  • 11. Data: 2011-07-15 22:38:17
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    Ja tez witam

    > może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły
    > się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły
    > bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

    Widzisz, wiekszosc ci odpowiedziala niestety jakimis glupkowatymi
    komentarzami ale jezdzimy w firmie tym czyms (Berlingo 2004r) i
    stwierdzilismy po kilku latach jazdy ze ten samochód "ma dusze" ;-)
    U nas ostatnio np cos padlo i
    1) nie dziala predkosciomierz i nie nabija kilometrow
    2) nie grzeje swiec - zapinamy je ręcznie kablem 3x1,5mm^2
    3)po zgaszeniu silnika zaswieca sie wiele lampek (nawet taka smieszna
    czerwona ze zbiorniczkiem wody cy cuś - nigdy sie przedtem nie swiecila) na
    pare sekund + radio +
    4) otwiera się i zamyka ze dwa razy centralny - tak na pozegnanie.
    Oczywiscie trzeba chwile odczekac bo jak sobie pilotem zamkniesz to ci sie
    sam otworzy zaraz

    Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
    komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
    pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
    działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
    paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
    mysl techniczna....)

    pzdr

  • 12. Data: 2011-07-15 22:54:25
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Dlaczego nie pasuje?

    bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
    prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal niedzialanie
    urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

  • 13. Data: 2011-07-15 22:55:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

  • 14. Data: 2011-07-15 23:17:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-07-2011 22:54, Michał Gut pisze:

    > bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
    > prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal
    > niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

    Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich
    objawów.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2011-07-15 23:31:00
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    > jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

    ze niby jak to naprawic??
    swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to
    zapala , to gasnie...
    Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

  • 16. Data: 2011-07-15 23:47:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

> [...]
    > paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska

    Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
    odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
    W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
    komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
    Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
    komputer albo jego przewody.
    Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
    zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
    serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

    Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
    prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
    przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
    masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
    skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
    jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
    dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
    Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
    pamiętam.

    Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
    to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
    wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
    się na rzeczy.
    W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
    wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
    jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2011-07-16 01:16:47
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich
    > objawów.

    do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby
    chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy

  • 18. Data: 2011-07-16 01:20:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > ze niby jak to naprawic??
    > swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to
    > zapala , to gasnie...
    > Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

    masa silnika to sprtawdzasz kabel pomiedzy silnikiem a budą (u mnie do
    sciany grodziowej)

    co do can to ci nie pomoge. tu juz elektronik potrzebny ktory 'poslucha' co
    lata po drutach od can. moze jedno urzadzenie zasiewa a moze bodykomp sie
    rozsypal - waldek zdaje sie ze ocykany w cytrynkach. posluchaj raczej jego.

  • 19. Data: 2011-07-16 03:55:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
    > baterie.

    Ponoć objawy się wzmagają, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

  • 20. Data: 2011-07-16 08:37:15
    Od: mirek <m...@o...pl>

    W dniu 2011-07-15 23:47, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
    > wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

    bardzo dziękuję za informacje, teraz wiem, gdzie szukać.

    --
    Mirek