  • 51. Data: 2009-06-27 22:44:50
    Temat: Re: prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > <rotfl>
    > Era świadczy usługę transferu danych i g... ją obchodzi czy ja tam ściągam
    > pornole, czy wysyłam jakieś inne dane

    > a jaki to ma super związek z tym, ile kasują za sesję GPRS?? :D

    Ponownie nabrałem ochoty na udział w wątku :P

    Ja o urządzeniach, Ty o pornografii...
    A chciałem tylko spytać jak podłączasz ten swój <cytat> procesor AVR
    </cytat> do modemu GPRS (żeby nie napisać "do Internetu")? Bo wiesz... Mi
    się udało kiedyś połączyć sokowirówkę z Internetem (i zaraz rozłączyło) ale
    nie robiłem operatorowi awantury, bo nie bardzo wiedziałem jak wykazać, że
    tak naprawdę to nie urządzenie AGD a zwykły komputer, taki sam jaki mają
    wszyscy. Dlatego pytam po kolei, próbuję jakoś uporządkować Twoje wypowiedzi
    a jednocześnie namówić abyś opowiedział nam trochę o własnoręcznej budowie
    modemu GPRS, bo rozumiem, że nie korzystacie ze standardowych modemów :P
    Pytam też, bo przypomniałem sobie jak to w buforach taryfikacyjnych pewnej
    polskiej firmy zastosowano procesory, których jedna z serii miała "+" na
    nóżce "-" <- to tak w uproszczeniu oczywiście.

    I prosta historia:
    - panie, faks mi nie działa,
    - dobra, zaraz przyjadę to sprawdzimy o co chodzi,
    Faktycznie, nie działa. Głucho. Dzwonię do biura napraw...
    - panie, linia X głucha,
    - ano głucha, bo bezpiecznik wywaliło, już wstawiam drugi, będzie dobrze,
    Faks ożył ale tylko na chwilę...
    - panie, znowu głucho,
    - nosz k*, znowu wywaliło; panie co tam pan podłączasz do tej linii?
    - faks, taki zwykły, na papier termiczny, itd.
    - to weź pan najpierw próbnik i sprawdź gniazdo na ścianie, bo wymieniam
    bezpiecznik po raz ostatni dzisiaj...
    No i rzeczywiście. Właściciel faksu miał w gnieździe fazę na bolcu ochronnym
    :)

    Dlatego jestem baaardzo ciekaw odpowiedzi z BOA. Tym bardziej, że jak na
    razie nikt jeszcze nie potwierdził Twoich rewelacji cennikowych a ja
    naprawdę nie mogę znaleźć tego startera BC, co go kiedyś kupiłem z
    ciekawości a nowego nie kupię bo Ery nie lubię :P

    Maciek.

  • 52. Data: 2009-07-04 09:13:42
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.06.2009 Maciek <m...@g...com> napisał/a:
    > Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał

    > Czuję się wywołany do tablicy, więc będę tłumaczył jak krowie na rowie:
    >
    > - prosiłem o wytłumaczenie którego protokołu używasz *do nawiązania
    > połączenia* w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,
    > - odpowiedziałeś, że to ja nie wiem co to jest protokół UDP,
    >
    > Zatem pytam ponownie:
    > - którego protokołu używasz do nawiązania połączenia w relacji komputer -
    > Internet via modem GPRS,

    Zapewne ppp, bo tak działa wdzwanianie. Sam wdzwonienie jest za darmo,
    pakiety podtrzymania sesji ppp są za darmo (lcp itd). Płaci się za dane
    użytkowe w warstwie IP (tcp czy udp, nie ważne) które są enkapsulowane w ppp

    Jeśli teraz mamy sprzęt który tylko wysyła dane do serwera w udp i nie ma
    na nie odpowiedzi, to ani 1 pakiet nie powinien trafić zwrotnie do tego
    sprzętu, wiec sesja IN powinna być 0 bajtów i tak taryfikowana, jako
    nieotwarta. Problemem tu może być jakiś nieświadomy ruch (np query dns)
    który otworzy przychodząca paczkę.

    > I kolejne pytanie:
    > - które protokoły używane są *w sieci Era* do nawiązania połączenia w
    > relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,

    ppp

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 53. Data: 2009-07-05 22:25:15
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciek
    z dnia: 2009-06-28 00:44:
    > Ponownie nabrałem ochoty na udział w wątku :P
    <ciach bełkot>
    krótko: pieprzysz

    odpowiedź z BOA
    cyt.
    ...specyfika systemu naliczającego opłaty faktycznie opiera się na
    pobieraniu opłaty 0,30 zł z konta, natomiast różnica w kwocie jest za
    każdym razem zwracana na konto, co zostało potwierdzane przez
    Specjalistów...

    hehehe, czyli ERA taryfikuje za 1MB, (a nie za 100kB!) a potem zwraca
    różnicę, ciekawe tylko co to znaczy "za każdym razem" (zajmę się tym
    jutro, jestem po urlopie, mam nowe siły, dalej będę ich "maglował")

    ciekawe tylko jak się to ma do ich regulaminu, bo jakoś nigdzie tam nie
    widzę, że za sesję pobiorą 30gr, a potem (kiedy??) oddadzą różnicę

    Paweł

  • 54. Data: 2009-07-06 07:28:36
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał

    > krótko: pieprzysz

    Dziękuję za odpowiedź na pytanie.

    Ukłony,
    Maciek.

  • 55. Data: 2009-07-06 08:26:15
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    A propo, chyba cos faktycznie mają z naliczaniem walnięte.
    U mnie np. pod 602-963 gdzie podaje ilość pozostałych MB cały zcas był
    komunikat, że mam 6MB, a faktycznie miałem zero do wykorzystania.
    napisałem, reklamacje, dziś odpowiedzieli, po miesiącu chyba:

    "Niestety ze względu na złożoność problemu do dnia dzisiejszego sprawa nie
    została wyjaśniona przez Dział Techniczny i nie jestem w stanie podać Panu
    dokładnej daty rozwiązania problemu.

    Uprzejmie informuję, iż po przeliczeniu połączeń GPRS naliczona na fakturze
    numer 509276180609 kwota 21.55 zł netto podlega anulowaniu".

    Pozdrawiam,
    JA