasz kostke z przewodami od altka, miernik w garsc i mierzysz. Nie
    mam pod reka serwisowki i nie dam glowy czy wartosci beda takie same,
    ale na przyklad w mojej Hundzie mierzysz rezystancje miedzy trzema
    przewodami zoltymi (kazdy z kazdym) - prawidlowa wartosc powinna byc w
    okolicach 0,5 Ohma. Miedzy czarnym i bialym przewodem (uzwojenie
    magnesowania - nie wiem czy u Ciebie tez takie jest, bo moze nie byc,
    wtedy beda tylko trzy zolte przewody i finito) w kostce altka powinno
    byc w granicach 2,1 - 2,6 Ohma.
    Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy
    pracujacym motocyklu i podlaczonej kostce altka. Tylko ostroznie, bo to
    juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w
    Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do
    400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-)

    Przy okazji pokusibym sie o zmierzenie spoczynkowego poboru pradu, bo
    moze masz cos w instalacji co powoduje zwiekszony pobor, ktory tez
    nadwyreza aku, wiec warto sprawdzic przy okazji. Chociaz to co opisujesz
    wskazuje radczej na problem na drodze altek-regulator.

    Generalnie to najlepiej jakbys sobie skads wytrzasna service manual do
    swojego modelu. Na ogol jest tam dokladnie opisane co nalezy krok po
    kroku sprawdzic i jak zinterpretowac otrzymane wyniki.

    Dodatkowo, jesli bylyby jeszcze watpliwosci, w serwisowce znajdziesz tez
    dokladny opis jak pomierzyc czy prawidlowo dziala regulator.

    Jesli o mnie chodzi to lapalbym miernik do reki i do boju. Troche sie
    pobawisz, posprawdzasz, a jak cos wykryjesz sam to bedziesz mial
    bezcenna satysfakcje.

    Powodzenia

    KLOSZ
    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ